Korg M3

Heel goed gedaan. Petje af.

De sound van sommige zaken zoals de pads vind ik alleen niet mooi (genoeg). Het mist de diepte die je bij het orgineel wel hoort. Maar die krijg je ook niet (zomaar) uit een fantom of motif. En wat me ook opvalt is dat de galm behoorlijk tam is.
Maar deels licht het ook aan dat het stereobeeld wel erg breed is en daardoor de geluiden elkaar veel in weg zitten.

Denk dat als je die combi gaat gebruiken om synths ernaast aan te sturen je een nog veel vettere track krijgt.
 
!!@$%!! Knap staaltje werk quifster!
Dat bedoel ik met de aantrekkingskracht die de m3 op me had, het werkt zo ongelooflijk intuitief dat je met gewoon een setup (of combination zoals dat dus schijnt te heten bij Korg) dit soort tracks eruit kan gooien. Je inspiratie wordt niet beperkt doordat je eerst een hele sequence van top tot teen moet opzetten.
Hoe realistisch de motif ook mag klinken, het leuke van de korg lijkt me dat ik behalve wat piano, orgel, tapijtjes en peppertjes mag toevoegen bij de band (om het maar overdreven en oneerbiedig te zeggen) ook thuis nog heerlijk wat creativiteit kan ontplooien.
 
Hallo,Quifster heeft net een stuk nagemaakt van een artist die ik zo'n
18 jaar volg en verschillende video's en t-shirt's en cd's van heb,buiten een paar laatste cd's
na Metamorphosis,al vindt ik Teo&Tea nog niet zo slecht,maar dat was een andere topic
op deze forum ;-)

Dus wat moet ik hier nu op zeggen,goed gedaan hé,klink goe :-)

Anderzijds merk ik op aan verschillende reacties dat er mensen niet mijn "monologen"
hebben doorgelezen

Wat Quifster hier doet is wat Korg voor gekend staat,ten eerste gebruikt hij Karma,
heb ik daar enig slecht over gesproken,neen,zelf ben ik daar grote liefhebber van,
daarnaast gebruikt hij dus "1" combi,wat heb ik daar over gezegd,dat als je 1 combi
gebruikt er niets aan de hand is,perfect om vlug ideeën op te doen,
staat een paar pagina's terug,heb dat daar geschreven.

Dus wil je dit doen koopt dan inderdaad een Korg M3 of beter zelfs de Korg Oasys,
die zou geen aliasing hebben en zijn multi-samples zijn zelfs helemaal ongecompressed.

Heb ook nooit daar geen punt van gemaakt dat KOrg slechte synth's maakt,
daarbij helemaal in het begin heb ik zelfs geschreven dat ik heel grote liefhebber ben
van de Korg Wavestation,dus duidelijk dat ik niets tegen Korg heb ;-)

Maar mijn punt dat ik waarschijnlijk blijkbaar te uitbundig heb beschreven klopt
en neen,lees eens goed,heb niet een FantomX hier als ultieme synth voorgedaan
heb er gewoon op gewezen dat wat ik beschreef dus minder een probleem was met Roland.

En heb ook verschillende keren geschreven dat het alleen uitmaakt met wat je wil bereiken
en welke stijl.

Dus a.u.b. lees alles eens volledig

En yep,wil zeker dat Quifster hier nog zijn demo's post en zeker niet weg blijft,zodat die ervan wil genieten de kans ertoe krijgt.

Maar mijn standpunt veranderen,sorry,no way :-)
 
Origineel geplaatst door ronnyvalder
Anderzijds merk ik op aan verschillende reacties dat er mensen niet mijn "monologen"
hebben doorgelezen

>knip

Dus a.u.b. lees alles eens volledig
>knip

Maar mijn standpunt veranderen,sorry,no way :-)

Welke reacties dan? Dat "men"enthousiast is over de demo van Quifster? Hij laat horen hoe hij klint en naar mijn mening gaat het daar er in deze draad ook om.

Ik heb de draad aandachtig gelezen, gevolgd en dus ook jouw standpunt. Niemand vraagt jou toch je standpunt te wijzigen?
 
