Gitaar pedaaltjes

ik ken de "heavy metal" nog niet goed, maar ik denk toch wel dat ie ver in de richting opgaat van de "Metal core" en de "Metal zone" ze hebben alle drie weer andere knopjes:P

ik bedoelde er gewoon mee dat voor metal vee vervorming nodig is en dat ook wel leuk kan zijn op drums of bass.
 
Kheb hem ook. magisch over de 909. zker met zijn Color Mix fiuncties. :halleluja
Absoluut een blijvertje maar eigenlijk moeten we hem niet te vaak vermelden op forums want anders gaat zometeen iedereen aan de japanse HM-2 :D

Hahaha..ik snap je...ik had er een en een TB-303...ineens dacht ik..hmm zal ze eens op elkaar aansluiten...wowwww...dat is echt een goede combinatie...later een TR-606 geprobeerd en dat was helemaal een gouden greep...het is idd een secret tip No1.
 
Hahaha..ik snap je...ik had er een en een TB-303...ineens dacht ik..hmm zal ze eens op elkaar aansluiten...wowwww...dat is echt een goede combinatie...later een TR-606 geprobeerd en dat was helemaal een gouden greep...het is idd een secret tip No1.

Ik gooi weleens de hele eindmix er doorheen :D maar misschien moest ik dat niet zeggen.
 
ik heb nu eigenlijk het volgende probleem, ieder pedaaltje geeft zijn ruis, maar in welk opzicht ik ze ook schakel ze geven altijd een ruis.
Soms is de ruis zo heftig dat ik gewoon niks anders meer hoor.

Wat kan ik hiertegen het beste gebruiken?
 
ik heb nu eigenlijk het volgende probleem, ieder pedaaltje geeft zijn ruis, maar in welk opzicht ik ze ook schakel ze geven altijd een ruis.
Soms is de ruis zo heftig dat ik gewoon niks anders meer hoor.

Wat kan ik hiertegen het beste gebruiken?
Welke pedalen, welke volgorde? Gebruik je goede kabels? Batterij? Of netsnoer?
 
Eerst een distortion , daarna een compressor/sustainer is niet echt ruisvrij :)
Als je er nog een phaser achter gooit heb je namelijk helemaal geen synth meer nodig om JMJ achtige geluiden te maken.

Voor de rest is het met pedalen...je eigen fantasie is de limit.
Dus probeer zelf wat je leuk vind en wat bij je past.
[en zeker niet luisteren naar advies van anderen , wat betreft merk of type] ;)
 
eigenlijk is er maar 1 regel mbt peNdaaltjens:

als t er maar veel zijn
 
ik heb deze volgorde:

Dyna comp --> boss chorus --> Boss super Overdrive --> distortion --> Behringer preamp booster --> mengtafel waar de gain ook openstaat gedraaid

het geluid wat ik me daar toch mee krijg gecreëerd is zo fantastisch, maar de ruis irriteert me.


een D.I. box kan mischien helpen aangezien ik een goedkope voeding heb.
of een noise reducer van boss/behringer.
 
De boss NS-2 is een goede ruis en noise opruimer, maar hij veranderd je geluid iets(niet ten goede). De ISP decimator schijnt beter te zijn, maar dat weet ik alleen van horen zeggen.
 
De boss NS-2 is een goede ruis en noise opruimer, maar hij veranderd je geluid iets(niet ten goede). De ISP decimator schijnt beter te zijn, maar dat weet ik alleen van horen zeggen.

Ik heb zelf een ISP Decimator Gstring. Ik vind em erg fijn werken, als k em vergelijk met de Rocktron Hush of de noise reduction uit mn GMajor of Pod. Alleen de afstelling is cruciaal, zoals met alle gitaar fx.
 
heb alweer een bestelling geplaatst, binnenkort dus weer 6 nieuwe pedaaltjes

ben benieuwd:P


voor de nieuwsgierigen:
- Behringer To-100 (Tubesound overdrive)
- Behringer Ut-100 (Ultra Tremelo)
- Behringer Bo-100 (blues overdrive)
- Behringer TM-300 (Tube AMp modeller)
- Danelectro fab D1 (Distortion)
- Danelectro fab D5 (Chorus)

Ben benieuwd hoe ze klinken
 
ik heb deze volgorde:

Dyna comp --> boss chorus --> Boss super Overdrive --> distortion --> Behringer preamp booster --> mengtafel waar de gain ook openstaat gedraaid

het geluid wat ik me daar toch mee krijg gecreëerd is zo fantastisch, maar de ruis irriteert me.


een D.I. box kan mischien helpen aangezien ik een goedkope voeding heb.
of een noise reducer van boss/behringer.


ja hallo...dat doet wel wat ruis ja...
 
ik heb deze volgorde:

Dyna comp --> boss chorus --> Boss super Overdrive --> distortion --> Behringer preamp booster --> mengtafel waar de gain ook openstaat gedraaid

het geluid wat ik me daar toch mee krijg gecreëerd is zo fantastisch, maar de ruis irriteert me.


een D.I. box kan mischien helpen aangezien ik een goedkope voeding heb.
of een noise reducer van boss/behringer.
Eigenlijk is alleen de chorus geen ruisbron. Compressors, Overdrives, Distortions, Boosters... Allemaal verhogen ze het geluidslevel, dus is het logisch dat er meer ruis bijkomt. Je kan inderdaad met een noise gate gaan werken, maar houd de instelling van de Threshold in de gaten. Wat speel je? Über Metal? Ik kan me voorstellen dat dat geluid wel ongelofelijk smerig scheurt... Kom ik aan met mijn buizenbakkie en een MXR Booster voor gebruik bij solo's. Eeeek!
 
de meeste zijn nu even geleend, maar heb pas geleden besteld:P

ik maak geen heavy metal, kan voor geen meter gitaar spelen. Techno en minimal zijn voornamelijk mijn muziekgenres, maak eigenlijk wel vanalles wat.

Het leuke van gitaarpedaaltjes is het patchen en ze in verschillende volgorde gebruiken. je staat er echt van te kijken hoeveel geweldige geluiden je ermee kan maken. Het werkt echt zoveel fijner dan met een muis wat te klikken en te slepen. Voor een beetje kabels, geld en ruimte heb je zoveel meer plezier in het maken van muziek.

ik kan nu echt niet meer wachten tot mijn pakketje met de pedalen binnen is:P
 
Back
Top