Meningen over Feedback

Ik koop tegenwoordig alles in Duitsland, en bij voorkeur bij de Musicstore. De winkel zelf in Keulen ben ik ook wel eens geweest, maar dat stelt idd niet veel voor. Maar de (online) service is gewoon erg goed. 30 Dagen niet goed, geld terug; geen verzendkosten (ook niet als je het terug stuurt!) en 3 jaar garantie. OK, e-mails worden niet altijd beantwoord maar bellen is sowieso vaak beter.
Net ook weer. 2 KRK VXT monitors gekocht. Zie ik ze bij een andere Duitse winkel goedkoper. Krijg ik toch het verschil terug (hoewel dat eigenlijk niet voor niet-Duitsers geld). :okdan:
Ook Thomann is wel goed, maar daar moet je wel de verzendkosten betalen; kan flink oplopen als je iets terug moet sturen.

En Feedback? Prettig dat ze daar veel hebben staan (itt bijv Dirk de Witte, Rockpalace of Dijkman, wat pas een foute winkel is) dus kom ik er wel geregeld, maar daar kopen doen we dus niet...;)
 
De winkel zelf in Keulen ben ik ook wel eens geweest, maar dat stelt idd niet veel voor.

Is dat zo? De foto's van die winkel zien er altijd wel indrukwekkend uit, en ik had me ook voorgenomen altijd nog eens een keer een kijkje te gaan nemen.

Verder zweer ik ook bij die winkels. Die sites zijn supercompleet, vaak met 360 graden foto's. Die informatie is vaak nog meer dan die idiote verkopers van bijvoorbeeld Feedback je kunnen (/willen!) geven. En dan de prijs. Deze week wat spullen gekocht, waaronder een Mackie Onyx. Bij Thomman 675, bij Feedback 800 euro. Laat iemand me vertellen waar de 125 euro meerwaarde in zit?

Begrijp me goed, ik heb een zwak voor vakmanschap. Het liefst koop ik mijn brood bij de bakker, mijn vlees bij de slager, laat ik mijn schoenen repareren bij de schoenmaker, etcetera. 800 euro voor die Mackie betalen is echt geen schande, maar dan moet het hem wel ergens in zitten. Goed advies, gegarandeerde goede after sales service, etc.
 
Ik heb een aantal keren geprobeerd een grote uitgave te doen bij Feedback. 6.000 euro op zak, konhet niet kwijt, Compleet onmogelijk. Spullen zijn of niet op voorraad of er is geen interesse en reactie op email. Ook de medewerkers die drukker zijn hun eigen platenbusiness te regelen dan klanten te woord te staan is tenenkrommend.

Ik koop nu ook alleen nog maar bij de MusicStore in Keulen. Reza op de NL desk geeft goede service en maakt altijd nette prijzen. En ze hebben gewoon nagenoeg ALTIJD voorraad.
 
Is dat zo? De foto's van die winkel zien er altijd wel indrukwekkend uit, en ik had me ook voorgenomen altijd nog eens een keer een kijkje te gaan nemen.

Het valt best tegen, het is wel groot maar een heleboel producten staan niet in de showroom, en het is een aaneenschakeling van relatief kleine ruimtes die propvol staan met dozen en zooi, met als je geluk hebt een demomodel erbij.

Ik vond de synthafdeling wat dat betreft niet spectaculairder dan Feedback Eindhoven bijvoorbeeld. Mocht je in Keulen zijn moet je zeker even gaan kijken (ze zitten middenin het centrum), maar ik zou er niet speciaal voor afreizen :)
 
Precies. Als je de foto's op internet ziet denk je dat het een enorm 'muziekwarenhuis' is. Maar dat is het helaas niet. Natuurlijk nog steeds wel leuk om even te kijken als je in de buurt bent...
 
Me toevallig eergisteren nog lopen ergeren bij Feedback. Ik denk ff in mijn pauze een compressor ophalen. Ik had al gebeld en hij was op voorraad. Tevens gevraagd er al eentje klaar te leggen bij de kassa. Vervolgens is het bij feedback een HALF UUR wachten tot de heren hun :r koffie op hebben. Ze doen gewoon net alsof je niet bestaat.

Ik denk dat het toch wel de laatste keer is geweest dat ik er geweest ben. Misschien moet ik alleen nog maar voor 2e hands gaan. Toch de beste ervaringen mee.
 
Was er laatst ook nog even om te vragen of ze nog wat hadden. Maar je krijgt een glazige blik van een vermoeid lijkende nozem. 'Nee dat hebben we niet' was het antwoordt gevolgd door een apatische gelaatsuitdrukking.
Je kan net zo goed een stelletje apen achter de toonbank zetten want die doen het nog beter dan deze stumpers.
 
Nou ik ben toch wel redelijk vaak in de MSK geweest maar ik herinner me toch een andere winkel dan hier wordt omschreven. Ze hebben juist veel spullen demo klaar staan. Zo heb ik daar de laatste keer nog een half uur met een Lemur zitten spelen! Ik ben iig nooit in een grotere muziekzaak geweest dan in Keulen. Zeker de moeite waard om er eens heen te gaan. Je kan er ook in alle rust monitors luisteren.

