Iemand hier met een SU 700??

Origineel geplaatst door Syntax Terror
Hallo, De SU700 was mijn eerste "echte" sampler/apparaat (had toen eerst een DJX gekocht wat echt een miskoop was voor mij)
Daarna de RM1X gekocht, met het idee om de SU700 aan te sturen met de RM1X, uiteindelijk werkt dit niet lekker voor mij vanwege slechte MIDI implementatie, maar wat wel lekker werkt is het volgende:

-Je maakt drum pattern op de pc, sla hem op als midi en laadt hem in de RM1X, of maak de pattern gewoon op de RM1X natuurlijk.
-Slave de SU700 aan de RM1X, sync ze. (zodat de SU700 gelijk begint met opnemen als je op play drukt op de RM1X)
-Laad bijv. een kick (via floppy,audio-in, whatever) op een blauwe pad. stel deze in op midi recieve kanaal 1
-Op je RM1X stel je je pattern die je in de SU700 wil inladen ook op 1 (duh!)
-op de SU700 zet je quantice op een zo klein mogelijke waarde, zodat hij ze toch "strak" zet met zijn eigen timing maar niet het ritme van de pattern aanpast.
-druk op record op de su700, druk op play op de rm1x zodat het opnemen begint. Et Voila! een strakke bas
-(je moet natuurlijk wel op de SU700 de goede loop lengte instellen enzo....)

Ja als je geen RM1X hebt doe je het gewoon op de PC, dit werkt voor mij altijd goed. Ik vind de SU700 ondanks zijn "tekortkomingen" een vet apparaat met een mooi geluid. Maarja das mijn mening.

Overigens is het voor simpele ritmes net zo makkelijk om het live in te spelen. Vergeet dan niet van te voren de release voluit te zetten. Anders kapt hij de kick/snare af zodra je de pad weer loslaat. (logisch, maar klinkt heel hakkerig)

Ik hoop dat je hier wat aan heb gehad, :)

Thanx! - ik heb het apparaat nu 3 weken en kan er aardig mee overweg - het is zooo simpel in bediening dat mijn haren ervan overeind kwamen - de sequencer vind ik echter waardeloos - zouden ze zo kunnen afzagen - en de ruimte die dan vrijkomt vullen met meer sample mogelijkheden, ook vind ik de afwerking niet proffesioneel, die platicen knoppen...,aar ja een perfect instrument bestaat niet - die moet je zelf bouwen - Ik kan me voorstellen dat je na een tijdje toe bent aan een complexe sampler - maar zover ben ik niet - ik ben pas begonnen en dan denk ik dat ik met de su een goed apparaat heb om te leren samplen (let wel samplen is dus meer dan sample-play!)
Ik weet niet waar die verhalen vandaan komen dat de su 700 lastig extern aan te sturen is, ik stuur mijn samples aan vanuit de mpc en de su is een gehorig, retestrak slaafje (slave)

Ook ben ik een arme sloeber student en heb ik gewoon geen geld voor een akai z8 ofzo, dus ik roei met de riemen die ik heb - want als je talent hebt - kun je best veel uithalen uit elk apparaat, kurzweil 2500s of een electribe toybox - en als je dat niet hebt, ga je alleen maar Roland troep kopen en hele tijd rondhangen op messageboards als deze en huiskamerwijsheid verkonigen over onzin onderwerpen ("909 vs rs7000"ofzo)

Dus ik ga nu kappen want ik heb enorm zin om te samplen mensen

daaaaag!
 
Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
dat vind ik op zich wel een tekort koming van de su - hij leest alleen aiff!

Zekers! Het vreemde is ook dat het een APPLE aiff moet zijn, die je op een DOS format floppy moet zetten om hem in te lezen! Hoe bedoel je ik maak het de mensen lekker makkelijk!:confused:
Ik gebruik cool edit pro om ze om te zetten en ben er ondertussen aan gewend geraakt, maar het is inderdaad errug vreemd.
Mensch-Maschine, ik weet niet of je de uitbreidingskaart er in hebt zitten (niet de SCSI maar de extra ins/outs) maar als dat zo is kan je natuurlijk optisch/digitaal je sampels over zetten. Helaas kun je de SCSI niet op je PC aansluiten zoals bij de A3000 ;{ maarja je kan niet alles hebben. Ik ben nog steeds heel blij met het apparaatje, gebruik hem altijd live...
 
