Expressive E Osmose: Augmented Keyboard

Het begin van het keyboard: expressive e's osmosos



Getipt door een forumlid. Polyphonic aftertouch. Extreem nauwkeurig. Net als een echt analoog instrument?

Hmmmm zAl ik hem preorderen???

1615128969924.png
 
Wat een raar jaar. Dit jaar kreeg ik een album binnen dat ik besteld had voor het uberhaupt was opgenomen.
Een ook een keyboard dat bestelt werd voordat het bestond.
Maar ja @sinew1958 zou ze wel binnen laten.
Denk dat de mijne mee naar bed gaat :-)
 
Let ook op de spamboxen. Ik hoor van een andere preorderaar dat ie daar terecht gekomen is, en ook Expressive E zelf waarschuwt ervoor.
 
Dus we zien iedereen over een maand of drie terug met snor en kromme vingers?

kan niet wachten om met ms excel uhhh de editor te spelen :)

wat voor stand gaan jullie gebruiken? denk dat je hier echt een heel stabiele voor nodig hebt. of gewoon op tafel.
 
zoals men weet, ahum, ben ik een ITB'er, maar volg dit wel.

wanneer de Osmose aankomt, ben ik wel erg benieuwd wat ie kan, voorbeelden wil ik zien! hè hè...
Er zijn wel al tal YT filmpjes in omloop.
 
Ik ben vooral benieuwd hoe het mappen naar externe plugins en synths zal gaan, want ik vind dit bij de Touché nogal onvolkomen (Lié is een draak van een 'wrapper', werkt alleen met instrumenten en niet met FX plugins, als je wat anders wil dan wat met Lié kan moet je met een M4L scriptje werken dat in geen jaren is geupdatet en waar pitch bend en CC controle elkaar in de weg zitten etc. - typisch Frans dus). Voor mij was dit, naast de enorme vertraging, de belangrijkste motivatie om mijn preorder te annuleren.
 
das een goede.
ik ben er al achter dat de m4l expression controller niet met polyat overweg kan alleen channel.

In de M4L collectie vind ik wel 1 mpe compatible apparaat:

Dus ook niet echt veel.

Maar goed bv Camel Audio Alchemy en veel Arturia vst's support mpe of PolyAt en kun je de mapping gewoon daarin doen.
 
Ok,mijn email is ook binnen,betalen,nazicht van de osmose,versturen en binnen de 15 dagen zou osmose voor m'n deur staan.Binnenlaten?😍
ik denk niet dat die 15 dagen zo bedoeld was, er was nog een tussenstap geloof ik. maar goed, lets hope so! maar ik denk meer dat het ergens in januari zal worden.
 
ok die vriend van mij krijgt hem in Januarie is de verwachting en waarschijnlijk kan ik hem overnemen.

Naast de Eagenmatrix is bv ook de XV5080 polyAT geschikt.
Ook de Arturia CS80 dacht ik.
Sound design op de Eagenmatrix lijkt me wel ruk.
Maar goed we gaan het proberen.

Er is nog altijd een kans dat die vriend hem toch houd........

Als.. als ... als..
Arturia CS80 is ook MPE geschikt? ben benieuwd......
ik was al wat aan het geilen op een deckard's dream maar dit is dan icm osmose misschien genoeg om mn hand op de knip te houden haha
 
Maar ik dacht dat de oudere cs80 wel polyAT ondersteund.

De Osmose heeft meerdere modes.
Dit is wat ik er van begrijp.

- classis (alleen keyboard ala piano)
- Channel AT ( waarbij je ook de andere controllers kunt benutten maar channel bound, dus ook initial pressure, X en Y )
- polyAT, 1 controller, 1 midi channel, controller bound to key
- Initial Pressure... geen idee hoe dit te gebruiken en wat dit ondersteund. Kan best al bij polyAT werken.
- MPE en MPE+ Als ik het goed begrijp elke key op een appart kanaal en meerdere controller bound to key.
Dus in deze mode heb je aftertouch, initial pressure, X en Y als controllers beschikbaar per key.
 
kijk er naar uit om ook meerdere VST's te gaan proberen met het osmose MPE keybed.
en ik geloof dat prophet 6 ook MPE compatible is (of alleen Poly AT?)

looking forward!
 
Prophet 6, OB6 doen dacht ik Polyphonic Aftertouch.
Dat al heel leuk als je de controller aan een parameter kan toewijzen.
Dus dat je ook het filter poly kan besturen ipv pitchbends of allebij.

Als je een synth hebt die in Omni mode kan. Dus iedere voice op 1 kanaal dan kun je dacht ik mpe dingen doen. bv de Matrix 6 kan dat.
Die mode zit daarop speciaal om een gitaar synth aan te hangen en kun je dus iedere snaar individueel benden.
 
ik denk niet dat die 15 dagen zo bedoeld was, er was nog een tussenstap geloof ik. maar goed, lets hope so! maar ik denk meer dat het ergens in januari zal worden.
Niet erg, na 3 jaar wachten komt het op een week niet meer aan..Als FedEx mijn adres maar weet liggen.
 
Back
Top