Bouwverslag Best of CGS 2011/2012

Ik vind het prima!

Woody, bij deze geef ik me ook op voor de groupbuy. :okdan:
 
Ik heb de panels inmiddels ook allemaal in huis, zien er super uit!

Nu moet ik alle panelcomponenten zien te scoren en gaan bedraden. ( Joepie, bedraden! ;) )

Ik geloof er niks van dat iets het gaat doen straks, dus dat wordt een spannende tijd..:D
 
Laatst gewijzigd:
Tussenstand na een lange stilte:
- de pcb's voor 3x BOG & MARSH zijn gevuld
- op de panels zijn de bananenjack en pots bevestigd
- het raamwerk waar de pcb's op worden bevestigd gaat het volgende obstakel worden.......

Aankomende MASK/DASK wil ik de budboxes en voedingen bestellen........
Reageer ff via pm als je wilt mee bestellen!!!

Voor de goede orde deze boxes:
evt rackoren:
http://www.hammondmfg.com/RM_U_HalfW.htm

Ach joh, we krijgen em wel aan de praat...
Daar houden we je aan! :okdan: ;)
 
Laatst gewijzigd:
Wel netjes doen he.
héhé...... :duivels:

na het plotselinge overlijden een paar weken geleden van mn velleman ghetto soldeerbout (RIP =( ), is er nu een weller ec2002 soldeerstation met verschillende stiften onderweg...... :okdan:
aan het gereedschap kan het niet liggen :P

als het straks allemaal werkt ben ik wel trots op mezelf :geslaagd:
 
Gisteravond onverwachts bij Falafelbiels beland en een Falafular dual gated slew limiter, alles smd en pcb mounted werkend gekregen :okdan:

geheel offtopic maar ik wilde het graag met jullie delen *D

draadjes, draadjes en.....draadjes

Wel netjes doen he.
ik doe mn best Jean....
als het is gelukt mag je de verbindinkjes controleren ;)
 
Laatst gewijzigd:
Lekker lekker....
zeker, echt lekkere slides!!!! :halleluja

het is geen moeilijke knutsel maar ......
het is goed opletten, de onderdelen zijn kleiner, de onderdelen hebben een andere benaming dan met through hole en een vaste hand voor het plaatsen is wel een pré :)

het frontpanel voor de gated slew limiter komt nog wel een keer....

morgen eerst even mn nieuwe 2e hands soldeerstation ophalen bij het post servicepunt...
hopelijk komen de AC-423's uiterlijk dinsdag binnen.
dan kan ik tijdens de DASK (de dinsdag versie van de maandag) een frame maken van l-profiel waar de pcb's op komen te liggen en thuis aan de slag met het bedraden 8o)

als streefdatum hou ik 1 oktober aan 8)
 
Monumentale builds man! Daar zullen wat meters touw in gaan zitten, denk dat het dan wel lekker is om zo'n thermische stripper en tin badje te hebben, maakt het allemaal net iets sneller.
Een aanrader is trouwens van die gekleurde ribbon kabel, heb 4 van die rollen gekocht, en dat werkt wel fijn, blijft het nog enigszins overzichtelijk, en strippen met een tang is iets makkelijk (meer houvast).
 
Monumentale builds man! Daar zullen wat meters touw in gaan zitten, denk dat het dan wel lekker is om zo'n thermische stripper en tin badje te hebben, maakt het allemaal net iets sneller.
Een aanrader is trouwens van die gekleurde ribbon kabel, heb 4 van die rollen gekocht, en dat werkt wel fijn, blijft het nog enigszins overzichtelijk, en strippen met een tang is iets makkelijk (meer houvast).
Thanks! ook al werkt het nog niet :P
Je had me voor de ribbon kabel een pm gestuurd als ik het juist heb.
Één BOG en MARSH zijn in opdracht. Hier wil ik wat dikkere kabel voor gebruiken. Voor mn eigen euro modules gebruik ik haast altijd ribbon kabel :okdan:

Digikey waar ik de boxes heb besteld doet een beetje raar.... het kan ook dat we elkaar niet begrijpen...

ik bestel online, krijg een invoicenummer, een dag later betaal ik via een IBAN/BIC betaling en vervolgens bestoken ze me met mailtjes over de betaling. Via de mail heb ik doorgegeven van welke IBAN/BIC het vandaan kwam en naar welke het is toegestuurd. Als betalingskenmerk heb ik het invoice nummer en sales order nummer vermeld. Nu willen ze een kopie van het bankafschrift waar de afschrijving op staat hebben of dat ik via de bank de betaling laat traceren :stupid

beroepsmatig moest ik regelmatig betalingen controleren, klant zegt betaald te hebben en het systeem blijft achter, dus ik weet dat je aan de hand van bankgegevens, achternaam en het overgeboekte bedrag de betaling kan terugvinden.......

ik wacht het af........
 
Internationale overschrijvingen kunnen even duren, ik reken er zelf altijd een paar dagen voor, maar het zou best wel eens een week of zo kunnen duren. Zelf gebruik ik eigenlijk altijd credit card om betalingen te doen, is sneller, makkelijker terug te halen als het fout gaat.

Re: tinbad
http://www.dealextreme.com/p/150w-temperature-controlled-soldering-pot-blue-golden-220v-48761

Zoiets als dit, zelf geen ervaring mee, maar in profi omgevingen gebruiken ze dit wel, strippen, dopen in flux, daarna dopen in badje, klaar.

Edit:
Zie dat je beroepsmatig ook met dit soort betalingen bent bezig geweest, dus mijn opmerkingen weet je waarschijnlijk al....... Heb ook wel eens het verhaal gehoord dat in het buitenland de omschrijvingen niet altijd mee over komen, en je dan dus alleen een rekeningnummer en bedrag ziet.
 
@SRRP: Wat is de kabeldikte eigenlijk?

Waarschijnlijk dat DigiKey het liefst zsm verzend en dat ik het verkeerd begreep...
Als ze begin volgende week nog niets van zich hebben laten horen dan neem ik contact met ze op :)

De voedingen van Conrad zijn binnen....
De bud boxes heb ik om verder te komen nu harder nodig dan de voedingen ....

Terugkomend op de nieuwe 2e hands soldeerbout: DAT HAD IK VEEL EERDER MOETEN DOEN! :okdan:
 
Ha, soldeert het een beetje ? :okdan:
JA, zeer best.... dat is goed te doen :)
Er zitten in totaal 5 verschillende stiften bij....
Jij en ik hebben hetzelfde soldeer penseel...
Op het station stel je met een draaiknop de temperatuur in en een digitaal display geeft de temperatuur aan...
Het opwarmen gaat iig sneller dan ik kan meetellen....
Van de MASK heb ik nu het meest fancy soldeerstation :P
 
Back
Top