Prijsstijgingen, ligt het aan mij?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Wilde toch even het volgende vermelden. Ik laat het bewust een beetje vaag omdat ik niemand veroordeel en ik zal uitleggen waarom.

Onlangs via marktplaats een aantal producten verkocht die ik per stuk aanbood. Alle producten zijn in één koop verkocht voor een aanzienlijk lagere prijs dan de afzonderlijke prijzen. Als extratje heb ik er toen nog iets bij gegeven aangezien ik daar, na de verkoop, niets meer mee kon.

De dag waarop de koper de producten heeft ontvangen werden ze voor een veel hogere prijs aangeboden op synthforum. En met veel hoger bedoel ik meer dan het dubbele. Het item dat ik er gratis bij had gegeven werd ook een beste prijs voor gevraagd.

Inmiddels zijn een aantal van de producten (misschien wel alle) verkocht. Voor welke prijs is mij uiteraard onbekend.

Ik ben echter een prijs overeengekomen waarmee ik tevreden was. Dat de koper vervolgens winst kan maken op de producten is mooi voor hem. De koper van de koper heeft betaald wat hij/zij er voor over had.

Hier is toch helemaal geen probleem mee?
Niemand wordt gedwongen om meer te betalen dan dat hij/zij er voor over heeft!

En wat je overigens ook niet moet vergeten is dat het te koop aanbieden van een product voor x euro niets zegt over de prijs waarvoor het product uiteindelijk weg gaat.
 
Het maakt mij niet zoveel uit dat mensen nu meer geld verdienen aan synthesizers dan 10 jaar geleden op de 2de hands sites. Maar meer het feit dat ik verbaasd ben over de bedragen die echt enorm zijn gestegen. En met name als ik dan kijk naar de prijs kwaliteit verhouding was die 10 jaar geleden in verhouding, nu niet meer.
 
Ik dénk een kommafoutje, want plectrums zijn normaal gezien toch echt zo goedkoop dat je ze werkelijk kan gebruiken om je...nuja. :)
 
Werkelijk niet normaal inderdaad, 2000 euro voor een TR909. Ik vind überhaupt dat de TR909 vreselijk overschat wordt. Als ik mensen nu hoor roepen dat Roland idioot is dat ze de TR909 nu niet meer fabriceren heb ik zoiets van, kijk eens beter naar de 909 clonen die er zijn. Die kunnen veel meer dan dat idiote bakkie uit 1983. Ik begrijp Roland wel dat ze de TR909 achter zich hebben gelaten. Het blijft zo pure cult de TR909, vandaar ook die hoge bedragen.
 
Lol.......Juno60 poor mans 106, welke piekte rond de 450€ en inmiddels allemal kappote voicechips hebben tegenover een courante synth van €1800..... Fjoesz probeert gewoon de boel op te naaien zols gewoonlijk... :D
 
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat Bass bedoelt dat er Juno60 meer waard is dan de P08.

En verder denk ik dat de pot hier een ketel verwijt dat ie zwart zit..opnaaien..;)
Maar een dinsdagmiddag relletje is nooit weg.
 
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat Bass bedoelt dat er Juno60 meer waard is dan de P08.

En verder denk ik dat de pot hier een ketel verwijt dat ie zwart zit..opnaaien..;)
Maar een dinsdagmiddag relletje is nooit weg.

Idd heheheh laten we rellen!

Fjoesz is gewoon een beetje dom. Hij is uitgekeken op de Juno60; dat kan natuurlijk.. maar is wel wat vreemd. Echter, waarom dan niet gewoon verkopen zou je denken?

Hij wil hem ruilen tegen een P08, een hw-synth die makkelijk omver wordt geblazen door menig softsynth. Pak een FM8 bv... of pak er als je wil evt. nog een Absynth of een Omnisphere bij en die P08 moet zich gaan schamen in een hoekje.

Dus ik zou zeggen: P08 eigenaars, grijp uw kans! This is a once-in-a-lifetime opportunity! 8D
 
Ja lekker rellen leuk!

Lol.......Juno60 poor mans 106, welke piekte rond de 450€ en inmiddels allemal kappote voicechips hebben tegenover een courante synth van €1800..... Fjoesz probeert gewoon de boel op te naaien zols gewoonlijk... :D

Nog ff dit: het is de Juno106 waarvan de voice chips kapot gaan. Juno60's hebben geen last van dit fenomeen. En daarbij komt dat courante synths voor nerds zijn.:engel:
 
Lol, de P08 anytime over een VSTi, TRIGG je maakt te lang dubstep, je bent helemaal je gevoel voor kwaliteit kwijt :D
 
Ja lekker rellen leuk!



Nog ff dit: het is de Juno106 waarvan de voice chips kapot gaan. Juno60's hebben geen last van dit fenomeen. En daarbij komt dat courante synths voor nerds zijn.:engel:
dat zeg ik toch? Nogmaals lezen.....
De 60 is juist een courante hardcore sloeber synth voor elstak en mental theo wannabees :D
 
dat zeg ik toch? Nogmaals lezen.....
De 60 is juist een courante hardcore sloeber synth voor elstak en mental theo wannabees :D

Nog steeds eenzaam aan de top wat betreft analoge synth bassen bedoel je? ;)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top