Origineel geplaatst door Syntax Terror
Zekers! Het vreemde is ook dat het een APPLE aiff moet zijn, die je op een DOS format floppy moet zetten om hem in te lezen! Hoe bedoel je ik maak het de mensen lekker makkelijk!:confused:
Ik gebruik cool edit pro om ze om te zetten en ben er ondertussen aan gewend geraakt, maar het is inderdaad errug vreemd.
Mensch-Maschine, ik weet niet of je de uitbreidingskaart er in hebt zitten (niet de SCSI maar de extra ins/outs) maar als dat zo is kan je natuurlijk optisch/digitaal je sampels over zetten. Helaas kun je de SCSI niet op je PC aansluiten zoals bij de A3000 ;{ maarja je kan niet alles hebben. Ik ben nog steeds heel blij met het apparaatje, gebruik hem altijd live...


tuurlijk! zonder de scsi is ie zo goed als waardeloos - by the way -die uitgangen uitbreiding zou ook sweeeet zijn, maar ja - die bak wordt niet meer gemaakt dus - dat zal wel niet meer gaan - of ik moet speedy j na een van zijn optredens met een dikke sheet bedelven en mijn su 700 omruilen voor de zijne ( die zal vast wel 8 uitgangen hebben) :)
 
Origineel geplaatst door Syntax Terror
Zekers! Het vreemde is ook dat het een APPLE aiff moet zijn, die je op een DOS format floppy moet zetten om hem in te lezen! Hoe bedoel je ik maak het de mensen lekker makkelijk!:confused:
Ik gebruik cool edit pro om ze om te zetten en ben er ondertussen aan gewend geraakt, maar het is inderdaad errug vreemd.
Mensch-Maschine, ik weet niet of je de uitbreidingskaart er in hebt zitten (niet de SCSI maar de extra ins/outs) maar als dat zo is kan je natuurlijk optisch/digitaal je sampels over zetten. Helaas kun je de SCSI niet op je PC aansluiten zoals bij de A3000 ;{ maarja je kan niet alles hebben. Ik ben nog steeds heel blij met het apparaatje, gebruik hem altijd live...

ook een bron van ergernis: Die fd drive en SCSI drive zijn traaaag als een erectie van een impotente ezel
 
Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
ook een bron van ergernis: Die fd drive en SCSI drive zijn traaaag als een erectie van een impotente ezel

Nog iets: Tijdens het live spelen stopt de sequencer als hij bij maat 999 komt. Toen ik de SU700 kocht was dat nog niet zo en bleef hij doorlopen (begon weer bij 0 Zonder te stoppen)
Nadat ik de SCSI kaart er in heb gestopt is dat probleem ineens opgedoken! Super vaag! :confused:

De SU700 is een prima apparaat met zijn tekortkomingen, zoals je al zij maar ik HOU van mijn SU 8~! Zou hem nooit verkopen!

Over die uitbreidings kaart, volgens mij is er voor de RS7000 een uitbreidingskaart met meerdere outs die ook zou moeten werken op de SU700, hier ben ik echt niet zeker van, maar zou het zeker even vragen (bij feedback ofzo)
Er staat mij wel iets van bij want toen ik die van mij bestelde hadden ze het er over dat de kaart voor de RS7000 ook in de SU700 kon, uiteindelijk heb ik toch nog een van de laatste kaarten voor de SU700 gekregen. yoepie (via feedback)

Je zou het kunnen checken......
 
Origineel geplaatst door Syntax Terror
Nog iets: Tijdens het live spelen stopt de sequencer als hij bij maat 999 komt. Toen ik de SU700 kocht was dat nog niet zo en bleef hij doorlopen (begon weer bij 0 Zonder te stoppen)
Nadat ik de SCSI kaart er in heb gestopt is dat probleem ineens opgedoken! Super vaag! :confused:

Dat is bij mij dus ook zo,alleen een vriend van mij heeft er een zonder scsi maar die hakkelt ook bij 999........

errug vaag!
 
