Meningen over Feedback

@ frank H:

Marges in de witgoed/bruingoed sector liggen echt niet rond de 40%. Ik help je even graag uit die droom. Ben er al meer als 3 jaar in werkzaam en weet dat 22% ENORM veel marge is. Een marge van rond de 16% voor redelijke merken, dan mag je geluk spreken. 22% of rond die koers krijg je echt maar op zeer specifieke merken en dan mag je daar heel veel geluk mee hebben. Merendeel van de toestellen zit rond de 16 waarbij als je nog korting gaat geven echt niet lager dan 12 kan omdat je anders gwoon totaal niets erop verdient...

Kleding branche bied vele hogere marges, vandaar dat zij ook sales van 75% korting kunnen geven. Dit zal je in de witgoedbranche echt nooit tegenkomen. Als er iets met toch een kortingsbedrag uitgaat kan je van twee dingen uitgaan:

+apparaat wordt VER beneden de inkoop prijs aangeboden (kom nou niet aan met ja dat is dom en dat doet toch niemand? JA dat gebeurd in deze branche ENORM veel zelfs omdat je gewoon van je oude zooi af moet. Beter iets ervoor vangen dan niets...)
+Apparaat is niet nieuw en eerder B-stock, 2ehands of what ever...

Het ene merk zal wel meer marge hebben als de andere, maar er zijn maar zat apparaten waar totaal geen interresante marge op zit en die je toch in je winkel moet hebben omdat een klant verwacht dat je het verkoopt. MP3 spelers (zoals de iPod), computers etc. vallen daar onder bijvoorbeeld.

Zowieso, dat margeverhaal koppelen aan service is onzin. Dat iemand met lage marges slechte service doet leveren heeft totaal geen betrekking op wat zijn marge is. Het is puur een instelling die JIJ als medewerker bij dat bedrijf heb. Ik verdien zelf bij wijze van net een onkostenvergoeding maar de klanten die problemen hebben en die gewoon normaal in staat zijn om normaal te doen en rustig te blijven die help ik gewoon goed en zorg er wel voor dat als ze weglopen ze bedankt voor de service zullen roepen in positieve zin.

In veel winkels word je gewoon onbeschoft behandeld en in Nederland in het algemeen zijn mensen gewoon NIET service verlenend. Het voorbeeld wat Roel aankaart is totaal geen marge, winst of wat dan ook kwestie... Het is de instelling van de verkoper (en het merendeel van de problemen zijn het probleem van de winkel, ZEKER niet van de klant. Die koopt bij JOU. Dat jij een product als nieuw wilt leveren maar het is gebruikt dat is dus het probleem van de winkel.)

Het goed informeren en eerlijk zijn tegen klanten, ze respectvol en met waarde behandelen kost geen marges en ook geen geld, enkel een instelling. Wie het niet leuk vind klanten te helpen die moet gewoon niet in een winkel werken. Klaar uit...
 
Kortom, begin geen zaak in de detailhandel.

Maar inderdaad de instelling verschilt enorm en is meerstal terug te voeren op de leidinggevende. De strekking van mijn verhaal over afnemende marges is dat veel grote en kleine winkelbedrijven er voor kiezen om uit het oogpunt van bezuiniging op de service te beknibbelen, ik heb dit vaak gehoord van eigenaren en managers van winkels. Wat betreft de marges, die hebben de afgelopen jaren dus meer onder druk gestaan dan ik had verwacht, in ieder geval dank voor de update.
 
Origineel geplaatst door Oscillatorion
Ik wordt bij Feedback utrecht echt altijd super goed geholpen hoor.
Heb echt een uur met die gast van de studioafdeling zitten lullen over synths en shit

vandaar dat de rest zo lang moet wachten op hun service.. t verklaart een hoop
ze zitten daar dus gewoon te vaak en te lang thee kransjes te houden tijdens t werk
 
De kwaliteit verschilt van persoon tot persoon. Echter toen Roy ik weet zijn achternaam even niet, de baas van FB, het een jaar of tien geleden in zijn bol kreeg om de formule om te gooien is het er naar mijn mening alleen maar slechter op geworden. Maar er werken ook hele prettige mensen en die maken dan weer een hoop goed.
 
Origineel geplaatst door resonance
vandaar dat de rest zo lang moet wachten op hun service.. t verklaart een hoop
ze zitten daar dus gewoon te vaak en te lang thee kransjes te houden tijdens t werk

Haha... nee dan had ik ook niet met hem meegelult als het druk was... het was op dat moment behoorlijk rustig daar.
 
Origineel geplaatst door FrankH
De kwaliteit verschilt van persoon tot persoon. Echter toen Roy ik weet zijn achternaam even niet, de baas van FB, het een jaar of tien geleden in zijn bol kreeg om de formule om te gooien is het er naar mijn mening alleen maar slechter op geworden. Maar er werken ook hele prettige mensen en die maken dan weer een hoop goed.


