Gitaar pedaaltjes

Het leuke van gitaarpedaaltjes is het patchen en ze in verschillende volgorde gebruiken. je staat er echt van te kijken hoeveel geweldige geluiden je ermee kan maken. Het werkt echt zoveel fijner dan met een muis wat te klikken en te slepen. Voor een beetje kabels, geld en ruimte heb je zoveel meer plezier in het maken van muziek.

ik kan nu echt niet meer wachten tot mijn pakketje met de pedalen binnen is:P

Als ik jou was zou ik ook Phasers, Flangers, reverbs en vooral delays(zowel digitaal als analoog). Daar kan je met verschillende achter elkaar(en verschillende volgordes) waanzinnige freak geluiden mee produceren. suc6
 
tw-env1.jpg


http://www.guitarpedalstore.com/gui...Toadworks-Enveloope-Dynamic-Effect-Loop-Pedal

Dit lijkt mij nu een echt mooi en innovatief peNdaal .
Deze heeft een send /return waar je elk willekeurig [vintage] peNdaal aan kunt sluiten.
Dus alleen die mooie distortion op het accent van een tb303 ? ..hier lukt het mee.
Dus de zachtere klanken gaan dan niet door de distortion.
Een delay alleen op de peak van een resonantie ?...het lukt hier mee.
Of een flanger alleen als je harder aanslaat op je gitaar..de sky is de limit.

lees ook even de review van die link ;)
 
tw-env1.jpg


http://www.guitarpedalstore.com/gui...Toadworks-Enveloope-Dynamic-Effect-Loop-Pedal

Dit lijkt mij nu een echt mooi en innovatief peNdaal .
Deze heeft een send /return waar je elk willekeurig [vintage] peNdaal aan kunt sluiten.
Dus alleen die mooie distortion op het accent van een tb303 ? ..hier lukt het mee.
Dus de zachtere klanken gaan dan niet door de distortion.
Een delay alleen op de peak van een resonantie ?...het lukt hier mee.
Of een flanger alleen als je harder aanslaat op je gitaar..de sky is de limit.

lees ook even de review van die link ;)

Hier kan ik idd alleen maar blij van worden, maar die toadworcs zijn ook niet de goedkoopste pedalen.
 
Als ik jou was zou ik ook Phasers, Flangers, reverbs en vooral delays(zowel digitaal als analoog). Daar kan je met verschillende achter elkaar(en verschillende volgordes) waanzinnige freak geluiden mee produceren. suc6

Ik heb al een phaser (ook van behringer) en een rack delay, de ibanez dm-1000.
flanger en reverb moet ik nog zien te bemachtigen. Ook nogsteeds een ruisonderdrukker want met zoveel overdrives/distortions kan je nogal wat ruis verwachten:P

wat is er eigenlijk speciaal aan een linear booster. Zag er een op marktplaats staan.
 
Ik heb al een phaser (ook van behringer) en een rack delay, de ibanez dm-1000.
flanger en reverb moet ik nog zien te bemachtigen.

Phasers moet je echt niet van behringer kopen. Oude Phasers klinken echt veel beter. Ibanez PT-909!!!, Tokai TPH-1 zijn voor redelijke prijzen via marktplaats verkrijgbaar. Ik heb ook nog een leuk adres voor pedaal reparaties. Met de subtielere modulatie FX kan je beter voor kwaliteit gaan. De behringer tremolo is wel OK en de behringer VD400(analoge delay, 300ms) vind ik zijn geld ook meer dan waard.
 
de pedalen zijn binnen en van sommige ben ik echt dik tevreden, maar sommige...


ten eerste de Danelectro Fab Chorus is geweldig! ik vind hem zelfs beter dan de chorus van boss.
Dan vind ik zoals Onrust NV zegt de tremelo heel interesant. Hiermee ga ik zeker nog veel doen.
De tubesound overdrive vind ik niks, je hoort amper verschil. De blues Overdrive daarintegen is veel beter en heeft een veel schonere overdrive maar deze haalt veel hoog en laag weg.
Dan de danelectro distortion vind ik een beetje te standaard, het is gewoon een standaard distortion, zonder iets speciaals. Voor de prijs is hij zeker de moeite waard.
Ten slotte de Tubeamp modeler. Hiermee kan je eigenlijk vanalles mee. Hij kan mooi klinken, maar ook oh zo slecht!!! haalt wel wat laag weg, maar zeker leuk bij arpegio's. Daar ga ik hem dus ook bij gebruiken.


De danelectro pedalen zijn qua geluid vele malen beter dan behringer, maar toch zijn ze beide van plastic en in de zelfde prijsklasse.
 
@ Mark E De electro harmonix Worm is denk ik ook wel een aanrader. Dat is een analoge multi effect, daar zit een gemoduleerde Wah, een phaser, een tremolo en een vibrato in. Daarnaast kan je met de manual switch de sweep uit zetten. Dan staan dus de FX stil en kan je het als een soort filter gebruiken. Ik gebruik hem ook vaak voor de electric mistress om de ritmebox te filteren. Dan kan je echt heel maf geluid maken.
 
sorry maar wat is dat een bagger effect...

Ik ben nog steeds van mening dat je een bepaald type effect ,echt moet zoeken naar een bepaalt type gear waar die goed bij past.
Het kan zo wezen dat een mooi [en duur] fx totaal niet klinkt bij een mooie [en dure] synth.
En dat een cheapo peNdaaltje helemaal daarbij te gek klinkt.

Ik kan mij goed voorstellen [als voorbeeld] dat in een gitaar loop een dm1000 totaal niet klinkt , en achter een yamaha dx erg goed klinkt.

Zeker bij effecten met "karakter".... je moet gewoon zoeken en expirimenteren , en overal proberen waneer die goed klinkt.
Het is gewoon 1 van de leukere dingen wat je kunt doen met gear ;)
 
Als je echt een dikke disto wil hebben moet je deze eens proberen

468811jpg.jpg
 
Als je dikke distortion zoekt kan je beter voor Zvex fuzzfactory of Way Huge Swollen pickle gaan. Fuzz is nl veel smeriger en bruter dan distortion(zeker deze 2 modellen).
 
Ik vind de Fuzzfactory een leuk pedaal, maar voor goede distortion is ie onbruikbaar...
 
Helaas zijn mijn financiën niet toerijkend, anders had ik hem zeker met de DR55 van je gekocht(wasmachine is toch nodiger).
 
slechte geluidkwaliteit...digirommel

als delay vind ik de dm1000 ook niet zo best, maar als chorus/flanger is ie best bruikbaar.. wel een ruisbak, maar dat kan ook aan mijn exemplaar liggen

ik heb een ibanez ddl delaypedaaltje, daarvan is de geluidskwaliteit wel erg goed
 
Sinds kort heb ik ook de E1010 van Yamaha. (stiekem geen pedaal)

Hier komt echt de mooiste delay uit die ik ooit heb gehoord.
Nu ook maar eens eentje met tape aanschaffen.

is dat een bbd ? en is ie idd 300 ms max ? of heb je al met de trimmers gerommeld zeker ;)

m'n tapedelays heb ik (bijna)allemaal de deur uit gedaan, teveel gedoe..

van de pedaaldelays heb ik nog een DOD dfx94. op een of andere manier vind
ik m niet boeiend klinken.. is wel leuk als looper, 4 sec max dacht ik
 
Back
Top