Korg M3

Bij Piens is vrijwel nooit op voorraad, levertijd bedraagt (net nagevraagd) 2-3 weken. Maarja die paar weekjes extra met zo'n enorme besparing? Vind ik het wachten wel waard.
 
Origineel geplaatst door Rhy
Bij Piens is vrijwel nooit op voorraad, levertijd bedraagt (net nagevraagd) 2-3 weken. Maarja die paar weekjes extra met zo'n enorme besparing? Vind ik het wachten wel waard.


Ik denk dat je jezelf heel veel gejammer kunt besparen door de zoekmachine hier eens te gebruiken op het woord Piens. Misschien ook eens op de combinatie Piens en Fantom.

Piens staat bekend als een zooitje laaielichters dat goedgelovige mensen met zgn. stuntprijzen gek maakt. Maar iets op de afgesproken termijn en tegen de overeengekomen prijs geleverd krijgen van Piens, na vooruitbetaling, is vrijwel uitgesloten. O ja, je staat nu ongetwijfeld ook op hun onbeschofte spamlijsten, en probeer eerst daar maar eens vanaf te komen.
 
Origineel geplaatst door Rhy
Bij Piens is vrijwel nooit op voorraad, levertijd bedraagt (net nagevraagd) 2-3 weken. Maarja die paar weekjes extra met zo'n enorme besparing? Vind ik het wachten wel waard.

zoals conso ook al zegt. Google maar eens op piens, totaal onwaarschijnlijk dat je iets geleverd gaat krijgen voor die prijs, en over een half jaar ben je nog steeds aan het wachten ;)

als het te goed klinkt om waar te zijn is er vaak iets aan de hand, en de meesten hier kennen de naam piens, synthplanet, etc allemaal heel goed inmiddels :D

enige wat ik je kan aanraden als je dit avontuur aangaat is vooral niet vooruit betalen.
 
Ik heb m'n M3 bij playback-europe.com in Frankrijk gekocht. Was een gok maar scheelde toen bijna 300 euro met hier. 1960 euro incl verzending via UPS!

Ging verder super simpel en soepel. Niet alles is daar goedkoper, maar de M3 toen wel.

Nu is de M3 2060,- bij feedback geloof ik en voor "slechts" 100 euro verschil zou ik hem nu gewoon hier halen.

Top machien!

L56 Out...
 
Origineel geplaatst door Rhy
Bij Piens is vrijwel nooit op voorraad, levertijd bedraagt (net nagevraagd) 2-3 weken. Maarja die paar weekjes extra met zo'n enorme besparing? Vind ik het wachten wel waard.


Piens? Goeie raad: ga er met een grote boog omheen! Ik spreek immers uit ervaring, helemaal géén synths op voorraad of speelklaar opgesteld, ellendig lange levertijden, en een echte kloteservice nadien. Bovendien zal je in België en Nederland die prijzen van hun site "www.keyboardshop.com" nooit krijgen, deze zijn enkel bedoeld bij andere buitenlandse online shops wat marktaandeel weg te snoepen, maar zelf zal je altijd meer betalen. Volgens mij zijn deze praktijken zelfs in strijd met de wetgeving, maar blijkbaar komen ze er mee weg.

Kort samengevat, Piens = :stupid
 
En als je niet uitkijkt koop je 'm dus bij Piens terwijl je denkt het bij keyboardshop.com te kopen. Hetzelfde dus. Dus kijk uit! Playback Europe heeft denk ik de laagste legitieme prijs op dit moment. €2675 dacht ik.
 
Beetje ontgoocheld over deze thread. Had gehoopt wat constructieve informatie te vinden hier.
Eerst pagina's lang gezeur over effecten en kwaliteit van multisamples (4 post hieromtrent is wel voldoende). Daarna niet veel soeps. Sound kan je toch steeds naar voorkeur aanpassen. Ik gebruik momenteel een lullige Casio WK 3000 waar ik live coole sounds uit krijg dmv wat tweaken met de zeer beperkte opties.

Waar blijven de getuigenissen over ervaring met deze beauty? Positief en negatief
Hoe doet ie het live?
Voelen de toetsen beter aan ten opzichte van vorige modellen?
Hoe doen de Hammond klanken het (ik gebruik VK-8 module van Roland momenteel)
Is dat joystickje niet moeilijker werken tov wheels?
Iemand ervaring met de midi-controller functie (met presets voor populaire soft)
.....

Dit lijkt mijn droomsynth te zijn en het zal een grote inspanning vergen om de aanschaf ervan te realiseren.
Vandaar dat ik gehoopt had op zeer enthousiaste reviews van verse eigenaars.

Voor de rest, puik forum :) werd al vaak geholpen!