Ik denk dat je Rob bedoelt... verheagen. Ik denk dat een heleboel winkels de formules aanpassen om toch meer winst te kunnen pakken.. ik denk dat het een kwestie van proberen blijft.

En ja er werken inderdaad ook wel mensen die WEL verstand hebben van de spullen die zij verkopen.
 
roel wacht in de tussentijd nog steeds op een reactie van feedback dat hij zijn apparaatje mag omruilen...:confused:
 
Kweenie hoor. Maar als werknemer daarzo kost je toch niet meer als je wél geinteresseerd en oprecht je best doet?

Want anders mag ik mijn baas ook maar eens om extra opslag vragen. ;)
 
Origineel geplaatst door Bubbles
Heb laatst in Utrecht een goede ervaring met feedback gehad:
Mijn geluidskaart is kapot gegaan, en die namen ze gewoon terug, garantie was al een paar weken verlopen. Kostenloos opgezonden en gerepareerd!

Zoals het hoort!

(zie de Nederlandse wetgeving over productaansprakelijkheid van de wederverkoper, deze houd niet op na de 2 jaar minimaal verplichte garantie)
 
Origineel geplaatst door FrankH
Zoals het hoort!

(zie de Nederlandse wetgeving over productaansprakelijkheid van de wederverkoper, deze houd niet op na de 2 jaar minimaal verplichte garantie)

Alsnog vind ik het netjes, ze hadden me er makkelijk mee naar huis kunnen sturen of me kunnen opschepen met kosten. Nu duurt het repareren wel langer dan ze aangaven (3 weken zijn inmiddels om), maar ja. Met een prachtige strakblauwe lucht als vandaag kan ik me daar niet kwaad om maken ;)
 
nou.

inmiddels via (zie boven) feedback rotterdam een vervangend nieuw apparaatje gekregen.
zonder problemen om mogen ruilen dus wat mij betreft is het weer helemaal tiptop geregeld :)




:okdan:
 
Ik vind dat het personeel waar ik mee te maken heb gehad in Feedback Rotterdam mij het gevoel gaven van: oh die heeft er niet zoveel verstand van, daar valt niks aan te verdienen, soort ongeïnteresseerde anti-noob houding. Dat ik er niet uit ziet als de gemiddelde klant die aankopen doet daar zal er ook mee te maken hebben, maar dat zou er niet toe moeten doen. Ik vind het erg ongepast. Van de week bijv. een MPC 2500 gehaald, maar ik wist niet helemaal zeker of ik daar alles mee kon wat ik wilde, dus ik stel mijn vragen en maak duidelijk dat ik qua hardware weinig ervaring heb, de jongen bij de synths & samplers die ik stoorde in zijn Reason sessie had precies de houding zoals boven beschreven. Ook helemaal niet mee willen/kunnen denken en zijn kennis over het apparaat viel me een beetje tegen, alsof hij alleen de functies op de doos had zitten lezen. Ik heb meer gehad aan wat ik op fora heb kunnen vinden, maar het zou toch eigenlijk andersom moeten zijn. Hij deed wel leuk toen ik kenbaar maakte de MPC te willen kopen. Het kan ook zijn dat het te lang duurde voor hem en hij liever weer met Reason aan de slag wilde.
Vandaag ben ik daar weer geweest voor wat kabels en een nieuwe mixer. Hetzelfde verhaal; alsof ik een lastige klant bent die toch niks koopt, maar wel enthousiast doen als ik iets koop. Deze zuchtte ook nog eens en deed het lijken alsof alles al vanzelfsprekend zou moeten zijn voor mij en gaf semi-geïrriteerd antwoord op mijn vragen, terwijl ik hem vantevoren had aangegeven vrij nieuw te zijn met hardware. Ik vroeg na mijn keuze gemaakt te hebben duidelijk: "is hij ongebruikt, helemaal nieuw?", "ja, natuurlijk". Dus ik kom thuis zie ik duidelijk dat hij al gebruikt is (plasticen zak van de mixer was er al af gescheurd en lag ernaast in de doos), heeft iemand de stroomkabel meegenomen en is er gewoon zo'n nopje van de onderkant afgerukt ('t zijn vrij grote dus ook duidelijk te zien vanaf de bovenkant dat hij scheef/onstabiel staat). Het is geen top of the line ding, maar 300 euro voor een mixer is voor mij wel veel en als ik dan zoiets krijg vind ik dat erg onprofessioneel.
Ik vind het ook stom dat ik mijn bon en alles wat ik heb gekocht na moet laten checken bij meneer de controleur terwijl ik net heb afgerekend bij de kassa.
Ik verbaas me over de houding van sommige medewerkers (ik heb ze natuurlijk niet allemaal meegemaakt), vooral omdat ik dezelfde indruk kreeg toen ik daar voor het eerst kwam zo'n 4 jaar terug en het blijkbaar nog gewoon goed gaat met Feedback. Snap ook niet dat die mensen zulk werk doen.
Ik twijfel sterk of ik nog wel aankopen wil doen bij Feedback.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Phibes
Dus ik kom thuis zie ik duidelijk dat hij al gebruikt is (plasticen zak van de mixer was er al af gescheurd en lag ernaast in de doos), heeft iemand de stroomkabel meegenomen en is er gewoon zo'n nopje van de onderkant afgerukt ('t zijn vrij grote dus ook duidelijk te zien vanaf de bovenkant dat hij scheef/onstabiel staat). Het is geen top of the line ding, maar 300 euro voor een mixer is voor mij wel veel en als ik dan zoiets krijg vind ik dat erg onprofessioneel.

