Verschil yamaha su 700/ akai mpc 2000???

Thanx voor de tip, maar ik zoek toch echt een combi sampler/sequencer. Ik heb al legio synth geluiden dus een box met ingebouwde synth erin vind ik zonde van m'n geld. Ik moet gewoon eigen aparte geluiden kunnen sampelen en kunnen sequensen, zonder gebruik te hoeven maken van software (als cubase). Ik weet het, ik zoek het onmogelijke. Althans, binnen mijn budget (600 euro). Die nieuwe Roland MC 909 schijnt wel alles te combineren, maar dat kost me ruimn 2000 euro, en dat heb ik dus niet. Misschien kan ik beter eerst carriere maken met mijn triangel en me dan pas op de digitale muziek storten. :confused:
 
Origineel geplaatst door bounce
Dag meneer Jur ;)



Ik heb er een tijdje 1 gehad.


ik zie het nut er niet van in, goedkope dj tricks kan je er mee uithalen
niet te vergelijken met een MPC vind ik.

Bounce, het is wel erg jouw personelijke mening, zet dat er dan ook bij ofzo. De su700 is helemaal geen lofi, in die zin dat het gewoon een gestripte a3000 sampler is. De effecten van de su700 zijn trouwens best ok en zeer bruikbaar, beter dan gemiddeld. Onzin om daar op liggen te mauwen.
Je hebt wel gelijk dat hij niet te vergelijken is met een MPC. Het concept is totaal anders, en daarom is de su700 niet te vergelijken met welke sampler/sequencer dan ook. De live controle over de samples vind je weinig terug!
Nu weer ontopic:

Ga voor de yamaha rs7000!!! Qua sequencer mega uitgebreid, zeker dé concurent van akai!!, qua sampler best of both worlds. Uitgebreide su700 zeg maar, veeel betere sampler als de mpc. Nadeeltje:
*fuse*: kost je wat, maar daar betaal je ook voor
 
Origineel geplaatst door plopje
Thanx voor de tip, maar ik zoek toch echt een combi sampler/sequencer. <snap> maar dat kost me ruimn 2000 euro, en dat heb ik dus niet. <snip> :confused:

In dat geval zou ik voor de yamaha rm1x + yamaha a3000 combi gaan. Dat is eigelijk zo'n beetje de rs7000. Een 2e hands a3000 kost je misschien, met een beetje gepingel niet meer als 300,-E (de samplers worden massaal aangeboden, terwijl de vraag laag blijft) en een rm1x kost volgens mij ook niet veel meer als 300,-E 2ehands. Deze combinatie is qua budget vs mogelijkheden de beste denk ik..... Iets goedkopers kan ik me niet voorstellen....
 
Losse hardware sequencers worden idd nog maar weinig in de winkels verkocht, maar zijn tweede hands wel goed te krijgen
( ik weet dit omdat ik zelf ook nog steeds zoek naar de voor mij ultieme sequencer )
Maar deze dingen heb je toch voor weinig geld meestal al, en voor datgene wat je overhoud kun je eens kijken naaar samplers van yamaha( de A3000/4000/5000 )
of natuurlijk de S series van Akai
 
Origineel geplaatst door maxdox
Bounce, het is wel erg jouw personelijke mening, zet dat er dan ook bij ofzo.

klopt dat het mijn persoonlijke mening is, maar ik vind ook dat ik gewoon gelijk heb :D

De effecten van de su700 zijn trouwens best ok en zeer bruikbaar, beter dan gemiddeld. Onzin om daar op liggen te mauwen.

klopt... als effectendoos is de su700 prima bruikbaar maar daar gaat het hier volgens mij niet over.
 
Even voor alle duidelijkheid; met de a3000 kan ik goed bas en synth geluiden samplen dus?
En deze samples kan ik op eigen gemaakte loops aansturen cq laten sequensen met de rm1x ? Wat een typenamen, lijkt wel hogere wiskunde dit...

Anyway, als bovenstaande allemaal klopt is het wellicht dé oplossing.