Origineel geplaatst door Jur
Origineel geplaatst door Syntax Terror
Nog iets: Tijdens het live spelen stopt de sequencer als hij bij maat 999 komt. Toen ik de SU700 kocht was dat nog niet zo en bleef hij doorlopen (begon weer bij 0 Zonder te stoppen)
Nadat ik de SCSI kaart er in heb gestopt is dat probleem ineens opgedoken! Super vaag! :confused:

Dat is bij mij dus ook zo,alleen een vriend van mij heeft er een zonder scsi maar die hakkelt ook bij 999........

errug vaag!

Nog vager: Ik heb bij wijze van proef de SCSI kaart er een keer uitgehaald, en toen bleef hij NOG STEEDS hangen! Terwijl ik ZEKER weet dat hij dat niet deed toen ik hem kocht (origineel zonder geheugen etc.) En helaas geen support meer van Yamaha =( . Nu tijdens een live optreden moet ik hem in de gaten houden en op tijd de MIDI-MASTER van mijn setup even "terugspoelen" zodat alles weer op maar 000 begint..... lastig want het moet precies op de maat goed gaan anders hoor je het. En hij reageert niet heel strak als hij ineens bijv: 586 maten word teruggespoeld! (een kleine vertraging in de muziek is het gevolg. jammer)
 
Origineel geplaatst door Syntax Terror
Klopt, maar de SU700 heeft 4*2 loop pads, hier gooi je een loop in en klaar.
Er zijn echter ook 4*4 drum pads, die je gewoon kunt/moet "bespelen" hier gooi je dus één snare sample in en die ga je vervolgens sequencen zoals jij dat wil. Met de loop methode kun je dit dus niet. En vergeet niet dat een 16 maats loopje met alleen een snare veel meer ruimte in belsag neemt (geheugen=laadtijd, die is al heel langzaam) dan een enkele snare die je dan sequenced! Ook het rollen van de snare is makkelijker als hij op een drum pad staat.

maar die snare op losse pad moet je toch ook eerst goed inspelen en vervolgens (als je hem hele tijd in je song wil hebben) copy/pasten :s
 
Origineel geplaatst door mindtwist
maar die snare op losse pad moet je toch ook eerst goed inspelen en vervolgens (als je hem hele tijd in je song wil hebben) copy/pasten :s

Nee, dat is alleen zo als je ze op de laatste 4 pads (de donker blauwe) zet, dit zijn "one-shot" pads
Bij de lichtblauwe pads stel je de pattern lengte in (4/8/16/32) vervolgens heb je du 4/8/16 whatever maten tot je beschikking. Deze speel je in met de hand of de manier zoals ik eerder heb bescreven, of met je grote teen, whatever. en als het aantal maten dan voorbij is begint hij gewoon weer over nieuw!
Dus een simpele kick kan bestaan uit een pattern van een maat, waar bij je hem een keer opneemt. vervolgens speelt hij hem elke maat af.

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit geknipt en geplakt. Ik gebruik de donker blauwe pads "one-shot" alleen maar voor stemmetjes en FX die je er af en toe met de hand door heen gooit!
 
Origineel geplaatst door Syntax Terror
Nee, dat is alleen zo als je ze op de laatste 4 pads (de donker blauwe) zet, dit zijn "one-shot" pads
Bij de lichtblauwe pads stel je de pattern lengte in (4/8/16/32) vervolgens heb je du 4/8/16 whatever maten tot je beschikking. Deze speel je in met de hand of de manier zoals ik eerder heb bescreven, of met je grote teen, whatever. en als het aantal maten dan voorbij is begint hij gewoon weer over nieuw!
Dus een simpele kick kan bestaan uit een pattern van een maat, waar bij je hem een keer opneemt. vervolgens speelt hij hem elke maat af.

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit geknipt en geplakt. Ik gebruik de donker blauwe pads "one-shot" alleen maar voor stemmetjes en FX die je er af en toe met de hand door heen gooit!