Origineel geplaatst door Rollie
@ronnyvalder: ben benieuwd of je dit stuk (Souvenir of China) kan evenaren op alleen een fantom (laat staan overtreffen)
ik zou zeggen, doe net als Quifster en BEWIJS je uitspraken eens!!

Je hebt het voor elkaar! :stupid :stupid :stupid :stupid Waarom open je niet zelf een thread hiervoor?
 
Goed. Zal ook nog even mijn mening geven over de M3 want ik heb hem ook al weer een tijd in de studio. Ik ga dat alleen niet wetenschappelijk onderbouwen hoor ;) Als ik op een synth speel dan heb ik er wel iets mee of niet. Heel eenvoudig. Dat zit een klein beetje in de looks, iets meer in de overzichtelijkheid en het gebruiksgemak, maar uiteraard vooral in de sounds die je aanspreken of niet.

Ik wou hem in eerste instantie niet eens kopen toen ik de foto's zag, want ik vond hem oerlelijk, maar ben er toch een keer op gaan spelen en was gelijk verkocht. Ik had een Korg Karma (die ik inmiddels verkocht heb) en daar was ik al redelijk verslaafd aan. Het is zo gaaf om lekker met Karma combi's mee te jammen. Ik deed dit altijd vooral als ik even geen inspiratie had of niet kon slapen. Meespelen met karma combis is echt enorm leuk. Probleem met de M3 is alleen dat je echt NOOIT meer wilt ophouden. De geluiden van de Korg Karma waren al best goed, maar die van de M3 zijn zo veel mooier :p

De M3 staat met stip in mijn top 3 en zal nooit weggaan hier totdat Korg weer iets maakt dat dit overtreft. Ik kan niet wachten om hem in mijn producties te gebruiken. Ik raadt iedereen aan om er gewoon eens op te spelen en niet te veel in deze thread te lezen. Oh en inmiddels vind ik hem niet meer zo lelijk maar zelfs stiekum een beetje mooi :)

De demo van quifster spreekt natuurlijk boekdelen. Bedenk je even dat deze combi in 20 minuten gemaakt is en de demo uit de losse pols live is ingespeeld. Ik heb dat nog nooit iemand op een andere synth zien doen.
 
Origineel geplaatst door ronnyvalder
Oasys en M3 zijn goede synth's,
maar er zijn ook zwake punten,en dan nog eens,hangt er weer vanaf
voor wat en hoe je hem ga gebruiken.

Ga hier zeker niet zeggen dat de Roland FantomX de workstation is die je moet kopen,


man die oasys knalt jouw fantomX met een zucht uit het water... wat een lulkoek.
 
Origineel geplaatst door RedHat
man die oasys knalt jouw fantomX met een zucht uit het water... wat een lulkoek.

Man man man,waar kom je nu mee aanzetten,lees even aandachtig,
zeg toch nergens dat een FantomX beter is als de Korg Oasys,
moest dat waar zijn,dan zou toch niemand tussen de 7000 en 8000 euro uitgeven
voor de Oasys terwijl een FantomX rond de 2000 euro ligt.

dus waar is die "bullshit" dan dat ik oppas er niet in te trappen ;-)
 
Origineel geplaatst door RedHat
man die oasys knalt jouw fantomX met een zucht uit het water... wat een lulkoek.

Nou nou, de gemoederen lopen hoog op :-)

Ik moet zeggen dat ik het wel handig vind om de M3 afgezet te zien t.o.v. de andere workstations (al zal ik persoonlijk de roland niet kopen omdat, zoals hier al eerder is gezegd, ik het geluid sinds de JV tijd nog niet echt is veranderd, en dat is geen goede eigenschap in dit geval).
Volgens mij vroeg de topic starter ook om een vergelijking met andere workstations.

In ieder geval wil ik beide 'kemphanen' die aangegeven hebben niet meer te zullen posten bedanken voor hun bijdragen.
 
Origineel geplaatst door Synthy
Welke reacties dan? Dat "men"enthousiast is over de demo van Quifster? Hij laat horen hoe hij klint en naar mijn mening gaat het daar er in deze draad ook om.

welke reacties,
wel bv telkens als ik iets schrijf,dan reageren sommige als "jou FantomX dat en zo"
terwijl ik niet de FantomX sta aan te prijzen als de beste synth.