En wat is een goede tweedehandsprijs voor een RS 7000, mocht ik toch alles in 1 boxje willen hebben? Kan het onder de 1000 euro of is dat onwaarschijnlijk?
 
sequenser en sampler in 1, de mogelijkheden:

Roland MC909
Yamaha RS7000
MPC (60, 3000, 2000, 4000)
EMU SP1200
... en vast nog wel meer, zoom ofzo
maar allemaal duur!

een hardware sequencer op ebay.de zoals de Yamaha Q serie of inderdaad een RM1X in combinatie met een sampler is goedkoper. Die Yamaha A3000 heeft geloof ik goeide multieffects.

Voor met je drummer... al eens aan een multitracker gedacht? De SP808 van roland is een soort harddisk recorder (maar dan op zip) met een sampler, sequencer, monosynth en coole effecten. Maar die kan dus ook geen samples over je toetsen transponeren zodat je er een melodie mee kan doen. In ieder geval niet makkelijk. Je kan natuurlijk altijd resamplen.
 
Origineel geplaatst door plopje
Even voor alle duidelijkheid; met de a3000 kan ik goed bas en synth geluiden samplen dus?
En deze samples kan ik op eigen gemaakte loops aansturen cq laten sequensen met de rm1x ? Wat een typenamen, lijkt wel hogere wiskunde dit...

Anyway, als bovenstaande allemaal klopt is het wellicht dé oplossing.

Het bovenstaande klopt voor mij in ieder geval wel, ik heb een tijdje met de combi Rm1x A3000 gewerkt en dat ging erg prettig,
de rm1x heb ik inmiddels zelf, en ik ben ff wat geld aan het zoeken voor een 2e hands A3000 (wat ben ik toch arm)
Anyway de A3000 is echt goed voor gefreakte bassen en synths, maar als je er 2e hands 1tje koop zou ik wel zorgen dat je een versie 2 krijgt want de versie 1 is wat minder goed
 
Wat is nu beter mensen, de RS 7000, of de combi a3000/ rm1x? Ik neem aan dat qua gebruiksgemak de rs 7000 beter is, maar budgetair de combi.

Anyway, ik kom al een heel eind in de richting met al deze tips waarvoor mijn dank!
 
gezien je budget komt de a3000 plus de q serie zoals eerder is vemeldt wel in de richting nadeel is dat het wel erg veel yamaha wordt niks ten nadele hoor van het merk

heb zelf de su 700 en de rmnn1x ben ook een grote jongen met my first yamaha :D
 
Origineel geplaatst door plopje
Wat is nu beter mensen, de RS 7000, of de combi a3000/ rm1x? Ik neem aan dat qua gebruiksgemak de rs 7000 beter is, maar budgetair de combi.

Anyway, ik kom al een heel eind in de richting met al deze tips waarvoor mijn dank!

Het hangt een beetje af van je voorkeur maar ik kan je dit zeggen:
Een RS7k is qqua gebruiksgemak inderdaad beter, maar hij is EN duurder dan de combi, maar ook VEEL minder krachtig qua samplemogelijkheden.
Hoe het zit met de strakheid van de sequencer weet ik niet want ik heb er nooit mee gewerkt, maar aangezien je synths en bassen wilt samplen heb je denk ik een krachtige sampler nodig dus kan je beter voor de combi gaan.
 
De vraag is uiteindelijk; kan je met de rm1x echt loops maken van de samples die je hebt gemaakt vanuit de A3000 (zoals je dat ook met een rs7000 kan doen?) Of kan je ze alleen laten repeteren zoals je het ook met een ordinaire drumcomputer kan doen?
 
Je hebt op de A3000 in ieder geval een loop functie maar k weet niet zeker of je die met de Rm1x kan aansturen
Iemand anders??

Check ook je PB anders ff plopje
 
Ok, ik heb weer een concrete vraag, al moet ik die waarschijnlijk wel op een nieuw forum plaatsen want het heeft weinig meer te maken met de mpc 2000. Als ik hier geen antwoorden krijg doe ik dat alsnog...
Maar enfin, de vraag:

Is het waar dat? :

Ik met de yamaha A 3000 (versie 2) van de zelf gecreeërde samples een eigengemaakte loop kan maken (maw; is er een dergelijke loopfunctie op de a 3000 aanwezig; dat je er bijv een apart soort van 'ritmeloop' in kan maken) , die ik vervolgens kan laten repeteren/ aansturen/ sequensen (hoe je het ook wil noemen) met een ordinaire drumcomputer (bijv een Boss Dr 660) via midi?


