grappenmaker(s) op marktplaats

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
je gaat mij niet vertellen dat dit soort compressors daadwerkelijk voor dit soort bedragen van eigenaar verwisselen....
volgens mij moet je de bedragen grofweg door 10 delen...

:koffie:

Die Fairchild 670's gaan meestal wel tussen de 20K en 30k $$ volgens mij...
 
denken mensen nou werkelijk dat met belachelijk dure compressor hun muziek opeens WEL goed klinkt?
:?
 
denken mensen nou werkelijk dat met belachelijk dure compressor hun muziek opeens WEL goed klinkt?
:?

Geen idee, zo te lezen ga jij daar vanuit.
Als ik iemand in een Jaguar zie rijden denk ik niet meteen dat hij geen auto kan rijden en dat hij nu denkt dat hij dat wel kan omdat hij een dure jaguar heeft.
 
Geen idee, zo te lezen ga jij daar vanuit.
Als ik iemand in een Jaguar zie rijden denk ik niet meteen dat hij geen auto kan rijden en dat hij nu denkt dat hij dat wel kan omdat hij een dure jaguar heeft.

nee hoor, maar ik vraag me altijd af wat mensen ertoe zet om meer dan 10.000 euro uit te geven aan 1 compressor of ander stuk randapparatuur
 
ik dacht eerder tussen de 5 en 10K

:koffie:

dat zijn de replica's (of misschien de 660 mono versie)
je kan er zelf een bouwen voor rond de 3000$ (kan wel goedkoper met "slechtere" buizen en trafo's), of een replica kopen voor tussen de 10 en 20k $$.
 
je gaat mij niet vertellen dat dit soort compressors daadwerkelijk voor dit soort bedragen van eigenaar verwisselen....
volgens mij moet je de bedragen grofweg door 10 delen...

:koffie:

ik denk het niet...het verkoopt voor dat soort bedragen
 
ik denk het niet...het verkoopt voor dat soort bedragen


dan heb ik de mijne een jaar of 20 terug misschien voor te weinig weggedaan..:okdan:

:mega:
 
Je muziek krijgt anders wel een ""Beatle" randje. Tenminste als we de verkoper moeten geloven. Als dit daadwerkelijk zo is, betaalt het zich natuurlijk dubbel en dwars terug:D
 
Er bestaat nog een hele rits "goedkopere" alternatieven in diezelfde sector.
Dan heb je het over merken zoals: RCA, Gates, Collins, Federal, General Electric enz enz..

de bekendste is de RCA:
http://www.ebay.com/itm/30064002733...X:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649#ht_2705wt_1270

Deze is ook erg beroemd, de Gates SA39:
http://www.ebay.com/itm/33066421104...X:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649#ht_2779wt_1139
Deze Gates is overigens de grote broer van de Sta Level. Op dit forum lopen wel wat mensen rond met een Sta Level.
De Sta Level wordt weer gereissued onder de merknaam Retro.

Mooi spul wat wel ongeveer 1/10 van de prijs is:)
 
Hij heeft ook nog een Yamaha CS30 en een Sequential Circuits Prophet VS.
Beide voor 1400,-
Dat zijn vrij normale prijzen denk ik.

Is 2400,- voor een Crumar Spirit niet ook redelijk?

Als je het mij vraagt is 2.400,- voor een Crumar Spirit inderdaad wel redelijk ja. Als je ziet hoe vaak ze voorbij komen en voor welke bedragen ze weg gaan….je betaalt het misschien niet echt voor de bouwkwaliteit, maar ze klinken wel zeer goed en hebben uitgebreide modulatiemogelijkheden. Bob Moog is daarnaast wel degelijk verantwoordelijk voor een flink deel van het ontwerp. Belangrijkste voor de prijs blijft misschien toch de zeldzaamheid, want er zijn er tussen de 100 en 300 gebouwd in totaal (precieze aantal is volgens mij niet bekend).

Aan de andere kant lijkt mij 1.400,- voor een CS-30 juist weer wat aan de hoge kant, ik meende dat deze zo tussen de 900 – 1.000,- lag. Maar waarschijnlijk loop ik wat achter :)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top