Meningen over Feedback

Ik vind het maar vaag dat ze maximaal 100 euro rekenen voor een servicebeurt aan mijn rm1x (effe schoonmaken en
2 potmeters vastzetten).
 
Garantiewerkzaamheden zijn altijd gratis, slijtage door intensief gebruik valt niet onder de garantie.
Wanneer je bijvoorbeeld na vijf jaar nieuwe potmeters moet hebben dan betaal je gewoon de uren die iemand maakt en dat kost geld.

Je kunt het er natuurlijk ook zelf in solderen, dat heeft mij in ieder geval al vele honderden euro's bespaart. Een beetje kennis van elektronica en handigheid met de soldeerbout zijn dan wel nodig.

Ik heb de indruk dat de serviceafdeling van Feedback zich kan meten met het gemiddelde van wat er in Nederland te krijgen is. Zaken met een goede PA service afdeling als Nederland Muziek in Almere en Heuff in Maarsbergen zijn uitstekend geschikt voor snelle service op het zwaardere spul, dingen als keyboards schoonmaken kun je beter zelf doen of aanbieden bij een muziekwinkel als Feedback of vergelijkbaar.
 
Ik kan helaas nu ook meepraten over negatieve ervaringen met feedback (Utrecht dan wel). Eind November vorig jaar heb ik (na overleg met hun) mijn geluidskaart opgestuurd naar ze. Hij was kapot en er zat nog 3/4 jaar garantie op. Ik zou op de hoogte worden gehouden van de vorderingen.

Niet dus (maar dat kon je wel bedenken). Begin Januari kreeg ik ze eindelijk aan de telefoon (na eerst meerdere keren gemaild te hebben met het online formulier zonder enige respons). Ik zou een nieuwe krijgen, binnen 2 weken zou ie er zijn en zou ik worden gebeld. Na 3 weken niks te hebben gehoord weer tig keer gemaild (geen respons) en gebeld (niet bereikbaar) en half februari eindelijk contact: mijn geluidskaart was niet meer te leveren, terwijl ze zelf hadden gezegd dat ze er in R'dam nog hadden en die apart zouden houden. Niet gebeurt. Enige oplossing, een waardebon en dan maar iets uitzoeken.

Een andere kaart besteld (50 euro duurder als die ik eerst had).
Blijkt aan de deur dat ik 100 euro meer (ipv 50 euro meer) moet betalen. Dat heb ik niet gedaan, feedback gebeld. Volgens hun werd de kaart die ik eerst had op het laatst voor 50 euro minder verkocht, zo staat de kaart bij hun in het systeem en naar aanleiding daarvan krijg ik dus een tegoedbon, van 200 euro ipv 250 euro.

Het pakketje ligt nog steeds op het postkantoor, of ik het nog op ga halen weet ik niet....

Iemand ook zulke ervaringen (als koper of verkoper?)
 
Nou dan wil ik ook wel wat kwijt ;-)

+ beetje stom van mezelf ook; ik heb ik geloof meer dan 1 jaar lang mijn half-open Sennheiser koptelefoon mono gebruikt, omdat er een 3,5mm stereo --> 1 mono jack plug bij was geleverd, en dit moest natuurlijk een stereo jack plug zijn.
Ik heb heel lang gevreesd dat het aan mijn koptelefoon lag, maar aangezien Rotterdam voor mij vrij ver treinreizen is heb ik het te lang op z'n beloop gelaten. Een reparateur heeft dit gelukkig voor mij ontdekt en heeft me het goede verloopje gegeven, zonder dat ik de bon hoefde te tonen. Ik zei dat mijn garantie volgens mij was verlopen en dat ik er dus best voor wilde betalen. Maar dat hoefde dus niet en dat vond ik wel netjes. Ik kreeg het zo direct uit z'n eigen broekzak mee. Of dit ding nou in de doos had moeten zitten of dat ik het er inderdaad los bij heb gekregen weet ik eigenlijk niet eens zeker.

+ Je mag er roken, maar dat zal binnenkort wel voorbij zijn. Ach, daar kan feedback dan weer niks aan doen en het is alleen maar beter voor de showmodellen aldaar.

+ Een verkoper heeft ongeveer 20 minuten tijd uitgetrokken om voor mij een mpd-16 werkend te krijgen zonder computer en met een electribe daar, Het lukte hem steeds niet, maar hij hield wel vol ;-)

- Minpuntje daarbij; hij keek er zo onvrolijk bij dat ik het welbekende onwelkome gevoel kreeg..

+ Het MPD-16 showmodel toen meegenomen met korting. De korting is misschien vanzelfsprekend, maar ik vond het prettig dat dezelfde verkoper niet geïrriteerd keek toen ik hierom vroeg ;-)

- De korting werd me niet spontaan aangeboden, ik was in ieder geval de eerste die erover begon.

