Prijsstijgingen, ligt het aan mij?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Wees nou eerlijk.. wat voeg jij in godsnaam toe? Enige wat jij doet is inkopen, en voor stevige prijzen doorverkopen.. en je zelf dan ook nog heel wat vinden. Ik kan er niet bij.

Of doe je nog iets van vrijwilligers werk er naast, dat zou dan wel weer tof zijn. :okdan:

zinloos
 
Laatst gewijzigd:
Waarom mag iemand wel in antiek handelen en niet in vintage gear?
Misschien heb ik omdat ik zelf ondernemer ben meer begrip voor handelaren. Maar er is echt niks mis met handelen in synths. Ik doe het zelf niet omdat ik alles wat ik koop wil houden en bijna niet kan verkopen.
Maar het lijkt me wel leuk. Veel werk maar leuk.

Vergeet niet dat je als handelaar de marge nodig hebt om je eigen onderhoud te voorzien.
In de retail is een marge van 20 tot 50 procent gebruikelijk. weet niet wat de marge is bij synths. denk eerder 20 tot 30 procent. Daar gaan je kosten nog van af.
Je hoeft niet bij hun te kopen. Ik kom nog steeds koopjes tegen als je een beetje zoekt.

Amen, ik pak nog een kransje uit de boom.
 
wie kaatst...

 
spullen verkopen prima :okdan:
in ieder geval zal ik nooit de moeite nemen om iets bij je te kopen........ :doei:
Waarom mag iemand wel in antiek handelen en niet in vintage gear?
heb ik geen problemen mee.....
vergeet niet dat antiek vaak uniek is zonder grote productieaantallen...
Vergeet niet dat je als handelaar de marge nodig hebt om je eigen onderhoud te voorzien.
logisch.....
als je het als handelaar het volgens officiele spelregels speelt (in-verkoop met KvK nummer en belastingen over de winst afdraagt) dan kan ik me voorstellen dat het bewaken van marges erg belangrijk is.

Speel je onofficieel handelaar met over de top prijzen dan ben je in mijn ogen een dubbel uitzuigende parasiet, zo eentje met een schadelijke ziekte onder de leden voor z'n gastheer/vrouw .....
In de retail is een marge van 20 tot 50 procent gebruikelijk
als bedrijf moet je ergens het bestaan mee opbouwen ....
Daar gaan je kosten nog van af.
daar moet je bij het inkopen rekening mee houden.......
met inkopen moet je nee kunnen zeggen als de inkoop te hoog is en je te maken marge te laag....
om dit te compenseren ga je geen 5 jaar in de toekomst vermoedelijke trendsettende verkoopprijzen fabriceren om je inkoopfout goed te maken of om zelfs nog MEER marge te maken......
Je hoeft niet bij hun te kopen.
dat zal ik zeker ook niet doen....
Ik kom nog steeds koopjes tegen als je een beetje zoekt.
true.... met wat geduld vind je het vaak voor normale prijzen of zelfs eronder.....

@EDP: Ongetwijfeld zullen we in een echt gesprek veel meer op 1 lijn zitten dan we nu vermoeden..... mn post heeft geen betrekking op jou of officiele handelaren met marktconforme prijzen maar op ralphvanzeel die in 1e instantie de bal kaatst en zich met zijn prijzen al meer dan een halve decennia in een zelf geschapen fantasiewereld vertoefd :doei:
 
Kerstfeest: vrede op aarde... :)

Handelen is net zo'n spelletje als bijvoorbeeld pokeren. Soms win je wat en soms verlies je wat. Zet je hoog in, kun je veel verdienen, maar is de kans op verlies ook groter.
Het hangt allemaal af van de gunst van de koper. Als je de gunst van de koper niet kunt winnen, raak je zelfs de meest waardevolle handel niet kwijt.

Een vrolijk 2013 toegewenst.
 
in ieder geval zal ik nooit de moeite nemen om iets bij je te kopen........ :doei:

heb ik geen problemen mee.....
vergeet niet dat antiek vaak uniek is zonder grote productieaantallen...

logisch.....
als je het als handelaar het volgens officiele spelregels speelt (in-verkoop met KvK nummer en belastingen over de winst afdraagt) dan kan ik me voorstellen dat het bewaken van marges erg belangrijk is.

