Expressive E Osmose: Augmented Keyboard

Het begin van het keyboard: expressive e's osmosos



Getipt door een forumlid. Polyphonic aftertouch. Extreem nauwkeurig. Net als een echt analoog instrument?

Hmmmm zAl ik hem preorderen???

1615128969924.png
 
Ik vind hem ook nog steeds inspirerend. Gebruik vooral de physical modeling geluiden zonder interne fx en met externe fx pedalen.
 
Ik ben er ook nog erg blij mee, het is een instrument op zich, inderdaad geen piano verwachten. De expressie die ik er soms uit krijg is met niets te vergelijken. Ik heb ook een Seaboard en die is toch echt weer heel anders, ook tof, daar niet van. Sinds ExpressiveE met Noisy 2 is gekomen is er nog weer een wereld toegevoegd, die integreert echt heel goed met de osmose en klinkt heel anders. Fijne uitbreiding!
 
Ik ben er nog net zo geestdrifitig over als anderhalf jaar geleden. Hij kan niet verstoffen dankzij een stofhoes. Ik heb hem niet gekocht om geluiden voor te maken. Zoals altijd zijn niet alle presets voor iedereen geschikt. Het voordeel van de Osmose is wel dat je dankzij je speelstijl en de expressie een preset naar je hand kunt zetten. Zo kan een matige preset toch bruikbaar worden.
 
Heel mooi en bijzonder apparaatje...:halleluja(alleen ik heb de 1,800 euro ergens anders voor gereserveerd :o:)
Ik heb zelf de ExpressiveE Touche SE met cello en violin, (van 250 euro) en daar gaat al een nieuwe wereld voor open...:okdan::halleluja
 
Een Osmose II met 61 keys zou me wel bekoren.
 
.... Ik heb hem niet gekocht om geluiden voor te maken. Zoals altijd zijn niet alle presets voor iedereen geschikt. Het voordeel van de Osmose is wel dat je dankzij je speelstijl en de expressie een preset naar je hand kunt zetten. Zo kan een matige preset toch bruikbaar worden.

.... De expressie kan zoveel kanten op, dat je er (eh) alle kanten mee op kan met een enkele patch. Geen behoefte gehad om zelf patches te maken. ....
... het is een instrument op zich, inderdaad geen piano verwachten. De expressie die ik er soms uit krijg is met niets te vergelijken. ....

Dit is de reden waarom de Osmose mij een prettig, leuk, interessant, creatief instrument lijkt.

Een Osmose II met 61 keys zou me wel bekoren.

+1
 
heb de mijne pas een weekje maar geniet er goed van, als je wat wil besparen in kosten kan ik de refurbished aanraden de mijne ziet er goed als nieuw uit iig zelfs de sticker zat nog op het beeldscherm

ook wel interesant is dat update 2.0 "om de hoek" ligt voegt de (zeer uitgebreide) ARP functie toe aan de midi mode en mogelijkheid tot favorites/playlists maken voor je gemak/optredens


 
mooi filmpje laat precies zien waarom ik de osmose wou! iedereen laat altijd alleen de keys zien maar de arp en sostenuto zijn echt brilliant geimplementeerd

heb inmiddels zelf ook een aantal filmpjes gemaakt als je aan de slag wil met de editor mocht iemand interesse hebben

3 tips voor beter leren spelen met de keys/sensivity



en 2 filmpjes voor de eagan matrix

pulse wave maken in de editor met pulse speed en release macro


pingpong en/of lowpass filter delay
 


damn die resysnthesis engine aan het eind van de video klinkt super nice! als het werkt tenminste dan zou je op een meer user friendly synth een geluid kunnen programeren, sampele en in je osmose automatisch laten reprogrameren
 
just a headsup, er lijken problemen te zijn met de glide mode opslaan heb er zelf last van en nog wat andere mensen op fb ook
 
Back
Top