+ de prijzen van feedback zijn doorgaans wel okee.

- de kassamedewerkers lijken aardiger dan de vloer verkopers, dat vind ik wel verdacht..

- Eenmaal een mixer in gedachte wilde ik eigenlijk van de verkoper expres nog een verkooppraatje om mijn gevoel te laten bevestigen. Ik had mijn huiswerk redelijk gedaan. Toen ik vroeg wat de verkoper mij kon vertellen over de Yamaha MG16/4 zei hij dat het "gewoon een goeie mixer" was of iets in die geest. Toen ik vroeg of hij een argument kon noemen om niet voor yamaha maar voor Phonic te gaan kon hij me niets zeggen :frons: Ik ben puur vanwege het merk voor Yamaha gegaan en ik ben er nog steeds blij mee, maar die knul had mij ook even kunnen vragen wat ik op mijn mixer wilde aansluiten bijvoorbeeld. In dit opzicht is feedback soms echt een dozenschuiver inderdaad.

- de naam Feedback is onterecht als het gaat om het beantwoorden van e-mails

Ik heb nog wel meer plus- en minpuntjes maar goed; het zal duidelijk zijn dat ik ook een beetje een dubbel gevoel bij feedback heb ;-)
 
Haha
het personeel van de studio afdeling is prima bij eidhoven. ik kom er zoo af en toe en wordt altijd goed geholpen. ze kennen me onderhand wel haha (positief) ( ze zullen volgens mij soms wel us denken een jongen van 15 jaar die krk's kan kopen van 950 euro's :P)
 
Inmiddels is het probleem opgelost. Zoals een forumlid eerder in deze thread al voorstelde, als je een probleem hebt bel dan even met consuwijzer(.nl).

Wat blijkt: Als een product binnen een korte tijd (in dit geval binnen een half jaar) kapot gaat en de leverancier niet een vervangend exemplaar (hetzelfde product) kan leveren, dan is er sprake van ontbinding van de koopopdracht en heb je er recht op het volledige aankoopbedrag terug te krijgen.

Niet in de vorm van een tegoedbon, omdat de koop echt is ontbonden heb je in weze dus ook geen binding meer met de winkel moet je gewoon het geld terug krijgen, dit is vastgelegd in de wet.

Ik heb feedback dus gebeld en ze hiermee geconfronteerd. De 50 euro die eerder door mijn neus was geboord (zie eerdere post) krijg ik nu op mijn rekening gestort. Jammer dat het zo moet en dat men toch eerst probeert extra geld te verdienen via een reparatie/vervanging en daarbij ook nog onwettige praktijken er op nahoud. Niets negatiefs over de verkopers, die doen ook alleen maar wat hen van hogerhand wordt opgedragen (de verkoper was het er ook niet mee eens dat dit nu zo moest).
 
Ok, ik heb dus een "probleem". Laten we hopen dat Feedback één en ander netjes zal afhandelen:

Voor het weekend heb ik nieuwe studiomonitoren aangeschaft (en mn oude verkocht). Ik helemaal blij als een klein kind met een nieuw doosje lego. Zaterdagavond had ik pas tijd om alles aan te sluiten. Kom ik tot de conclusie dat 1 speaker kapot is (vreselijke zoem van rond de 1000Hz, kabels gecontroleerd, gewisseld, alles, dus echt kapot) en de ander veel meer beschadigd is dan me lief is.

Omdat het de laatste waren (productielijn is stopgezet), kan ik ze niet omruilen voor een identiek ander setje. Echter, als ze ze gaan opsturen om ze te laten maken, dan word ik helemaal gek, want een dag geen muziek maken is een dag niet geleefd; plus dat ik bezig ben met een avondopleiding waar ik ze voor nodig heb. Voor mij rest maar 1 optie eigenlijk en dat is ze (eventueel tegen bijbetaling) omruilen voor de duurdere opvolgers; zelfde merk, ander type. Ben benieuwd of ze het netjes afhandelen zonder dat ik daar (nog meer) hinder van ga ondervinden. Update volgt snel. Wish me luck....
 
Had een tijd terug monitorstands bij feedback gekocht, miste een schroef - waar ik zelf geen vervanger voor had.

Ik gebeld, 1 dag later lag die in de brievenbus. Verder nooit iets gehad met feedback. Fijne zaak verder... :P
 
Duss....., ik heb ze zaterdag na sluitingstijd een mailtje gestuurd en het probleem uitgelegd. Vanmorgen had ik al een reactie in mn mailbox. Ik kan ze gewoon om komen ruilen voor een vergelijkbaar model. Moet alleen terug naar R'dam zodat ze kunnen zien dat ze nog in dezelfde staat verkeren; wat eigenlijk best logisch is. Afgezien van de slechte telefonische bereikbaarheid ben ik achteraf dus best wel blij met die gasten....
 
