Prijsstijgingen, ligt het aan mij?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
en dat je niet meer 100 of 200 achter elkaar kan krijgen in 1 lijst,
k met p gewoon
 
In het kader van prijsstijgingen: 300€ voor een DX7 is in de huidige markt hoog gemikt, maar nog enigszins verdedigbaar (ondergewaardeerd and all that). 300 voor een boek over de DX7 daarentegen...
 
ja , zover was ook ook al gedevalueerd, wat die dx7 betreft, met cards.
ik vind ze te lastig te programmeren, maar die electrische pianosound en nog een paar speelde wel lekker expressief.
 
meer portable, en toch (in je hoofd) dezelfde klanken.
 
De klanken van een DX-7 zijn het makkelijkst te imiteren door software, dan iedere andere synth. Daardoor heeft de DX-7 nooit het prijsniveau van een Roland Juno-60 bereikt.
Voor 300 euro koop je ook een SY-77 of SY-99, of iets waar wél mooie klanken uit komen. ;)
Driehonderd euro voor een boek over een stuk oud ijzer? Nou ja, een psychiater is duurder.
 
Voor 300 euro koop je ook een SY-77 of SY-99, of iets waar wél mooie klanken uit komen. ;)
Driehonderd euro

Dit dus :D De SY99 biedt echt uitstekende sounds voor relatief weinig geld nu. Alleen is het programmeren ervan zo complex dat je hoofd al gaat tollen op de eerste paar bladzijden van de manual. Ja die heb je nodig ja :-)

Ik heb SY99's al voor zo'n 250 euro voorbij zien komen. Floppydisk is eenvoudig gefixt. En alhoewel ik altijd van de VSTs ben, vind ik t geluid uit de SY99 echt een stuk mooier dan veel software emus. Vooral het laag.. damn.. Echt een van de weinige oude "digitale" synths waar mijn bek van open viel.
 
zou hij het ervoor krijgen ?
 
Voor dat geld ga je haast zelf eentje in elkaar knutselen. :D

Voor 1200 euro kun je 24 Roland JX-1's kopen. Wat zou mooier klinken? 1 Juno-60 of 24 JX-1's?


1 juno 60..

ik moet er niet aan denken, 24 van die baggersynths tegelijk....

:koffie:
 

Attachments

  • Plectrums aanbieding.png
    Plectrums aanbieding.png
    107,4 KB · Bekeken: 65
kun je ze slikken, zijn ze gedoopt in drugs ?
begrijp anders niet de buitengewone prijs voor een paar stukjes plastic...
 
Ach, wat stelt een dikke 40 euro voor een superplectrum nou voor, als je daarmee je publiek tot betoverende hoogte kunt bespelen?
 
Ik heb vroeger, ik woonde nog wel onder moeders hoede toen, de SH101, Juno6 en Juno106 gehad.

Als ik nu op Marktplaats kijk krijg ik echt heimwee! Mijn hemel, wat zijn die dingen duur geworden.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top