Expressive E Osmose: Augmented Keyboard

Het begin van het keyboard: expressive e's osmosos



Getipt door een forumlid. Polyphonic aftertouch. Extreem nauwkeurig. Net als een echt analoog instrument?

Hmmmm zAl ik hem preorderen???

1615128969924.png
 
ja haha same here. ik ben benieuwd. houd ook mijn hart vast dat het allemaal goedkomt ook met de quality control enzo. toch een beetje een experiment dit haha
 
das een goede.
ik ben er al achter dat de m4l expression controller niet met polyat overweg kan alleen channel.

In de M4L collectie vind ik wel 1 mpe compatible apparaat:

Dus ook niet echt veel.

Maar goed bv Camel Audio Alchemy en veel Arturia vst's support mpe of PolyAt en kun je de mapping gewoon daarin doen.
Wat me ook opvalt in het Ableton Live MIDI preferences menu is dat er wel een vinkje is voor MPE input maar niet voor MPE output voor de verschillende MIDI devices. Ik vraag me dus af of het mogelijk is om externe (hardware) MPE synths volledig via Ableton Live met de Osmose te bespelen als Live geen MPE naar buiten stuurt. Of stuurt Live per definitie MPE uit als dat beschikbaar is en is het alleen een input filter? In het verleden was er bij Live altijd een hoop gedoe met filteren van MIDI messages (Sysex etc.)
 
Bitwig is je MPE vriend. Jammer dat er geen Max 4 Bitwig is .... enige reden dat ik soms naar Live gluur. MPE patches in the Grid maken is super simpel.
 
Wat me ook opvalt in het Ableton Live MIDI preferences menu is dat er wel een vinkje is voor MPE input maar niet voor MPE output voor de verschillende MIDI devices. Ik vraag me dus af of het mogelijk is om externe (hardware) MPE synths volledig via Ableton Live met de Osmose te bespelen als Live geen MPE naar buiten stuurt. Of stuurt Live per definitie MPE uit als dat beschikbaar is en is het alleen een input filter? In het verleden was er bij Live altijd een hoop gedoe met filteren van MIDI messages (Sysex etc.)

ja das wel een goede. ik kan ook niets vinden over mpe naar externe hardware.
ik verwacht dat mpe gewoon uitgestuurd word en dat een mpe track niet meer dan een "group" midi tracks is.
Maar goed wie weet.
Zou wel raar zijn als je alleen maar mpe controllers en geen hardware kunt aansturen.
 
Bitwig is je MPE vriend. Jammer dat er geen Max 4 Bitwig is .... enige reden dat ik soms naar Live gluur. MPE patches in the Grid maken is super simpel.
Ik heb een tijdje met Bitwig gewerkt maar ik kon er geen vrienden mee worden. Paar goede ideeën, een hoop aandacht naar - in mijn ogen - bijzaken terwijl basic dingen missen of maar matig zijn uitgewerkt, een vervelende community betweters en fanboys die iedere kritiek of suggestie afschieten als "user error" en nog steeds een beetje zo'n Calimero houding alsof ze dappere verzetshelden zijn tegen het Boze Ableton. En dan heb ik het nog niet eens over dat achterlijke "onderhoudscontract" van ze gehad. Ben na een paar maanden teruggekeerd naar Ableton en heb Bitwig inmiddels weer verkocht.
 
Achja....Fanboys, Ben Jordan heeft een leuke video gemaakt over brand loyalty.
Voor wat ik er mee doe werkt het prima, en toen ik met BW begon had Live nog geen MPE. Dat update plan gedoe vind ik het grootste mispunt van BW, maarja, ik ben nu hooked aan Grid.
 
op elektronauts ook een levendige osmose topic. de eersten lijken m morgen binnen te krijgen (fransen)!
 
Jajaja eigen volk eerst natuurlijk.
Kunnen hun mooi beta testen.
Een manual zou ook wel leuk zijn.
 
Bericht gehad van Fedex ze staan vandaag bij me op de stoep met een zending uit Frankrijk.
Heb een phishingbericht gestuurd naar de chauffeur en het mijn adres geplaatst.😁
Veel succes.
 
De mijne wordt naar verwachting op 3 januari bezorgd.
 
Wat augment ie precies?
Drie dimensies van control.
In vergelijking van de meeste keyboard kun je bij de Osmose het geluid moduleren van het begin tot het eind.
Toets pressure, initial pressure, zijwaards mastruberen A.K.A. 3d controls

Denk overigens dat de naam Osmose hier vandaan komt: Osmose
 
De demo's komen stilletjes aan op gang.Op het eerste gezicht denkl ik dat ik me niet ga vervelen.De interne sounds van Haken Eagan leunen perfect aan bij dit toestel, alhoewel niet iedereen daar fan zal van zijn.
De vraag is ook hoelang dat mechanisme in stand ga blijven want zijn geen gewone toetsen.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top