Men is gewoon gefixeerd op dit "thema" blijkbaar

Ik had een lijstje gemaakt en wat schrijf ik daar over de M3 of Oasys,
wat prijs ik aan als je instrumenten wil nabootsen,enz

En wat moest ik nu morgen een Korg Oasys kopen,hoe zouden de reacties dan zijn
als ik nog altijd zeg dat ik Korg in Combi mode tof vindt en vooral Karma super,
maar toch zeg dat in program mode van Korg versus Patch mode van Roland
de Roland zijn engine"structuur" beter is dan die van Korg en dat Korg gebruik
maakt van veel insert-effecten met eq,enhancers,compressor's om 1 program klank op te dikken
terwijl Roland dit niet hoeft en omdat ie maar 1 MFX heeft in patch mode dit zelfs dus niet kan.

En wat dat betreft zal ik jullie dit zeker eens gaan bewijzen in korte toekomst en
in een andere thread :-)
 
Origineel geplaatst door rob'n
Ik moet zeggen dat ik het wel handig vind om de M3 afgezet te zien t.o.v. de andere workstations. Volgens mij vroeg de topic starter ook om een vergelijking met andere workstations.
[/B]

Vind ik ook hoor, wat dat betreft ben ik het helemaal met je eens.
De meningen zijn in ieder geval aardig verdeeld.
 
Origineel geplaatst door rob'n
Nou nou, de gemoederen lopen hoog op :-)

Ik moet zeggen dat ik het wel handig vind om de M3 afgezet te zien t.o.v. de andere workstations (al zal ik persoonlijk de roland niet kopen omdat, zoals hier al eerder is gezegd, ik het geluid sinds de JV tijd nog niet echt is veranderd, en dat is geen goede eigenschap in dit geval).
Volgens mij vroeg de topic starter ook om een vergelijking met andere workstations.

In ieder geval wil ik beide 'kemphanen' die aangegeven hebben niet meer te zullen posten bedanken voor hun bijdragen.

Daar heb je inderdaad gelijk in, en ik ben ook wel blij met een beetje tegengas. Daar is nooit wat op tegen.

Ik heb nog steeds geen keuze gemaakt, dit omdat ik het toch wel veel geld vind en ik de keuze wil maken waar ik later nooit spijt van zal krijgen. Ik wil er flink wat jaren mee vooruit. Ik ben daarom nog aan het uitzoeken wat voor mij belangrijke punten vind bij een synth. Omdat ze tegenwoordig zo geavanceerd zijn zie je de bomen door het bos niet meer als "beginner". Niet een beginner op muzikaal gebied, maar op de technologie van de synths.

Ik wil ronnyvalder in ieder geval bedanken voor zijn reacties. Ik heb er zeker wel wat van geleerd, maar heb nog niet alles begrepen. Dat komt denk ik omdat ik de werking van al die verschillende synths niet zo goed begrijp.

quifster, jouw reacties waren ook zeer waardevol. Je laatste audio bijdrage klonk wederom goed.
 
De ideale synth bestaat niet. Ze hebben allemaal hun zwakke en sterke plekken.
 
Zoveel mensen, zoveel wensen.. :D
 
Ik hoor hier zeggen dat de realistische geluiden uit de M3 pakken minder zijn dan Yamaha XS.
1.Kun je deze mits tunewerk toch nog op (+/-) hetzelfde niveau krijgen?
2.Wat heeft yamaha dan meer , de Karma functie laat toch toe om met het scherm bv voor electrische gitaar heel realistisch na te bootsen en dergelijke , heeft de XS iets vergelijkbaar?
 
Hallo,Control,

als het erop aan komt om realistisch een gitaar of Harp glissando's na te doen
is "Karma" de max,daar ie daar eigenlijk eerst voor bedoeld was,
en dat vindt je bij geen ander keyboard terug als bij de Korg zijn "M3" "Oasys"
"Korg Karma"

Dus hier hebben we het dus niet over de eigenlijke gitaarklank zelf,
wel hoe je met een keyboard een gitaar en bijhorende speelmogelikhden kan nadoen.
 
Achzo

Maar Yamaha moet dan toch ook zoiets hebben? Iets met expression voices of hoe heet dat?
 
En op al een eerder egstelde vraag : Hoe is de M3 live tov Yamaha?
 
Back
Top