OMRUILEN!!!!!!!!!!!!!!!! voor een nieuwe dus of je geld terug.
dit heb ik ook al een aantal keer zien gebeuren en zelf een keer meegemaakt.
gebruik je omruil cq nietgoedgeldterug garantie daarom!

Origineel geplaatst door Phibes
Ik vind het ook stom dat ik mijn bon en alles wat ik heb gekocht na moet laten checken bij meneer de controleur terwijl ik net heb afgerekend bij de kassa.
Bij Feedback heb je de vrijheid om veel spullen te testen en aan te raken.
ik kan me voorstellen dat hiervoor de noodzaak aanwezig is.
 
Origineel geplaatst door Roel
Bij Feedback heb je de vrijheid om veel spullen te testen en aan te raken.
ik kan me voorstellen dat hiervoor de noodzaak aanwezig is.

Maar wat is dan het nut van het controleren van je bon ? Is dit om winkeldiefstal tegen te gaan ofzo ?
Naief vraagje misschien, maar ik heb dit ook wel eens meegemaakt bij winkels (musicstore doet dit geloof ik ook) en heb me altijd afgevraagd waarom.
 
geen klachten over feedback R dam.
Als ik de thread zo globaal lees, dan zijn de klachten niet anders dan wat je in andere winkels had kunnen overkomen.

Ooit hield Feedback netjes mn digipiano apart die ik weken later op afspraak zou komen halen.

Mn defecte recorder werd netjes teruggenomen en op mijn verzoek werd een recorder aangesloten die het wel deed. Die recorder en geen andere kreeg ik mee.

Ik wilde mn KS4 uit de doos gehaald zien worden om hem visueel te checken; no problemo. Ook die, en geen andere kreeg ik mee.
En bij elke aankoop aldaar kreeg ik mn kabels die ik bij de balie toevoegde aan mijn aankoop er naderhand GRATIS bij!!

Over het personeel; Als die jongens zelf met producten in de winkel aan het stoeien zijn, kunnen ze je naderhand meer advies geven over dat product. Als je ze moet wenken voor hulp, lijkt mij dat heel normaal. Bel dan ook even van te voren wanneer je komt en waarvoor! En spreek met ze af dat je tijdens je verblijf in de winkel assistentie wenst..pfffff.

En voorlopig kan ik er nog steeds pauzeren met koffie, tosti eten, roken, schijten en pissen.

Beste threadstarter; Stel jezelf een daad, en kom gewoon niet meer als het je allemaal niet bevalt.
groeten
RoZo:biertje:
 
Pluim(pje) voor Feedback

Pluim(pje) voor Feedback

Zo'n beetje 2.5 maand geleden een eindversterker bij Feedback gekocht. Een Phonic Max2500. Het is geen supermerk, maar het beestje voldoet aan de eisen. Na wat standaard gebruik thuis ingezet tijdens een optreden met de band. Bleek dat af en toe één kanaal uitviel. Na onderzoek bleek de Phonic de schuldige.
Na een telefoontje met Feedback werd me duidelijk dat ze de versterker ter reparatie aan zouden nemen, maar dat ik toch wel moest rekenen op 4-5 weken voordat de versterker weer terug zou zijn.
Vandaag dus maar eens weggebracht. Na wat uitleg over het probleem werd de versterker zomaar omgeruild met een nieuw exemplaar. Had ik wel op gehoopt, maar zeker niet verwacht.
Kortom: vandaag zéér tevreden met Feedback én mijn nieuwe lawaaidoos.
De buren hadden al gehoopt op 5 weken rust. Een typisch geval van pech.
 
heb ook alleen maar positieve ervaringen met feedback.
na ongeveer een maand na aankoop flipte me machinedrum,kreeg ook zonder gezeur gelijk een nieuwe.
en hetzelfde verhaal met me mixer,ook direct een nieuwe :)
perfecte service dus *D
 
Ik sluit me aan bij de rest...bij mij ook prima service (rdam)... 2 dingen gekocht, zonder problemen weer ingeleverd omdat ze allebei niet goed waren...De studio afdeling in Rdam is overigens aangenaam verbouwd.
 
Back
Top