Bouwverslag Best of CGS 2011/2012

TUSSENSTAND:
1 BOG 100% gewired...
1 MARSH 96% gewired......

Qua inrichting van de MARSH heb ik tijdens het bedraden enkele pcb's verplaatst op het frame. Hierdoor is er ruimte vrijgekomen, waar de voeding in de bud gebouwd wordt. Op de MARSH zit een 7 standen draaischakelaar. De schakelaar die in de kits zitten zijn groter dan het aanwezige voorgeboorde gat op het panel. Het panel zal uitgeboord moeten worden. Sowieso wordt het morgen passen, meten en boren van de buds en dan .... ja en dan?
TESTEN eindelijk!!!!....... :okdan:

De MARSH een paar dagen geleden:
8176898060_4a15973870_z.jpg

8176896960_ae78a7ba32_z.jpg

8176864375_dc942de8d0_z.jpg

8176894772_6787d4427e_z.jpg


2e tussenstand:
De single row 40pin 2.54mm headers zijn binnen. De pcb's voor de resterende 1,5 BOG en 2 MARSHs heb ik voorzien van deze headers. Als de overige 1 pin header kabels binnen zijn ga ik verder met bedraden. Het lijkt me nu in ieder geval al een heel stuk leuker dan op de oude manier.... *D

De 2- & 3 pin headers van eerder kan ik evt. ook gebruiken, alleen de kabels die ik heb zijn maar 20- en 25cm, dit is te kort. De 1 pin kabels die nog onderweg zijn, zijn 30- en 60cm lang. De kabeltjes op de foto's zijn ook 20cm.
8176899080_322518b9fb_z.jpg

8176899870_1b097c6444_z.jpg
 
Update:
1 BOG en MARSH zitten in de buds......

Met de berg bestelde 1pin kabels van eind okt. verwacht ik een hele poos geen kabels meer nodig te hebben.....

Vandaag zijn ze bezorgd......
Alleen heeft mijn vriendelijke Chinese vriend een klein foutje gemaakt.....
Ik bestelde 10x 60cm 20PCS en kreeg: 6x 60cm 20PCS en 1x 100cm 20PCS......
Ik zou graag de bestelling wel op orde willen hebben.... 8o)

Komende dagen (met uitzondering van zondagmiddag --> FENIX ophalen) ben ik voor iederen onbereikbaar......
Foto's en update volgen snel........ :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
Update.....

De MARSH heeft in de Modulo Magic een 8 standen schakelaar....
De Lorin schakelaar vanuit het kitje past niet ....
Hier moet ik nog een oplossing voor vinden of op zn makkelijkst even op Muffs vragen...
Maandag de voeding voor de BOG & MARSH in de bud van de MARSH bevestigd...
Voeding en 220V via een euro stekker met zekering aangesloten.....
Alle modules losgekoppeld van het busboards om te beginnen met testen...
Voedingsoutput doorgemeten en die begon zowaar af te lopen....
In de eurostekker moet een zekering en domme SMS dacht dat ie standaard met de eurostekker meegeleverd zou worden, wat niet zo was.....
De zekering die ik heb geprobeerd was te licht en werkte niet, waardoor de transistors leegliepen en daardoor het voltage afliep.....

De 2e BOG is bijna volledig gewired.....
Dit is voor de helft op de oude manier en voor de andere helft gedaan met 1pin header kabeltjes....
De 2 volgende MARSHs en 3e BOG worden helemaal met 1pin kabeltjes gedaan...
Deze week begin ik aan de 2e MARSH :okdan:
 
UPDATE......

UPDATE......

Na wat onzin is het tijd voor een serieuze post.....

Voor de MARSH's heb ik 3x Print rotary switch (1P8T) als vervanging voor de Lorin besteld. Met wat geluk zijn dit de juiste en kan ik hiermee de 2 MARSHs afronden.

Aankomende week ga ik nieuw l-profiel halen. De stukken die ik nu nog heb liggen waren de proefboringen, deze zijn niet goed/mooi uitgelijnd. Hierdoor komen de schroeven/spacers schots en scheef te staan. Met het verse l-profiel ga ik zsm aan de slag voor de 3e BOG.

Één van de MARSHs is helemaal met de 1pin headers en computerkabel bedraad. Deze manier werkt veel fijner tov de oude aanpak. Maandag na afloop van de MASK maak ik foto's van de 2 BOGs & MARSHs die bij Falafelbiels klaarliggen om getest te worden.

In ieder geval bied ik PJoris een BOG & MARSH die met 1pin headers en computerkabels zijn uitgerust aan. :okdan:

Tot nu kan ik zeggen dat ik me ernstig heb vergist in het bedraden en de arbeid intensiviteit die het project met zich meebrengt. De hoeveelheid aan modules per panel werkt best demotiverend. Als ik eenmaal bezig ben doe ik uiteraard mn stinkende best om het zo goed en netjes af te werken. Waarschijnlijk zal het maken van losse modules tov complete panels me veel beter en sneller afgaan. Al met al weet ik nu al, dat ik zo trots als een pauw zal zijn als het achter de rug is :D
 
Ondertussen is het alweer ruim een maand later en het is tijd een kleine update.....

Aankomende maandag is de 3 BOG bedraad en wordt ie eindelijk samen met een MARSH getest. Met het testen van de voeding heb ik te lichte zekeringen. 730mA, gebruikt. Waardoor deze er elke keer uitklapte. Nu heb ik 3.15A zekeringen, 3.5A bestaat niet vertelde de expert van Radio Abe me.

Het fototoestel voor de vorige maand beloofde foto update moet ik nog even van mn oude heer lenen :okdan:
 
de pin headers passen inderdaad op pots met pcb aansluiting

MAAR

draai ze dan een kwart slag,
anders zitten ze er te los op en heb je brakke contacten
(dat heeft me gisteren een paar uur gekost...)
 
Alleen heeft mijn vriendelijke Chinese vriend een klein foutje gemaakt.....
Ik bestelde 10x 60cm 20PCS en kreeg: 6x 60cm 20PCS en 1x 100cm 20PCS......
Ik zou graag de bestelling wel op orde willen hebben.... 8o)

Waar kan ik die Chinees vinden? :yamaha:
En hoeveel heb je +/- nodig voor 1 BOG panel?
 
Thanks! Ik heb de pin headers al gevonden in een andere tip van SMS303. :eureka:
Verzending duurt alleen iets langer vanwege Chinees nieuwjaar... Foe yong hi-five! :doei:
 
Het best of cgs project heeft tot nu gewonnen! ......
Troubleshooten groeit boven mn hoofd en Twiki gaat aan de slag met als eerst een BOG & MARSH....
De overige 2 BOGs & MARSHs zullen er in de toekomst ook aan moeten geloven......
 
Wel dat is Don B. Cloon. Don B. zit nog ergens op de post ...
 
Back
Top