Cheers
Yves
 
Wow dit is volgens mij echt een hele gave machine.
Dat karma gedeelte is toch wel de bom lijkt me.
Gaat wel heel diep met betrekking tot realistich speelwijzen na te bootsen.

ik heb dus effe een vraagje met betrekking tot de drumpadjes en de seqeuncer.

Waar staat dit alles in verhouding met een mpc 2500
 
Origineel geplaatst door Yveske
Beetje ontgoocheld over deze thread. Had gehoopt wat constructieve informatie te vinden hier.
Eerst pagina's lang gezeur over effecten en kwaliteit van multisamples (4 post hieromtrent is wel voldoende). Daarna niet veel soeps. Sound kan je toch steeds naar voorkeur aanpassen. I

Okeeee....nee, dan kom je lekker positief een thread binnen zeg! :okdan:

Ik ga door naar de volgende post om wat antwoorden te geven. Misschien steek je er wat van op. ;)

L56 Out...
 
Origineel geplaatst door de bazz(t)aard
Wow dit is volgens mij echt een hele gave machine.
Dat karma gedeelte is toch wel de bom lijkt me.
Gaat wel heel diep met betrekking tot realistich speelwijzen na te bootsen.

ik heb dus effe een vraagje met betrekking tot de drumpadjes en de seqeuncer.

Waar staat dit alles in verhouding met een mpc 2500

Erm, ik denk toch heel verschillend als je het vergelijkt met een MPC 2500.

De sequencer, tja...daar hebben ze bij de M3 wat steekjes laten liggen. Fantastische overzicht van tracks en daar op gevulde maten, maar gedetailleerd editen alleen in een event list. De grid editor van de MPC2500 is daar wel superieur aan. Onbegrijpelijk aangezien ze met een kleuren touchscreen er echt wel meer van hadden kunnen maken. Op de karma lab forums blijft Steven Kay volhouden dat het scherm niet groot genoeg is voor meer. Onzin...kijk naar wat de MPC2500 kan. Misschien wordt alles te priegelig om de touchscreen functionaliteit tot z'n recht te laten komen, maar ach...dan maar wat meer met het data wheel doen. Maar da's m'n enige minpuntje.

Verders heeft de MPC2500 natuurlijk 4x midi out en 2 x midi in, wat dus maar wil zeggen dat een MPC sowieso meer als hart van een setup dient. Een M3 echt niet.

De M3 pads zijn geen drumpads. Ze zijn hard en maken lawaai. Ik heb er zelf een MPD24 van akai bijgekocht voor lekkere drumpads.

De pads op de M3 zijn dan wel weer goed voor de akkoorden en ze zijn ook aanslaggevoelig. Maar ik zou er niet op gaan drummen...persoonlijk ;)

Karma is fantastisch en zeker 4 voudig. Het is zeer inspirerend. Na het opstarten van de M3 (wat best ff duurt) ben je zo vertrokken, want alles speelt vrolijk met elkaar mee. De eigen invloed die je op de GE's hebt is erg groot. Je kunt ze net zo gek laten doen als je zelf wilt of juist helemaal reduceren tot niets anders als een simpele arpeggiator. Tis aan jou hoe ver je er in gaat.

En om even terug te komen op het "gezeur" waar eerder over gesproken werd: Dat is geen gezeur maar gewoon de waarheid. Als je een M3 puur voor het geluid wilt kopen, dan zou ik het niet gedaan hebben want m'n Motif ES blaast de M3 regelrecht het water uit als je de preset geluiden 1 op 1 gaat vergelijken MAAAR dat is nou juist ook de kracht van de M3....daar speel je niet 1 op 1 op. Karma staat aan en de 4 GE's spelen samen en jij er nog overeen en dan klinkt het gewoon goed en erg overtuigend. En zelfs als ik dan m'n Motif ernaast gebruik, dan valt het op z'n plaats. De M3 zit nooit in de weg gewoon. Het zal best kunnen dat de M3 beter kan klinken als dat ie standaard doet, maar ik ben geen geluiden editor. Quifster's Souvernirs of China combi eerder in deze thread gepost, laat zien wat iemand er mee kan als ie dieper wil gaan.

Ik vind het de perfecte tool om zomaar ff een half uur te pielen. Je bent zo onderweg en gaat de gekste dingen uitproberen. Erg inspirerend......en om Quifster's ervaringen te bekrachten ....dat half uur word dan al snel veeeeeel langer.

Eerlijkheids halve moet ik bekennen dat ik met de sampler nog niets gedaan heb, dus hopelijk kan iemand anders daar wat meer over vertellen.

L56 Out...
 
Dank L56 :okdan: daar heb je wat aan.

De padjes zijn wel aanslag gevoelig; het zou dus wel kunnen, echter er is beter.

Nog effe over de sequencer. Dat waren toch 16 sporen.
Zijn deze alle polyfoon? en hoe groot is die polyfony dan? t.o.v bijv de mpc
mpc heeft 4 midi outs is 4 X 16 = 64 miditracks toch?

