Bouwverslag Best of CGS 2011/2012

De VCF's zijn gevuld en ben nu bezig met de DUSG :okdan:
Voor beide VCF's mist nog een 2N3904.....
It is a good idea to match the transistors of the same type in the core with each other. At least use transistors from the same batch.
2N3906 can be substituted for the 2N4250 and 2N3904 substituted for the 2N5089. Note that the pinouts of these transistors will differ.
2N3563 can be any general purpose NPN such as 2N3904. Note that the pinouts of these transistors will differ.

Woody zijn de transistorren gematched..... ?
en de pinouts van de 2N3904 & 2N3906 zijn toch tegenovergesteld aan die van de 2N4250 & 2N5089?

partlist CGS77: 100n MKT or better 2x
Zijn de witte 100n gelijkwaardig? Want die zitten er nu op.....
zie foto van Ken's site....
photo_cgs77_vcf2.jpg


eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik op de DUSG pcb de plekkies voor de beads en voeding nog steeds niet heb gevonden .... :stupid
 
Laatst gewijzigd:
GO Casper GO!
héhé.....de eerstvolgende MASK de 2 wavemultipliers afmaken en de BOGs kunnen gewired worden *D

als Dennis de def. panel files eerder had ontvangen kon ik gelijk door :okdan:

K#TZOOI! heb net op een DUSG een 16pins ic-voetje verkeerd erop gezet.... :stupid
eraf halen en er goed opzetten zal meer kwaad, dan goed doen en de chip kan er tenslotte wel goed opgezet worden ....
 
De VCF's zijn gevuld en ben nu bezig met de DUSG :okdan:
Voor beide VCF's mist nog een 2N3904.....


Woody zijn de transistorren gematched..... ?
en de pinouts van de 2N3904 & 2N3906 zijn toch tegenovergesteld aan die van de 2N4250 & 2N5089?
Ja. 2N4250 is een PNP. daar moet de 2N3906 in. Gewoon het tekeningetje op de print volgen. Pijltje is de emitter, en dat is bij de 2N3906 pin 1.
Idem voor de 2N3904, pijltje volgen, emitter is bij 2N3904 pin 1.
[/quote]


Zijn de witte 100n gelijkwaardig? Want die zitten er nu op.....
zie foto van Ken's site....
Ja.

eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik op de DUSG pcb de plekkies voor de beads en voeding nog steeds niet heb gevonden .... :stupid
Die zitten er ook niet op. :-/
 
Woody, gelukkig ben je maandag bij de eerstvolgende MASK bijeenkomst....
Kan je me mooi verder helpen met de wavemultipliers...
De weerstanden die ik over heb komen nl. niet overeen met wat ik uit de builddocs begrijp...
Nou is mn Engels niet al te best, zoals sommige op Muff's al hebben gezien....
Maarre.... waar blijven nou jouw (beter te begrijpen) langverwachte builddocs......? :P

Tot nu toe hebben de wavemultipliers slechte invloed op mn werkplek!!!!
Zoals je kan zien op de 2 foto's.....
s01bo.jpg

s02l.jpg

s03dl.jpg


Op de 3e foto staan alle gevulde pcb's voor 2x BOG....
Morgen begin ik aan de MARSH's......... :okdan:

Zijn er AC-423 Bud Boxes met rack oren?
Bud-Industries-AC-423.jpg
 
Die had ik ook gezien, is 95 euro volgens mij. Toch niet weinig geld voor een trafo en zes regelaars, maar je bent wel in een keer klaar. Ik zou er denk ik wel een kabel vast aan klussen, zodat er nooit de situatie kan ontstaan dat er 1 voedingsrail wegvalt, zijn een hoop modules die daar net zo enthousiast op reageren als ompolen. Maar het kastje ziet eruit alsof daar wel ruimte voor is (kabelwartel).
 
Er wordt ook over PowerOne gesproken maar die kan ik niet zo snel vinden.........
Eerstvolgende keer als Mono bij de MASK er weer is zal ik m om meer info over de PowerOne's vragen.... (hoe zwaar qua vermogen, waar te bestellen, wat te kosten etc etc...)

De tussenstand van de pcb's is:
Geenéén pcb is meer kaal
:okdan:

Wel zijn er een paar kleinigheidjes in de kitjes geslopen, wat een beetje vertraagd in de productie :P, en sommige afwijkende waarden van weerstanden kan ik niet verklaren.....
Dit moet ik ff met Woody kortsluiten tijdens de eerstvolgende MASK-bijeenkomst....

Al met al is het me tot nu toe met het vullen van de pcb's reuze meegevallen....
Het vullen heb ik op een rustig tempo gedaan. Had me voorgenomen elke dag 1 pcb te vullen maar dat kwam er maar niet van .... :P

Het bedraden en troubleshooten gaat beginnen als de panels binnen zijn :okdan:

Begin dit jaar rond ik zeker 4 panels af en later in 2012 misschien nog 2 extra panels ... och het houdt me bezig en van de straat zal ik maar zeggen ;)
 
Back
Top