grappenmaker(s) op marktplaats

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Naast de ritmebox was er ook nog een instelbare reverberation, footswitch, 2 gitaar ingangen (L+R) en ook mic ingangen. Best wel bijzonder apparaat. Meer een samenvoeging van een gitaarversterker met receiver; soort vintage multimedia

Ja inderdaad er zit nog een springveer reverb in ook zo te zien op het plaatje ;)
 
Jup, da's de veertank links.

Misschien leuk voor de curiositeit die ritmebox maar wie meer als een paar tientjes betaalt wordt getild. Hij zal dermate gerecapt moeten worden wil je dr nog een enigszins acceptabele s/r waarde uit kunnen halen. De tuner zal verder ook wel niks meer ontvangen , gare afstemcondensator, en uiteraard zullen alle (vu-meter) lampjes ook wel dood zijn en dan nog niet te spreken over krakende potmeters. Ik wens de nieuwe eigenaar veel succes met dat ding :D

In mijn ervaring:

-afstemcondensator geeft geen problemen als de vorige eigenaar niet rookte
-afregeling is meestal nog grotendeels tot perfect in orde. Mijn (veel betere) 70's Kenwood tuner fietste in 2 jaar nauwelijks van frequentie. :halleluja
-recappen hangt sterk af van de gebruikte condensatoren. Zie je paarse zitten in een apparaat uit tweede helft jaren '70, stook je de bout maar al warm.
-VU meter lampjes en met name de lampjes van de afstemschaal zijn in oude Kenwoods zeer regelmatig stuk. En soms is de vereiste spanning lastig te vinden. Al helemaal in de "gerookte" variant.
-krakende potmeters zijn exemplarisch te bekijken. Sommige apparaten doen het perfect, andere zijn 1 kraakdoos.

Maar zelfs voor zo'n rhythm bak die nog perfect werkt zou ik nooit meer dan een paar tientjes over hebben. Ik geef met plezier veel geld aan oude audio, maar dan moet het wel high end zijn.
 
Hmmm een beetje kunst verdient wel een subsidie....

Misschien had ie ook even wat beroemde artiesten erbij moeten zetten die hem hebben gebruikt.
Net als mensen die voor gare goedkope delaytjes erbij zetten dat je er een lekker shadows geluid van krijgt, die komen ook nog wel eens langs.
 
Bericht door een moderator:
Willen de heren a.u.b. geschillen en ruzies via PM of telefoon uitpraten? Niet hier op dit forum. Ik heb alle off-topic berichten verwijderd. Hartelijk dank! :)
 
http://link.marktplaats.nl/524300019
Is dit ook iets voor de kenner?

Dan kan je beter voor een lexicon gaan, de mercedes onder de galmen. Of een VS-880EX of VS-890 opscharrelen VSF8-2 ingebouwd met alle hippe roland effecten erin en kan je nog digitaal opnemen ook.
 
pas op, hij zit te hoog, maar er zitten biedingen bij die al aardig richting 2 x woordwaarde gaan, van jouw cr78.

is toch mooi gewoon ?!

ik heb nog een roland s330 of zo staan, die voorspel ik een nog veel betere toekomst, dus als je slim bent.....
 
Voor mij is het een gebruiksvoorwerp en geen handel. Alleen maar vervelend als ik weer es eentje nodig heb en blijkt dat het me een maandloon kost... Ik hou mijn 2e mooi als backup :)
 
Dan kan je beter voor een lexicon gaan, de mercedes onder de galmen. Of een VS-880EX of VS-890 opscharrelen VSF8-2 ingebouwd met alle hippe roland effecten erin en kan je nog digitaal opnemen ook.
Je gaat me toch niet vertellen dat de ingebouwde digitale galmpjes van een way outdated 8 sporen bakkie zich kunnen meten met Roland's antwoord op de Lex 480L? :bekdicht:

Misschien geen gek idee om een paar posts van 'thethrillfactor' op gearslutz te zoeken over de R880. :eureka:
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top