Fantastische overzicht van tracks en daar op gevulde maten, maar gedetailleerd editen alleen in een event list. De grid editor van de MPC2500 is daar wel superieur aan

Dit zou dus betekenen dat je t geoon goed moet inspelen.
Editten via een grid ala 808 909 is ook niet echt gedetailleerd te noemen toch?
Begrijp me niet verkeerd ik kan beide machines niet. ik overweeg echter een van beide aan te schaffen.

Dan gelijk nog een vraagje. een workstation behoort toch ook het centrum van je setup te kunnen zijn?

En de sampler? is dat een phrase sampler of fully fledged?

Ik weet t. ik ben lastig :D
 
Alle tracks in de M3 sequencer zijn polyfoon. Totaal 128 stemmen, te verdelen over 16 sporen.

De editing van een sequencer track op de M3 is niet eens TR909 style. De motif ES heeft in steprecording b.v. wel een balkje met 16 stappen die laat zien waar een noot op die maat staat.

Maar dat heeft de M3 dus niet. Gewoon een chronolochische lijst met een opsomming van alle data die aanwezig is in een sequencer track. Heel gedetailleerd qua aan te passen data, maar heel schamel om het e.a. visueel voor te kunnen stellen (niet dus). Ik ben geen top muzikant en ook geen computer dus een middenweg zou mij welkom zijn. In dat opzicht is de grideditor op de MPC ideaal qua visualistatie.


Mij de MPC ligt het iets anders qua polyfonie. Pin me er niet op vast, maar ik geloof dat je 99 tracks per sequence hebt. Een sequence moet je zien als een patroon. Die 99 tracks, zijn te sturen naar 1 van de 4 midi outs of de interne geluidsbron. Dus elke track kun je naar 5(?)X16 doelen sturen. Echter....de polyfonie van de sequencer is geloof ik 64 stemmen. Ook dit weet ik niet zeker. Dat zou inhouden dat je op alle 99 tracks, maximaal 64 noten tegelijk zou kunnen uitsturen. Kan ook 32 zijn of 128. Maar dan nog: de kans dat je 32 noten op exact hetzelfde tijdstip uitstuurt is nagenoeg nihil. Of je moet het perse willen natuurlijk ;)

De sampler in de M3 zou een volledige moeten zijn. Met looppoint, multi sampling en weet ik veel wat. Klinkt een beetje raar dat ik dat niet weet, maar daarvoor heb ik hem ook niet gekocht.

Een workstation is slechts dan het centrum van je setup, wanneer dat het enige is dat je gebruikt. Ik vind een sequencer met 16 sporen en 1 set midi aansluidingen toch echt te weinig om als hart te dienen. Ik heb er 3 en op dit moment is de computer het hart van m'n setup en ik hoop ooit nog eens een MPC > 2500. ;)

Maar goed, waar je voor moet kiezen ligt eraan wat je wil gaan doen. Het zijn twee totaal verschillende concepten natuurlijk:

Zoals ik het zie: (Vermits je 1 van beiden standalone gaat gebruiken)

De MPC is vooral een Drum/phrase sampler/sequencer waar je voor een song alles zelf moet samenstellen: dus sounds zelf moet samplen/inladen voor je uberhaupt aan de slag kan. Het kan ff duren voor wat je in gedachten had uit een MPC komt. Je moet meestal vanaf 0 beginnen. Dat kan gunstig zijn. Piano's en gitaren ga je daar denk ik niet fijn uit krijgen tenzij je alleen phrases wilt samplen.

Een MPC4000 heeft bijvoorbeeld wel een volledige Z serie sampler in gebouwd waar je gewoon allerhande muti sampled geluiden/patches in kunt laden en gebruiken.

De M3 is een workstation met een geweldige speelhulp en 1000-en sounds die klaar staan om gebruikt te worden. Binnen een minuut ben je aan de slag en ga je waarschijnlijk de instellingen van Karma zo aanpassen dat wat je hoort bij je idee in de buurt komt (maar meestal wordt je een andere kant op geinspireerd ;)

Ik denk dat je op een moeilijke kruising staat: voor beide valt wat te zeggen. Ik zou er wel een MPC bij willen hebben, maar als je 1 van 2 zou moeten kiezen....poeh ;)

L56 Out...
 
Jah wordt zeker wel een moeilijke keuze.
Maar ik denk toch eerder naar een mpc te neigen.
Dit komt ook deels door mijn budget. deze = 2000 a 2500 euro.
D'r zal ook nog een mixert bij komen. deze i.c.m. mpc gaat duw wel lukken.
De M3 zal dat budget 1 een keer opeten. :duivels:

Geluidsbronnen heb ik al een paar. nord g2. korg esx + roland spd-s
Een mpc zal dus meer van hetzelfde zijn. echter wel betere sequencer.

