Gitaar pedaaltjes

Wat doen jullie met al die adapters? Als je veel pedaaltjes hebt heb je toch nooit genoeg stopcontacten?

gewoon nieuwe stopcontacten kopen :okdan:

helaas zijn die kabel oplossingen niet deftig afgeschermd in krijg je last van rotzooi, zoem en ruis in je signaal

er bestaan oplossingen maar die zijn ellendig duur..

is al behoorlijk wat over gezegd op dit forum, incl zelfbouw suggesties met transformatoren (DC->AC->DC als methode om ze gescheiden te houden) als ik me goed herinner
 
Wat doen jullie met al die adapters? Als je veel pedaaltjes hebt heb je toch nooit genoeg stopcontacten?

Oplaadbare baterijen en van die snoertje waar je 5 pedalen aan een adapter kan hangen en een heleboel stekkerdozen. Gisteren was het weer een groot spagettie feest Wij hebben zo'n stroom adapter waar ze mediesche aparatuur aanhangen(haalt alle pieken uit je electrisiteit) daar zit 3 stekkers in en daar hangen we 3 6stekker bakken aan.
 
Net zo breed als mijn 303 :kroon:


attachment.php
 

Attachments

  • PD-1.jpg
    PD-1.jpg
    326,2 KB · Bekeken: 67
Kan iemand met een distortion pedaal eens een demo posten? Eerst de sound zonder distortion, dan met. Ik vind maar geen demo's van een distortion pedaal op een synth en zou graag een paar pedaaltjes horen op iets anders dan een gitaar.

Alvast bedankt voor de moeite!
 
Het hangt ook af van wat je er mee wil. Ik heb op mijn Minimoog 2 x een Boss ODB-3 (stereo), en die vind ik erg goed.
 
Ik had een behringer ultra distortion maar die ruiste mij te hard.

En op dit moment een zelfbouw Muzz fuzz van new-tone

Ik wil er wel nog een EHX smallstone bij :)
 
Wat ik goede overdrives vind: Maxon, MXR, (oude)Ibanez, Tokai(metaldriver),
Lovetone(prijzig), Zvex, Electro Harmonix Hot Tubes(m'n favoriet,
wel FF die crappy EHX buizen vervangen door JJ's ofzo) en Blackstar. MXR, (3 cijferige)Ibanez
en Tokai zijn wel de vriendelijkst geprijste pedalen.
Boss maakt echt doorsnee 800 in een dozijn pedalen(vind ik)
 
danelectro heeft nieuwe pedalen, de Fab-serie. Kosten ook niet veel. Heeft iemand er al een? klinken ze goed?
 
danelectro heeft nieuwe pedalen, de Fab-serie. Kosten ook niet veel. Heeft iemand er al een? klinken ze goed?

Ik heb 2 Fab Echo's, die ik gemod heb, zodat de delaytijd veranderd kan worden.
Voor het geld ($15,-) zijn ze geweldig, maar er zijn veel betere delays.
 
ik heb al een ibanez delay, dus dan ga ik mijn geld al niet meer spenderen aan een tweede delay, mischien dat ik later er nog eens eentje bijkoop.

ze zijn mischien te goedkoop, ik kom niet aan de gratis verzendkosten:o
 
Twee delays zijn wel gaaf hoor.
gaver dan 2 x 1 delay. (met name als je tussen de twee delay nog fx gaat zetten zoals modulatie of filter dingen).
 
Even over Boss distortions...ik vind de boss HM heavy metal echt erg ok voor bijv een 606
 
de boss "metal core" en "Metal Zone" zijn een van de hevtigste vervormers van Boss. Ik vind het jammer dat ze zo duur zijn, voor maar een paar keer te proberen vind ik ze te duur.
 
Back
Top