Expressive E Osmose: Augmented Keyboard

Het begin van het keyboard: expressive e's osmosos



Getipt door een forumlid. Polyphonic aftertouch. Extreem nauwkeurig. Net als een echt analoog instrument?

Hmmmm zAl ik hem preorderen???

1615128969924.png
 
en nog één:

Ik weet niet echt waarom, maar soms moet ik denken aan één van m'n favoriete muziek artieste Bjork.
Waarschijnlijk de stijl van muziek die je met de osmose kunt maken.
 
Laatst gewijzigd:
4 januari moet ik thuis zijn van Fedex
Typisch Frans. Ze hadden ook op 3 januari twee Osmoses in onze woonplaats kunen afleveren.
 
Klinkt goed maar tjeetje wat duur. Ik ga het houden op aanslaggevoeligheid, aftertouch, pitch- & modulation-wheel en modulators en laat deze ontwikkeling aan me voorbijgaan.
 
Het is echt een fijn ding, look en feel zijn klasse. De toetsen zijn even wennen want wat zwaarder en de zijwaartse beweging voor vibrato en pitchbend gebeurt me af en toe nog ongewild, dus dat wordt oefenen.
De updater voor het installeren van de laatste firmware was bij mij niet goed, maar ik kreeg om 10 uur 's avonds na een emailtje nog direct een nieuwe versie daarvan, top!
De presets zijn heel goed, een aantal ken ik al van de Continuum maar door de totaal andere speelwijze hebben die ook gelijk een heel ander karakter.
Ik ben al wat uurtjes heel zoet geweest, inspirerend!
 
Waar ik aan moet wennen is dat de toetsen een soort coating hebben die nogal glad aanvoelt waardoor bij zijwaarts bewegen de vingers neiging hebben weg te glijden verder alles positief.
 
Ook vandaag ontvangen, zou eerst 3-1 zijn. Eerst hartverzakking omdat de omdoos was beschadigd, maar de binnendoos was nog OK. De firmware update duurde wel lang. De toetsen voelen ongeveer zoals ik hoopte! Opvallend is dat het witte/zwarte gedeelte van de toets links/rechts scharniert tov de "steel".
De bediening en ui is supernice. De pots voelen ietwat goedkoop. Het geluid is fantastisch en allerlei nice touches zoals de hoofdtelefoon volumeknop die verborgen kan worden. Hij staat niet op pootjes, maar op strips.
 
Uitgepakt, update en wat gespeeld.Goede kwaliteit van toetsen,expressie in de tonen leggen valt heel goed mee al moet ik nog uitzoeken hoe dit bij te stellen.Spelen met dit soort van keybed vergt toch wel wat oefening.

Zoals algemeen al de ronde gaat zijn de klanken echt goed.
Of ik de volle pot (1800 euro)zou betalen?Laten die vraag over een half jaar nog eens stellen want ik zit nog in de wow zone en is alles wat nieuw is supper.
 
Back
Top