Bij Feedback Eindhoven kom ik wel eens, geen negatieve ervaringen mee. Maar ik kom daar dan ook niet om advies vragen. Daar hebben we in EHV een veel betere winkel voor. ;)
 
Ik word normaal helemaal gestoord van de mensen bij feedback. Echt niet normaal hoe lang het daar duurt om iemand te pakken te krijgen die er wat van begrijpt of effe snel iets kan afrekenen bij de kassa. Afgelopen keer was zowaar een uitzondering. Had wat kleins nodig, kon direct aan aparte kassa afrekenen. mijn bek viel open :D
 
.. ik kom daar dan ook niet om advies vragen. Daar hebben we in EHV een veel betere winkel voor. ;)

:okdan: zekers! Je bent me voor.

Feedback etc, zijn wel gemakkelijk af&toe om even vanalles (qua synths) naast elkaar te testen, dat wel.
 
Ben het met jullie eens hoor maar ik vraag me af of die gasten het niet aan hun omzet merken dat die andere zaak hun ballen uit hun broek lopen om de klanten (wel fatsoenlijk) te bedienen.
 
Mja.. feedback heeft WEL weer meer takken waar ze geld binnen brengen (gitaar, drums, piano's, homekeyboards etc. etc.) dus ja.. De standaard rijtjeshuis familie gaat eerder naar feedback..
 
Ben het met jullie eens hoor maar ik vraag me af of die gasten het niet aan hun omzet merken dat die andere zaak hun ballen uit hun broek lopen om de klanten (wel fatsoenlijk) te bedienen.


Of ze het ook echt merken weet ik niet, maar dankzij I4 zet Feedback minder om. Simpel zat, ja tog..
Maar de echte concurrentie voor Feedback is Thomann, MSK en consorten.
 
Mja.. feedback heeft WEL weer meer takken waar ze geld binnen brengen (gitaar, drums, piano's, homekeyboards etc. etc.) dus ja.. De standaard rijtjeshuis familie gaat eerder naar feedback..

En dat is het probleem. Dit soort rijtjeshuis mensen hebben geen flauw benul van waar ze mee bezig zijn, maar willen ook zo graag erbij horen.
En die verkoper maar aan de praat houden.

Als (semi-)professional is het dus zaak bij een professionele zaak te shoppen. En niet bij feedback dus. Laat daar de meute maar heengaan.
 
Wat een gezwets. Ik shop waar ik de producten kan krijgen die ik wil voor de beste prijs en/of zo snel mogelijk. De ene keer is dat Feedback, de andere keer Thomann of Music Store.

Maar goed, ik woon dan ook in een rijtjeshuis :frons:

Ik vraag me overigens af 'wie er bij wil horen'... de 'rijtjeshuis'-mensen die ook wat willen hobbyen of de 'semi-professionals' die meer bezig zijn te discussieren en op te scheppen over hun spullen dan dat ze muziek maken.
 
Ik snap niet wat al het geklaag is omtrent Feedback...kun je in principe om elke muziekwinkel een afzeiktopic maken....er is altijd wel wat op te merken erover.

Tot nu toe nooit...maar dan ook nooit gezeik gehad met deze winkel....en ik kom er al sinds dat ze als EMI bekend waren en uiteindelijk zijn samen gegaan met Feedback.

En ja...je moet soms wachten op een verkoper...kan het soms zo zijn dat ie met een andere klant bezig is...want naar mijn idee staan ze niet uit hun neus te vreten aldaar.

En als je lang moet wachten bij de kassa...is het dan zo niet dat er al een flinke rij staat met andere mensen die moeten afrekenen ?

En misschien hebben ze niet iets op voorraad...moeten ze dan echt alles...maar dan ook alles opgesteld hebben om te kunnen demo-en o.i.d....wat een onzin.

Het is meer zoeken naar spijkers op laag water....maar wat ik hier lees aan klachten is grotendeels ook te vinden in andere winkels. :Z
 
Het grootste nadeel van het gezeur over Feedback (begrijp me niet verkeerd, klagen over echt slechte service mag natuurlijk altijd) is dat synthforum best een grote community is die veel nieuwe mensen aantrekt. Als die alleen maar berichten lezen dat Feedback waardeloos is, blijven ze daar weg. Als er genoeg mensen wegblijven, verdwijnt de winkel en dat betekent nog minder plekken met uitgebreid assortiment die je kunt bekijken en uitproberen.
 
Dus in feite zeg jij dat er genoeg mensen moeten zijn die daar spullen kopen ondanks dat wij het niet doen zodat wij daar de spullen kunnen blijven testen die we bij Thomann bestellen?
 
Euh, zo ongeveer ja. Al koop ik wel spullen bij Feedback. Maar niet als die bij Music Store of Thomann een stuk goedkoper zijn. Meestal orienteer ik me op wat ik wil hebben via internet, ga prijzen vergelijken, eventueel bij Feedback kijken/proberen en dan ter plekke kopen als hun prijs goed is of online bestellen bij de Duitse winkels als ze te duur zijn.

En daar moet ik wederom aan toevoegen dat ik zelf bij Feedback Eindhoven alleen maar goede ervaringen heb gehad met verkopers en service. Ik heb daar met verschillende medewerkers leuke gesprekken gehad over synths/samplers/mengerts buiten de verkooppraatjes om en ik vond het qua 'dozenschuivers'-mentaliteit allemaal wel meevallen.
 
Laatst gewijzigd:
Feedback Eindhoven is helemaal niet zo slecht volgens mij. Maar er zijn maar weinig dingen die ik niet bij I4 zou gaan bekijken, of het moet gaan om kabels en patchbays en dat soort dingen, die gewoon echt asociaal duur zijn (zal wel een winstpakkertje zijn).
 
Back
Top