Speel je onofficieel handelaar met over de top prijzen dan ben je in mijn ogen een dubbel uitzuigende parasiet, zo eentje met een schadelijke ziekte onder de leden voor z'n gastheer/vrouw .....

als bedrijf moet je ergens het bestaan mee opbouwen ....

daar moet je bij het inkopen rekening mee houden.......
met inkopen moet je nee kunnen zeggen als de inkoop te hoog is en je te maken marge te laag....
om dit te compenseren ga je geen 5 jaar in de toekomst vermoedelijke trendsettende verkoopprijzen fabriceren om je inkoopfout goed te maken of om zelfs nog MEER marge te maken......

dat zal ik zeker ook niet doen....

true.... met wat geduld vind je het vaak voor normale prijzen of zelfs eronder.....

@EDP: Ongetwijfeld zullen we in een echt gesprek veel meer op 1 lijn zitten dan we nu vermoeden..... mn post heeft geen betrekking op jou of officiele handelaren met marktconforme prijzen maar op ralphvanzeel die in 1e instantie de bal kaatst en zich met zijn prijzen al meer dan een halve decennia in een zelf geschapen fantasiewereld vertoefd :doei:


Dit bedoel ik dus, wie leeft er hier nou in een zelfgecreerde fantasie wereld? Om je even uit je kramp te verlossen, ik betaal WEL keurig BTW en belasting. AL JAREN! Wat een triest verhaal pen je hier neer.
 
Laatst gewijzigd:
dit soort discussies loopt altijd uit op algemeen geuite verwijten die vaak niet kloppen en claims die niet kunnen worden waargemaakt.

ik merk ook dat sommige mensen gewoon niet bij een handelaar willen kopen, maar ook dat is ieders goed recht.

er zijn ook mensen die er niet tegen kunnen dat er überhaupt handelaren zijn.
er zijn witte handelaren die er de pest in hebben dat er zwarte handelaren zijn, terwijl iedereen van zwart of grijs naar wit is gegaan.

persoonlijk vind ik de handel voor mezelf, ik ben nou eenmaal geen uitstekende muzikant of geweldige soundscaper, een prima manier om lekker de hele dag met synths bezig te zijn.
en ook voor deze bezigheid geldt: sommige mensen zijn er (veel) beter in dan anderen en voegen daardoor echt wel iets toe. maar daar staat niemand eigenlijk ooit bij stil.

grof genomen zijn we over 100 jaar allemaal dood, dus waar zullen we ons druk om maken ?!
peace;)
 
Dit bedoel ik dus, wie leeft er hier nou in een zelfgecreerde fantasie wereld? Om je even uit je kramp te verlossen, ik betaal WEL keurig BTW en belasting. AL JAREN! Wat een triest verhaal pen je hier neer.

Ik denk dat de frustratie komt omdat de mensen zien van waar je bepaalde dingen (op) koopt en aan welke prijs en dan oa hier terug verkoop.

ik heb een oplettend oog en ik zie het ook,bij Leo valt dat helemaal (althans veel minder) niet op

die raindirk, formant,die dmx,een akg reverb ooit (meerdere) heb ik al de oorspronkelijke aankoopprijzen gezien,en vele anderen ook.

mischien discreter te werk gaan...

verder mooie spullen altijd in de aanbieding :okdan:

Als je bij ralphvanzeel,Leo of Eric iets koopt,is de service super top,de toestellen worden super save ingepakt,hebben nooit verborgen gebreken,en worden zelfs soms thuisgebracht op je schoot!
 
en de draad mag dicht aub beste moderators

lijkt mij dat hooguit topicstarter een dergelijk verzoek mag doen, jij dus niet
 
Ik denk dat de frustratie komt omdat de mensen zien van waar je bepaalde dingen (op) koopt en aan welke prijs en dan oa hier terug verkoop.

ik heb een oplettend oog en ik zie het ook,bij Leo valt dat helemaal (althans veel minder) niet op

die raindirk, formant,die dmx,een akg reverb ooit (meerdere) heb ik al de oorspronkelijke aankoopprijzen gezien,en vele anderen ook.

mischien discreter te werk gaan...

verder mooie spullen altijd in de aanbieding :okdan:

Als je bij ralphvanzeel,Leo of Eric iets koopt,is de service super top,de toestellen worden super save ingepakt,hebben nooit verborgen gebreken,en worden zelfs soms thuisgebracht op je schoot!