De g2 is samen met mijn esx main main setup.
Als ik soms wat roffeltjes nodig heb pak ik de spd er bij.
Dan is die 1X midi out van de M3 misschien toch wel beetje magertjes.
Het klavier is echter een grote aanvulling lijkt me.

moeilijk. :stupid

bastard out
 
Tja....ik zou het zeker niet alleen voor het klavier doen ;)

Ik vind het niet slecht, maar de top is het ook niet. De enige reden dat ik voor de M3-61 heb gekozen en niet voor de M3-M is omdat je dan controls mist waar toch een hoop sounds naar gemapped zijn qua expressie. Verders is een verlichte picth/modulatie stick wel ERG cool hoor.

Dat was het eerste wat een vriendin aan de M3 positief opviel kan ik uit eigen ervaring zeggen. Later herkende ze de M3 daaraan in een muziekwinkel weer..."hee, die heb jij" en toen zag ze het prijskaartje en ging het "sode...." ;)

Verders maakt het de M3 wel af. Eigen stijl. Maar om op te spelen, mwa, misschien is het Korg; ik vind het wolliger dan b.v. mijn Motif ES of SY85 keyboard.

Om maar te willen zeggen: een MPC2500, een mixer en goed toetsenbord moet toch ook wel binnen 2 a 2,5 duizend euro kunnen vallen?

(Maar ja, dan kun je later nooit het radias board inbouwen.....hehehe)

L56 Out...
 
ik ben ook in de markt voor een Korg workstation. De OASYS is de meest ideale wat mij betreft maar een beetje prijzig. Kan natuurlijk wachten op een 2e hands, maar ik vrees dat de prijzen ook daarvoor nog hoog blijven. Ik zit daarom te denken aan een M3 88. Nou is mijn grootste bezwaar tot nu toe het uiterlijk van dat ding. Ik vind hem er op de plaatjes namelijk spuuglelijk en goedkoop uitzien. Maar is dat in de realiteit ook zo? Wat is de algehele kwaliteits indruk?
 
Origineel geplaatst door Keywizz
ik ben ook in de markt voor een Korg workstation. De OASYS is de meest ideale wat mij betreft maar een beetje prijzig. Kan natuurlijk wachten op een 2e hands, maar ik vrees dat de prijzen ook daarvoor nog hoog blijven. Ik zit daarom te denken aan een M3 88. Nou is mijn grootste bezwaar tot nu toe het uiterlijk van dat ding. Ik vind hem er op de plaatjes namelijk spuuglelijk en goedkoop uitzien. Maar is dat in de realiteit ook zo? Wat is de algehele kwaliteits indruk?

vind ik ook, op foto's is dat ding niet om aan te zien. In het echt is het totaal anders. Als je van de 'ipod' look en feel houdt is het een pracht van een synth in real life.

Build kwaliteit is wel enigzins plastic achtig, dus het is meer een studio apparaat dan echt een live on tour apparaat. Ik heb het dan over de keyboards. de module zelf is van zeer solide metaal
 
ben jij in het bezit van die 88 toetsen versie dan? Ik begreep namelijk dat die er wat anders uitziet dus wellicht qua materiaal een stuk sterker.
 
Origineel geplaatst door Keywizz
ben jij in het bezit van die 88 toetsen versie dan? Ik begreep namelijk dat die er wat anders uitziet dus wellicht qua materiaal een stuk sterker.

nee ik heb de 61 versie, ik kan me wel voorstellen dat de 88 keys wat meer voor tour gebruik gebouwd is. Maar ik heb nog geen 88 keys gezien in de winkel of bij iemand in de studio, wel de 61 en 73 keys versie, die zie je erg veel.
 
En als je niet uitkijkt koop je 'm dus bij Piens terwijl je denkt het bij keyboardshop.com te kopen. Hetzelfde dus. Dus kijk uit! Playback Europe heeft denk ik de laagste legitieme prijs op dit moment. €2675 dacht ik.

Update:
Inmiddels is deze prijs ook verhoogd naar bijna €3000,-!!! Of de netto opbrengst was te laag, of hij verkoopt gewoon goed.

Bij musicdeals lijkt hij nu het goedkoopste te zijn.
 
valt me op hoeveel slechte video/tutorials/demo er zijn van de M3. allemaal met van die foute amerikaanse electro muziek.
check www.korg.de/tv en dan het M3 filmpje van Adreas Gundlach. je moet even door het duits heen, maar dit is het eerste echte goede filmpje die mij overtuigd van de M3. behoorlijke diversiteit van de geluiden ook.

die piano klinkt eigenlijk best aardig in vergelijk tot de Triton. Stuk meer body.
 
Back
Top