Ik kan maar nog steeds niet wennen aan de sequencer van de su - ik vind hem niet lekker werken - ik ben de phrases van de MPC gewend en voor mij is de omschakeling moeilijk - maar wellicht moet ik de su 700 nog een kans geven ofzo - Ik zat vooral tekloten met de quantise functie- kreeeg mijn hihats maar niet goed opgenomen - Ik nam een loop op - en vervolgens maakte hij er bij het afspelen heel iets anders van - echt bizaar.
 
Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
Ik kan maar nog steeds niet wennen aan de sequencer van de su - ik vind hem niet lekker werken - ik ben de phrases van de MPC gewend en voor mij is de omschakeling moeilijk - maar wellicht moet ik de su 700 nog een kans geven ofzo - Ik zat vooral tekloten met de quantise functie- kreeeg mijn hihats maar niet goed opgenomen - Ik nam een loop op - en vervolgens maakte hij er bij het afspelen heel iets anders van - echt bizaar.

kunnen jullie anders een paarsongs posten waar je de su als sequencer en sampler tegelijkertijd gebruikt?
 
Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
kunnen jullie anders een paarsongs posten waar je de su als sequencer en sampler tegelijkertijd gebruikt?

Luister maar eens naar track 7 op m'n website: www.syntaxterror.com/mp3.htm
Het is geen goed of mooi nummer, ik schaam me een beetje voor de kwaliteit, het is live opgenomen op een minidisc en een beetje verneukt enzo. :confused:
Ik gebruik meerdere drumcomputers hier, maar voornamelijk de SU700.
Vanaf een minuut of 2/3 hoor je bijna alleen maar su700.
De SU700 krijgt hier alleen maar een clock signaal binnen om hem gelijk te laten lopen met de rest.

Het is wel gabber, you have been warned :duivels:

Mzzl
 
Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
Ik kan maar nog steeds niet wennen aan de sequencer van de su - ik vind hem niet lekker werken - ik ben de phrases van de MPC gewend en voor mij is de omschakeling moeilijk - maar wellicht moet ik de su 700 nog een kans geven ofzo - Ik zat vooral tekloten met de quantise functie- kreeeg mijn hihats maar niet goed opgenomen - Ik nam een loop op - en vervolgens maakte hij er bij het afspelen heel iets anders van - echt bizaar.

bassdrums opnemen, gewoon quantizen op elke maat lukt me wel.. snares tussendoor ook.. maar zoiets als rides vind ik zwaar kut om te proggen met su700.. baal d'r beetje van dat ie niet step/grid recording heeft :(

iemand nog tips om bv lekkere ride loop te maken op de composed loop thingies (de licht grijze drukkers)

:confused:
 
Origineel geplaatst door mindtwist
bassdrums opnemen, gewoon quantizen op elke maat lukt me wel.. snares tussendoor ook.. maar zoiets als rides vind ik zwaar kut om te proggen met su700.. baal d'r beetje van dat ie niet step/grid recording heeft :(

iemand nog tips om bv lekkere ride loop te maken op de composed loop thingies (de licht grijze drukkers)

:confused:

Oja, de composed loop zijn grijs en niet licht blauw (waar ik het eerder over had)
Het is inderdaad eigenlijk niet te doen, ik gebruik meestal de roll functie maar die is ook beperkt....
[hard op denk modus] Een moelijke en omslachtige manier zou zijn om markers te gebruiken en ergens ver weg in maat 900 ofzo een ride te programeren en hier naar toe te springen.... [/hard op denk modus]

Mmm tja, ook niet echt te doen.... dit is denk ik iets waar de SU700 gewoon NIET geschikt voor is, helaas!
 
Origineel geplaatst door Syntax Terror
Oja, de composed loop zijn grijs en niet licht blauw (waar ik het eerder over had)
Het is inderdaad eigenlijk niet te doen, ik gebruik meestal de roll functie maar die is ook beperkt....
[hard op denk modus] Een moelijke en omslachtige manier zou zijn om markers te gebruiken en ergens ver weg in maat 900 ofzo een ride te programeren en hier naar toe te springen.... [/hard op denk modus]

Mmm tja, ook niet echt te doen.... dit is denk ik iets waar de SU700 gewoon NIET geschikt voor is, helaas!

maar dan vind ik het dus zwaar klote - hoe bedoel je nou niet geschikt!
Een instruments van Yamaha for god's sake dat zichzelf een sequecer noemt moet toch verdienstelijk complexe rutme patronen kunnen uitspuwen? Ik vind het seq nog altjd kut - maar ben net thuis dus ga wellicht later nog wat dingen uitproberen.
 