Over en sluiten hier..
 
Laatst gewijzigd:
Weet je, ik zie hier nooit torenhoge prijzen voorbij komen....

Ik vind het een beetje jammer dat deze discussie verwaterd in persoonlijke aanvallen over een vraagprijs van een stuk gear. Gelukkig zijn er handelaren, ook hier. Ieder forum heeft dat. Ga maar eens op een fietsen forum zitten..

Slotje is niet nodig. Men moet effe op houden met die persoonlijke aantijgingen. En vooral het stukje over die voorhuid parasiet is niet echt nodig. Ik begrijp dat het vervelend is als prijzen hoger zijn dan gewenst. Maar geduld loont zich en zo koop je vaak toch nog voor een mooie prijs een stukje gear waar je jaren plezier van hebt, ook van een handelaar.

Dus laten we het netjes houden..???
 
Op 19-12-12 zegt sms303, in het Matana Teknik topic: Imo is het niet zinvol om je gal te spuien,
je emoties de overhand in je posts te laten krijgen en hierdoor onbewust smaad te plegen.

Mensen stop ff met voeden en spuien van anti gevoelens.....

Een week later zegt ie:

Als je het als handelaar het volgens officiele spelregels speelt (in-verkoop met KvK nummer en belastingen
over de winst afdraagt) dan kan ik me voorstellen dat het bewaken van marges erg belangrijk is.
Speel je onofficieel handelaar met over de top prijzen dan ben je in mijn ogen een dubbel uitzuigende parasiet,
zo eentje met een schadelijke ziekte onder de leden voor z'n gastheer/vrouw

zonder enige schaamte zou jij minimaal het dubbele ervoor vragen en net doen of het de normaalste zaak van de wereld is, topicstarter heeft eur.1400 voor een 909 over. en vraagt niet om een shure of zinloze posts van slechts 1 woord.

Het valt me op dat jij altijd van die fantasierijke hoofdprijzen vraagt en je hier minimaal 5 jaar op de markt
vooruit loopt

Wat ik me afvraag, valt jou hier ook iets op ?
 
ja,

het is steeds hetzelfde getut. sowieso dat gezeur over te hoge prijzen
en dan komt iemand eventjes persoonlijk wat sneertjes geven " mensen die hier klagen, etc"
en dat loopt dan weer uit op een " jij bent een grotere oplichter zelver"
en dan weer wat bevriende klanten die het voor x-boxx opnemen,
en dan komt sunny weer aanzeuren
en dan nog wat ander handelende lieden met wijze woorden
en dan de kerstgedachte
(auw, krijg pijn vanhet type in m'n polsen, kan beter gaan spelen )

nederland op z'n smalst alweer
 
Heheh, uw aanvulling trekt me de woorden uit den spreekwoordelijke aars heer Sunny :D
 
Wat me ook opvalt is dat de foto's van de spullen die ralphvanzeel te koop aanbied altijd een mooie achtergrond hebben.
Mooie foto's nemen vraagt ook tijd.
Dus de vraagprijzen zijn echt wel verantwoord in dit geval.
 
mn reacties zijn nav postnummer 833, zoals Sunny Pedaal eerder opmerkte....
dat vond ik een provocerend zuigende opmerking waar ik op mijn manier meneer de bal terugkaatste....

tsja in mn reacties sla ik nog wel eens door, waar blijk van is gegeven en dat is de spiegel die ik mezelf voor moet houden......
verder heb ik nog weinig aan dit topic toe te voegen, i'm out :doei: .....
 
Wat me ook opvalt is dat de foto's van de spullen die ralphvanzeel te koop aanbied altijd een mooie achtergrond hebben.
Mooie foto's nemen vraagt ook tijd.
Dus de vraagprijzen zijn echt wel verantwoord in dit geval.

wat een onzin, koop toch een synthesizer en geen plaatje van een chocoladereep.
verder maakt het me echt geen biet uit , al verkoopt meneer huppelepup een synth voor 3 maal de gangbare prijs , met kapotte vco chips , echt interesseert me niets. maar van die onzin opmerkingen , dat slaat toch echt nergens op.
tjonge jonge waar komt het vandaan...
:walker:
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top