Bouwverslag Best of CGS 2011/2012

Die ribbon die ik voor weinagh op de kop tikte is 24 AWG, net een maatje dikker dan die IDC Doepfer powercables. En da's dus ook de reden dat de voorraad wat langer mee zal gaan dan gepland, je kunt er dus niet van die IDC connectoren aan zetten, goddammit. Maar voor bedraden werkt het prima.

Soldeerstation moet ik ook eens voor gaan kijken, mijn cheapo soldeerstationnetje is kapot gegaan, en nu soldeer ik weer met mijn trusty antexx bout, maar die is wel net wat lomper dan handig is.
 
De voedingen waren al binnen en vandaag zijn de budboxes bezorgd! :okdan:

@SRRP: 24AWG? SMS = stil a N00B
 
goed bezig jullie! ziet er kei netjes uit allemaal!
thanks Remco :okdan:

kleine update:
Voor 2 BOGs en 1 MARSH heb ik een frame voor de pcb's gemaakt. De pcb's van 2 BOGs zitten op het frame, zie de foto's.

Het frame voor BOG 1 ging niet helemaal als gepland.....
Die van de 2e ging dan ook een heel stuk beter......
De volgende 3 hierna gaan nog makkelijker!!!

Vanaf maandag wordt het bedraden, bedraden en nog eens bedraden :)





 
Die tempco's moeten wel de ic knufffelen he!
tempco's + ic's wordt :luv:

eerst ga ik werken aan 2 BOGs en daarna 2 MARSHs .....
per panel heb je 2 stukken l-profiel van 40cm nodig......
voor 3 panels is er nog l-profiel nodig, dat wordt dus eind augustus....

er zijn boutjes en spacers tekort, maar die zijn alweer onderweg...
daardoor kon ik het 2e pcb frame niet aan het panel bevestigen...

behalve het bedraden en testen van de modules moet er nog het een en ander gebeuren om het project afgerond te hebben
het pcb frame gaat niet 1-2-3 in de budbox....
de randen van de budbox moeten aangepast worden...
het verwijderen van 0.6 tot 1mm aan weerszijden moet voldoende zijn....

in de randen moeten nog schroefgaatjes om het panel te bevestigen komen, die van het panel komen niet overeen met de boxes....
in de bodemplaat komen er gaten voor de voeding,...
de 220V stroomconnector komt in de bovenste zijkant...
de de voeding doorluskabel, ik denk om XLR hiervoor te gebruiken, vanuit de onderste zijkant van de BOG naar de bovenste zijkant van de MARSH.....
en in de zijkanten nog panel- of rackears bevestiging schroefgaten......

eind augustus komen er weer nieuwe foto's :)
 
Laatst gewijzigd:
Wacht maar tot de tekeningen. Heb echt alle bedradingen in een documentje gezet. 8)

begrypk knu dat er meerdere mensen de cgs spullen bouwuh ..of doet smsje t aleen ..


zag de laatste pixies mooi hoor ..en veel;-]
 
Ik was er aan begonnen, maar ben er mee gestopt, groeide me een beetje boven het hoofd, zowel qua skills, tijd en geld.

SMS zet 'm op! :okdan:
 
begrypk k nu dat er meerdere mensen de cgs spullen bouwuh ..of doet smsje t alleen ..
Wmonk, degene die Demians set heeft overgenomen, Pjoris voor wie ik bouw, Mono-Poly (die het wsl uitbesteed :P) en ik zijn degene waarvan ik weet.
zag de laatste pixies mooi hoor ..en veel;-]
Yeps..... het is een berg gevulde pcb's tot nu toe.
SMS zet 'm op! :okdan:
THANKS voor de aanmoediging! :okdan:
Zthee heeft de panels getekend en ik een groupbuy georganiseerd.
*D
 
Laatst gewijzigd:
Daar zullen wat meters touw in gaan zitten, denk dat het dan wel lekker is om zo'n thermische stripper en tin badje te hebben, maakt het allemaal net iets sneller.
minimaal 30mtr verder en helemaal doorgedraaid van het vertinnen van kabeltjes van 25cm p/st....
lijkt zo'n tinbadje me achteraf toch superhandig :okdan:

Op Muffs is door Diophatine een versimpelde wiring diagram gemaakt, hier ben ik hem ook erg dankbaar voor! :okdan:
Best of CGS - Wiring Diagram)

Resumé van de BOGs zover:
- L-profiel 15mm x 10mm
- L-profiel 40cm lang (x2 per panel)
- bevestig de voedingskabels op de pcb's voordat je de pcb's op het L-profiel bevestigd
- gebruik 3M 16mm bouten incl. kartelring en moertjes om de pcb's aan het L-profiel te bevstigen
- de wavemultiplier heeft geen trimpots hierdoor kan je de 2 vca's en mixer met 10mm spacers boven elkaar bevestigen (je hebt hier 10 spacers van 10mm voor nodig)
- de scharnierende spacer van het panel naar pcb frame heb ik aan de onderkant van het panel geplaatst, dit bespaart wat wiring kabel
- gebruikte wiring kabel 22awg in verschillende kleuren
- lengte wiring kabel langste ongeveer 30cm, middenlengte ongeveer 25cm en de kortste ongeveer 10/15cm
- het wiren op zich: begin met de langste kabels, deze kan je meerendeels wegwerken onder de potmeters, en werk zo steeds dichter naar het panel met de kortere kabels toe......

Dit weekend ga ik hardcore verder met wiren ....
Dinsdag tijdens de DASK (dinsdag variant van de MASK) ga ik het frame voor de MARSHs in orde maken......
Helaas heb ik nog geen overzicht voor het MARSH panel voor de potmeters en in- outputs.....

De door mij eerder vermelde streefdatum van 1 oktober wordt krap aan (ik weet het: het tempo moet omhoog!!!)....
Ik probeer in de 1e week van oktober in ieder geval een BOG bedraad en werkend te hebben.....
Op het bedraden heb ik ernstig verkeken... :erm: :stupid

Verdere berichten en foto's volgen snel.......
 
tin badje
sku_48761_3.jpg

Is besteld en onderweg...... :okdan:
De eerder gemaakte kabeltjes zijn alweer bijna op.....

Tussenstand met wiren zover:
1 BOG is zo goed als gewired
1 BOG voor de helft
 
Back
Top