Als het antwoord ja luidt is de oplossing voor mij nabij. Als het Nee is moet ik verder speuren...

Wie het weet mag het heel graag zeggen!
 
Origineel geplaatst door plopje
.....al moet ik die waarschijnlijk wel op een nieuw forum plaatsen...


is er alweer een nieuw forum?? 8D



ff serieus.. Volgens mij kan dat niet met die sampler. Ik denk dat je dan richting phrase samplers gaat/wil e.d..


Arv
 
Daar staat vanalles wat je wilt weten. En ja, je kan vanalles met de rmx1x+a3000, tig meer uitgebreid als de mpc of su of andere combinaties in die prijsklasse.

Gebruik anders de search button op de SOS site --> www.sospubs.co.uk

Zoek op rs7000, su700, mpc, a3000, a4000 etc.
 
Koop gewoon een MPC2000XL!!!! DIe is perfect in het loopen van synt/drum of wat dan ook voor samples.
en verder ook nog een serieuze sequencer.
 
Origineel geplaatst door plopje

Is het waar dat? :

Ik met de yamaha A 3000 (versie 2) van de zelf gecreeërde samples een eigengemaakte loop kan maken (maw; is er een dergelijke loopfunctie op de a 3000 aanwezig; dat je er bijv een apart soort van 'ritmeloop' in kan maken) , die ik vervolgens kan laten repeteren/ aansturen/ sequensen (hoe je het ook wil noemen) met een ordinaire drumcomputer (bijv een Boss Dr 660) via midi?

Wie het weet mag het heel graag zeggen! [/B]

Ik snap niet PRECIES wat je bedoelt, maar:

de a3000 kan REsamplen. Bijv je speelt de eigengemaakte samples (die in de a3000 staan) af, hetzij met een midikeyboard of met een externe sequencer en de a3000 maakt zelf een loop van alle losse samples.

de a3000 kan loopsplice dingen doen: dat is dat een (drum)loop oneindig verknipt en verplakt wordt, op een inteligente manier. Zo kan je je hele loop verknippen (kan realtime geloof ik). Dit was nieuw op de su700, maar de rs7000 en a3000 hebben een verbeterde versie.

Loopen op een sampler gaat altijd door de sequencer 1 trigger noot per phrase te laten geven. Dus een drumcomputer volstaat om de loops te kunenn triggeren. De rm1x echter, zorgt ervoor dat je 1000+1 dingen MEER kan doen... vooral de knoppen zijn erg handig, filtercutoff enzo... maar in de rm1x zitten ook veel andere midi truken..

Ik denk dat je het gewoon moet proberen, en als het bevalt doorsparen tot die rs7000. Daar krijg je geen spijt van denk...
 
Ik zal even heel concreet en op z'n kleuterschools uitleggen wat ik wil (ik spreek namelijk geen techno taal dus het blijft miscommunicatie als ik dat wel probeer te doen bij volleerde cyberkids als jullie).

Met m'n pas opgerichte band spelen we met live drummer, gitarist en synth speler. De baslijn gaat (voorlopig) via een drumcomputer met bassequencer erin gebouwd (zoom 303) + vette overdrive. Anyway, die zoom 303 stuurt dus qua tempo alles aan.
De meeste nummers hebben meerdere synth partijen, maar live kunnen we die niet allemaal spelen (je kan maar 1 partij tegelijk spelen met 1 synth speler tenslotte), dus willen we de gebruikte synth geluiden samplen en deze in de gewenste melodielijnen laten sequensen.
Ik snap wel dat een sequens anders klinkt dan een handmatig ingespeelde partij maar dat maakt niet zoveel uit, het is meer dat het bij benadering klopt allemaal.
We willen eigenlijk gewoon eigen bedachte baslijnen (loops) en synthstrings midi mee kunnen laten lopen op de muziek. van die lekkere electro sequenses erbij is mooi meegenomen, maar onze muziek is eigenlijk meer noise (a la jesus & mary chain & sonic youth) dus het gaat er meer om dat we 'gewone rock achtige melodielijnen' kunnen programmeren en deze kunnen laten repeteren.

Hopelijk is nu duidelijk wat ik zoek.

Maar u kunt ook de stichting correlatie bellen natuurlijk...
 
Back
Top