Haha
het personeel van de studio afdeling is prima bij eidhoven. ik kom er zoo af en toe en wordt altijd goed geholpen. ze kennen me onderhand wel haha (positief) ( ze zullen volgens mij soms wel us denken een jongen van 15 jaar die krk's kan kopen van 950 euro's :P)


Daar zit ook wel wat in.
In Eindhoven zitten er een paar verkopers tussen die wel degelijk weten met klanten om te gaan.
Ook op de toetsen afdeling ben ik al een paar keer keurig geholpen door een blonde gast(volgens mij een oud werknemer van EMI).

Daar kunnen een hoop verkopers bij FB nog wat van leren,want ik ben er ook wel eens anders geholpen(Rotterdam),nou ja geholpen....eerder dwarsgezeten.De irritatiegrens was in ieder geval snel bereikt.

Dus hierbij een pluspunt voor Eindhoven.:okdan:
 
Remco heet hij en het is een relekste vogel.
 
Heden ten dage zit er op de synth-afdeling van FB in Utrecht ook een goeie gast- iemand die echt MOEITE voor je doet als je een VRAAG stelt... (de enige verkoper die zn best doet trouwens daar...) een bij elkaar geraapt zootje verder hoor... Het lijkt wel of ze in de studio aan het rommelen zijn maar ze staan gewoon in een winkel- een WINKEL!!!! Doe dan ook je best- denk ik dan...:dubbel:
 
Ik had dus een lange poost gemaakt in een andere draad over Feedback, maar die is verwijderd vanwege bepaalde redenen. Ik hoop dat-ie terug wordt geplaatst zodat de kans op zegeviering van rechtvaardigheid wordt vergroot.

Wat ik kan zeggen is dat Feedback gewoon simpelweg een slechte zaak is. Ik heb nou wéér een slechte ervaring met ze en ik kan het me niet meer veroorloven om tijd te verliezen. Ze moeten die zaak gewoon voorgoed sluiten. Weg ermee.

Er moet een strenge onafhankelijke commissie komen die de kwaliteit van audio- en muziekwinkels goed uitzoekt. Als er maar iets fout gaat, meteen een boete.

Ik had al gezegd in een andere draad dat de kwaliteit van winkels en bedrijven en zelfs scholen in Nederland slecht is. Ik sta daar nog steeds bij en zie het overal terug. Het is ook zo'n typisch land natuurlijk: iedereen is geobsedeerd door het uiterlijk, het laten lijken alsof de zaakjes op orde zijn terwijl het eigenlijk gewoon slecht gaat, nooit fouten toegeven, zoveel mogelijk munt slaan uit alles en iedereen, zich aardig voordoen met de ene hand vriendelijk op je schouder terwijl de andere stiekem een dolk achterhoudt, Machiavelliaanse troep, nooit een waardig excuus aanbieden, en als het om geld gaat..... HAH! En zo is er nog meer te klagen over dit land en het gedrag van mensen en bedrijven. Het is gewoon iets Nederlands. Wat is het toch leuk als we het eruit laten zien voor anderen alsof we de boel goed in orde hebben, terwijl het in werkelijkheid gewoon een rommel is.

Bij Peter Verspuy heb ik trouwens minder problemen gehad dan bij Feedback. Toen ik daar na een lange tijd binnenkwam zag ik meteen wie troep is en wie niet; dat kan je vaak aan die koppen zien. Eén van die verkopers daar die over muziekapparatuur gaat is erg behulpzaam en weet hoe hij met mensen om moet gaan. Toen ik de meeste andere koppen zag wist ik al genoeg: tuig.

Bij beide winkels lijkt het alsof er één of andere vijandige sfeer heerst door welke reden dan ook. Zodra je binnenkomt kunnen ze klanten al een smerige blik geven, of een onzekere bange blik, of iets dergelijks. Het is vaak -- zoals in de meeste gevallen met mensen -- gebaseerd op angst of woede of zo. Ik vertel je dat ik NOOIT meer iets bij Feedback koop tenzij ik precies weet wat ik wil hebben en ik zeker weet dat wat ik krijg ook GOED is. Ik ga eerder naar Verspuy: dat is de minder slechte van de twee, maar ook die vertrouw ik niet zo zeer.
 
