Distortion

Over software distortions heb ik inmiddels ook een sterkere mening en voorkeur:

Na een paar maandjes experimenteren en veel tracks met dikke distortion er op (elke track die ik gedeeld heb in 2024 zwemt er in), kan ik wel zeggen dat Roar een waanzinnige aanwinst is als stock plugin voor Ableton 12.

Ik heb in die periode ook Trash (de vernieuwde versie) gekocht, getest, en gebruikt. Die heeft echt wel leuke presets, maar als het gaat om zelf draaien tot je iets gaafs, origineels of perfects passends hebt dan is roar de betere plugin vond ik.

En ik heb het eerder gezegd; maar ik heb er hier niet vaak iemand over gehoord: chipcrusher van plogue.
Die plugin is waanzinnig goed.
Doet met name bitcrusher achtige distortion, maar kan nog veel meer (cabinet impuls responses van retro equipment, spcdelay, ruis, van alles).
Preset laden, en draaien aan de knoppen tot het perfect past bij de rest van de muziek. Het is de plugin die ik het vaakst pak voor gruizige achtergrond percussie, ruis en om smerigheid aan andere geluiden toe te voegen...
Ookbeen gave plugin om extern te moduleren met abletons modulatie tools.
Echt, check m uit! Er is een demo versie op de site van plogue.
 
Digitale distortin die ik heb en waar ik over te spreken ben:
1. Kazrog, True iron
2. Moog 109s
3. Igorski Homecorrupter (vind dit de leukste en gratis)
4. Denise audio Bite harder / Bad tape 2 / My crush
5. Baby audio (alle distortion / tape saturatie plugs zijn goed)
6. Arturia Efx REFRACT (gratis)
7. Airwindows (consolidated) gratis
 
+1 voor Roar
moet je eens proberen deels distorten met de vulture culture en deels met roar.

kwa bitcruching distortion vind ik Permut8 van sonic charge wel tof. hoek dat niet een specifieke distortion is.
 
gister mijn meris ottobit ontvangen en inmiddels wat mee gekloot met gitaar/synth/samples, de sequencer is wel leuk voor gitaar en de stutter is look euk voor drums/simpele patronen toevoegen op gitaar maar waar ik vooral blij van wordt is de bitcrusher en low pass filter.
het is wel vooral 1 type geluid waar dit pedal in blinkt maar daar is dit pedaal ook wel heel goed in, heerlijke bitcrush voor punchy drums met een goeie electronic/darksynth/drum&bass vibe en weet simpele bliepjess om te toveren in punchy leads die naar meer smaken
 
Back
Top