Ook ben ik een arme sloeber student en heb ik gewoon geen geld voor een akai z8 ofzo, dus ik roei met de riemen die ik heb - want als je talent hebt - kun je best veel uithalen uit elk apparaat, kurzweil 2500s of een electribe toybox - en als je dat niet hebt, ga je alleen maar Roland troep kopen en hele tijd rondhangen op messageboards als deze en huiskamerwijsheid verkonigen over onzin onderwerpen ("909 vs rs7000"ofzo)

Een instruments van Yamaha for god's sake dat zichzelf een sequecer noemt moet toch verdienstelijk complexe rutme patronen kunnen uitspuwen? Ik vind het seq nog altjd kut - maar ben net thuis dus ga wellicht later nog wat dingen uitproberen.
 
Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
maar dan vind ik het dus zwaar klote - hoe bedoel je nou niet geschikt!
Een instruments van Yamaha for god's sake dat zichzelf een sequecer noemt moet toch verdienstelijk complexe rutme patronen kunnen uitspuwen? Ik vind het seq nog altjd kut - maar ben net thuis dus ga wellicht later nog wat dingen uitproberen.

Ik bedoel: Het kan wel, maar voor zover ik weet niet op een makkelijke manier!

En volgens mij noemt dit instrument zich een phrase sampler, en geen sequencer, de RM1X noemt zich wel weer een sequencer. De combinatie van deze twee apparaaten werkt best prettig (een soort RS7K maar dan anders)

Hee, ik kan er ook niks aan doen, voor mij werkt hij lekker omdat ik hem combineer met andere apparaaten. Elk apparaat heeft zijn sterke en zwakke punten. De sequencer van de SU700 is een errug zwak punt....de FX, ribbon controller, en z'n geluid (ook al is het een sample die je er in gooit, hij heeft toch zijn eigen "geluid") vind IK zwaar oke!

Probeer gewoon het beste er van te maken, en anders kan je hem altijd nog aan mij verkopen ;) ;) ;) :D
 
Origineel geplaatst door Syntax Terror
Ik bedoel: Het kan wel, maar voor zover ik weet niet op een makkelijke manier!

En volgens mij noemt dit instrument zich een phrase sampler, en geen sequencer, de RM1X noemt zich wel weer een sequencer. De combinatie van deze twee apparaaten werkt best prettig (een soort RS7K maar dan anders)

Hee, ik kan er ook niks aan doen, voor mij werkt hij lekker omdat ik hem combineer met andere apparaaten. Elk apparaat heeft zijn sterke en zwakke punten. De sequencer van de SU700 is een errug zwak punt....de FX, ribbon controller, en z'n geluid (ook al is het een sample die je er in gooit, hij heeft toch zijn eigen "geluid") vind IK zwaar oke!

Probeer gewoon het beste er van te maken, en anders kan je hem altijd nog aan mij verkopen ;) ;) ;) :D

hehe

Ik heb em net - en ben net begonnen met muziek maken - ik verkoop em pas als er een sampler is die aan mijn eisen voldoet - dat is ong:

-Desktop (ik haat rack)
-Geen presets, of synth engines ofzo, of andere toeters en bellen (zoals bijv Dbeam controllers of andere troep)
-Veel effekten
-veel typen bestanden lezen (wav en aiff)
-(redelijk) simpel in bediening
-scsi en/of usb (ik haat smartmediashit)
-meerdere outputs
-veel werk geheugen (evt intern geheugen)

enige sampler die ik ken die het heeft is in ieder geval de AKAI z8 (uitneembaar front) - maar aangezien ik daar geen geld voor heb zal het niet gaan - ik hoorde dat ook akai s5000 of s6000 (ik weet niet meer welke) ook een uitneembaar front heeft - maar zelfs die bakken gaan voor ong 1000 euro 2e hands.
of ik moet voor een workstation gaan ofzo - maardaar heb ik helemaal geen zin in of tijd voor. :)
iemand die me op andere machines kan brengen?
 
Back
Top