Ik had al gezegd in een andere draad dat de kwaliteit van winkels en bedrijven en zelfs scholen in Nederland slecht is. Ik sta daar nog steeds bij en zie het overal terug. Het is ook zo'n typisch land natuurlijk: iedereen is geobsedeerd door het uiterlijk, het laten lijken alsof de zaakjes op orde zijn terwijl het eigenlijk gewoon slecht gaat, nooit fouten toegeven, zoveel mogelijk munt slaan uit alles en iedereen, zich aardig voordoen met de ene hand vriendelijk op je schouder terwijl de andere stiekem een dolk achterhoudt, Machiavelliaanse troep, nooit een waardig excuus aanbieden, en als het om geld gaat..... HAH! En zo is er nog meer te klagen over dit land en het gedrag van mensen en bedrijven. Het is gewoon iets Nederlands. Wat is het toch leuk als we het eruit laten zien voor anderen alsof we de boel goed in orde hebben, terwijl het in werkelijkheid gewoon een rommel is.

Eh....ok.... :confused:
 
Als verkoper werkt het het beste om t.a.z van klanten zaken niet persoonlijk op te nemen. Ik bedoel- je verkoopt (dure)producten. Geen :Z of :mega: of :bekdicht:. Wat ik bedoel te zeggen is dat de meeste verkopers bij Feedback wat meer de balans moeten verleggen naar luisteren naar klanten en objectieve informatie geven- i.p.v het etaleren van het eigen ego... Probleem is natuurlijk ook dat FB-klanten en het FB-personeel vaak beidden muzikant/producer zijn- waardoor een verkoopgesprek al snel te gekleurd is. Dat kan misschien de 'vuile blikken' en de 'onbeholpen houding' van het FB-personeel verklaren. Maar als je een goede verkoper bent dan weet je dat je die zaken niet moet laten meespelen. Ik heb zelf altijd het gevoel bij Feedback niet als volwaardig klant gezien te worden. En dat ligt zeker niet alleen bij mij...
 
Gewoon niks meer bij Feedback kopen maar bij Verspuy. En als het daar niet goed is bestellen uit Duitsland.

Ik krijg vaak de indruk dat die verkopers bij Feedback niks of weinig weten en dat ze zich zo gaar opstellen om zichzelf te beschermen. Meestal als ik een muziek- of audiozaak binnenkom kijken de werknemers al vreemd uit de ogen. Sommigen proberen je dingen aan te smeren met praatjes als ze denken dat je niks weet, en sommigen zijn erg voorzichtig als ze denken dat je wel veel weet. Het mooie is dat als ze denken dat je weinig weet je ze in de val kan laten lopen en ze blootstellen als tuig. Ik heb zo onderhand wel gezien dat haast elke verkoper die je tegenkomt in welke zaak dan ook tuig is. En laat ik ook dit zeggen: dit is het meest discriminerende land waar ik ben geweest (samen met Amerika)... als je in zo'n winkel niet wordt gediscrimineerd vanwege botsende ego's enzovoorts, dan is het wel voor iets anders. Het blijven mensen en dit blijft Nederland. En ja, dumdumdadumdum, ik hou ervan om Nederland te bekritiseren :P

Toen ik monitoren ging uitchecken was de verkoper die me hielp erg gewiekst: hij deed het volume van een bepaald paar (waarvan hij wist dat ik deze wel wilde) erg hoog. Wat een goedkope truc, zeg! Niet alleen klinkt het meteen beter, hij probeert ook valselijk mijn gedachten hiermee te bevestigen met manipulatie zodat ik NOG EERDER besluit om het spul te kopen. Zo zie je maar weer, hehehe. De eerstvolgende keer dat een verkoper mij negatief probeert te beïnvloeden geef ik hem ervan langs, en openlijk ook. Ik heb zelfs liever dat een verkoper niet eens per sé zoveel weet, maar dat-ie zich gewoon normaal gedraagt en eerlijk is en relaxed.
 
hey Bren Gun,

ik krijg eerder het idee dat jij jezelf eens anders moet opstellen 8~
Het heeft denk ik ook te maken met de manier waarop jij (als klant dan) je opstelt. Naar mijn mening worden klanten die arrogant zijn of neerbuigend doen tegenover verkopend personeel, automatisch zo behandeld. Dus met andere woorden: Als jij respect toont t.o.v. van het personeel, wordt jij ook met respect behandeld :eureka:

Dat is mijn ervaring. Vergeet niet dat JIJ informatie zoekt bij die mensen. als jij dan bij elke opmerking of handeling achterdochtig reageert of wat dan ook, dan zou ik jou als klant daar ook zeker wel op wijzen, en dan ook heel openlijk :dubbel:

Dus een samenvatting: Zoek jij informatie over wat voor een product dan ook: Ga dan eerst zelf zoveel mogelijk info vergaren op internet of wat dan ook. Als jij zulke slechte ervaringen hebt met alles en iedereen in nederland (blijkbaar wel dus) dan ga je toch lekker in duitsland wonen ofzo? vlakbij Musik Produktiv of Thomann :bekdicht:.. maar houdt er rekening mee dat als jij jezlef niet veranderd, mensen dus altijd op deze manier op jou zullen reageren.
 
Back
Top