Gitaar pedaaltjes

Ja ik heb de PT-909 phaser die werkt ook op 9v, Maar mijn maat heeft de CS-505 chorus en die slikt 18v, en wat een geluid zeg. Tokai heeft effecten die net zo goed zijn als de 3 cijferige ibanezzen(wel de 1e serie).
 
Op het moment gebruik ik een Dan-echo en een Phase Shifter PH3 voor m'n synths en drummers. Heb hier ook nog een Pearl Flanger FG-01 liggen maar weet nog niet waar ik die ga voor gebruiken. Zou er graag nog een tape echo en een buizen reverb bij willen hebben.
Heb ook nog een paar andere pedalen die ik gebruik voor mn gitaar gejengel, dit zijn de cry baby 535 (wahwah) en EH Big Muff (niet de russische).
 
Die Pearl FG01 is super.
En dan bedoel ik niet in termen van een "mooie flanger"
Maar het is een weird ding wat te gekke space sounds kan maken.
 
Die Pearl FG01 is super.
En dan bedoel ik niet in termen van een "mooie flanger"
Maar het is een weird ding wat te gekke space sounds kan maken.

Hij heeft ook een mooi geluid. Toen ikkum voor de gitaar gebruikte kreeg ik al gauw in de gaten dat je hem niet al te veel feedback moet geven want hij kan dan behoorlijk gaan krijsen.
 
Dat heb je met de Boss BF-2(made in japan), Tokai TFL-1, Maxon FL-9, Mxr M117r en Ada flanger ook, alleen de Electric mistress is wat subtieler. Maar flanging blijf gewoon een friekie effect, zeker de modelletjes waar je de sweep stil kan zetten(MXR,Mistress). Coron heeft ook een jet flanger gemaakt met zo'n filter matrix mode, die is ook erg mooi(staat ook hoog op mijn verlang lijstje)
 
Mijn AD900 ben ik ook nog steeds erg blij mee btw.
Wat 'n warme delay is dat zeg :kimono:

images
 
Wat ik erg tof vind van die ad900 is dat waarneer ik mijn 303 er doorheen gooi
hij het geluid alleen maar delayed waarneer de cutoff dicht/halfopen staat
Als ik ga Squelche met de 303 stop die bijna met delayen.

Dat zal wel komen omdat het bereik niet genoeg is van de delay. (hz)
Ik ben niet zo technisch onderbouwt dus heb geen verklaring voor het effect.

Maar op die manier kan ik live erg leuke dingen doen.
 
Vandaag de Q-Tron+ en de Stereo Polyphase geprobeerd, allebei lekker romige effecten maar ik vond de Stereo Polyphase wat beter controleerbaar door die start en stop knoppen en een lekker stereo effect. Maar de Q-Tron+ had weer betere filters. Eigenlijk zouden ze voor een eurootje of 300 gewoon een 19" rack effect moeten bouwen met voor alles een knopje en een combinatie van een paar populaire pedalen. Tenslotte is de Sherman ook aardig geslaagd als effect voor gitaren op die manier ;)

Ik lees net op een gitaarforum nog allerlei tips om via de effect loop te ge/misbruiken, je kunt natuurlijk ook gewoon wat drums naar binnen jakkeren als trigger en dan een pad er doorheen trekken. Mooi ook hoe je samen met je synthpatch een soort organisch geheel krijgt met het pedaal, dat je hem net zo kunt afstellen dat als de LFO van de cutoff van je synth open staat hij dan ook nog even de envelope triggert.

Afijn een uur was zo voorbij bij Feedback
 
Je zou voor de grap eens de Tubezipper moeten proberen, dan hoef je gelijk geen Q-tron meer.Die is echt flexibel kwa controle.
 
Nog eentje haha, ik zie zojuist dat er ook een Bi-Filter bestaat die zo'n beetje doet wat ik mis aan de Q-Tron+ maar dan ook nog eens stereo. Mooi spul EHX.
 
Die Pearl FG01 is super.

Yeps helemaal mee eens...

De Pearl distortion en phaser zijn ook erg lekker :okdan:

De distortion heeft in totaal 6 modes, van gebooste overdrive tot een romige distortion. Het geluid wordt minder kapot gemaakt dan door een MXR distortion (klinkt ook errug mooi!!!!)

Volgens mij is de Pearl phaser één van de uitgebreidste phaser pedalen die er zijn. Er zitten iig 4 knoppen op. Ten opzichte van de andere merken met slechts 3.

de Pearl overdrive vind ik iets minder en de chorus gebruik ik alleen als ik meerdere pedalen achter elkaar hang

Ben ook erg benieuwd naar de analoge delay AD-08 + de dubbele AD-33 en de dubbele phaser PH-44

Ik mis nu nog de beide EQ's, CO-04, OC-07, AD-08, TH-20, AD-33 en PH-44. Dan heb ik de Pearl serie compleet :)
 
Nog eentje haha, ik zie zojuist dat er ook een Bi-Filter bestaat die zo'n beetje doet wat ik mis aan de Q-Tron+ maar dan ook nog eens stereo. Mooi spul EHX.

Een woord TUBEZIPPER(voor stereo 2stuks)
 
- Digitech Whammy 4, voor pitchshift, detune en harmoniser.
- Rocktron Talkbox
- Rocktron Tri wah

Verder via midipedalen aangestuurd:

- Boss SE-50 en Boss SE-70,
- Line 6 gitaar pod Pro en bass pod pro

Deze modules bevatten ook gemodelde pedalen (voornamelijk uit de bosslijn)
 
Zo m'n Tokai TDL-1 analoge delay is binnen. Nu moet ik alleen nog de TPH-1 phaser, en dan heb ik alles wat ik zocht van Tokai.
 
Wat doen jullie met al die adapters? Als je veel pedaaltjes hebt heb je toch nooit genoeg stopcontacten?

Bij Feedback en consorten verkopen ze een adapter die iets sterker is als de standaard PSA van Boss en waar je een kabeltje bij kunt kopen waarmee je er meteen vijf er aan kunt hangen. Volgens mij passen daar de meeste pedalen op, heb er wel meer niet Boss/Roland pedalen aan hangen. One Spot heet dat.
 
Back
Top