Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Domme vraag. waar staat OG voor? is dat OriGineel?
Yup, in dit geval dus de eerste Wavestation keys, niet de EX etc. Kan ook "original gangster" betekenen, maar daar ben ik niet cool genoeg voor :maffia:
 
Mkay, bij mij staat er EX op, lig daar niet echt wakker van. speel er wel vaak op maar meestal presetjes zappen.
Er staan enorm veel toffe patch banken online.
 
Tenzij ik de functionaliteit van jouw setup niet helemaal snap, kan dit volgens mij ook met 2 VCA's, een LFO of andere CV bron en een inverter.
LFO heb ik wel maar dat gebruik ik hier niet
Voor de rest. : Dat is precies alles wat ik gebruik meer niet. Wel stom want er zit een fout in de titel. En het filmpje is ook maar zo-zo met wat te bewegelijke ge-op-neem met zenuachtige heen en weer shots. Ook is het geluid matig (dus saai) afgesteld. De eene is te hard, ten opzichte van te zacht, voor die andere. In het te zachte gluid zit meer bas. Het is moeilijk zoveel dingen ter gelijker tijd te doen. Wel nieuw is spraak uit de eene luidspreker en muziek uit de andere zodat de kijker een betere keuze-balans kan maken.
 
Laatst gewijzigd:
Acid House natuurlijk

 
Mkay, bij mij staat er EX op, lig daar niet echt wakker van. speel er wel vaak op maar meestal presetjes zappen.
Er staan enorm veel toffe patch banken online.
Mja, ik ben nog wat zuur over m'n..ehm EX. Ik heb de Wavestation nieuw gekocht ooit, bij Servaas in Den Haag. 3600 gulden, mijn vader stond garant voor de lening. Later de EX erin laten zetten, 900 gulden geloof ik. Maar niet voordat ik eerder mijn waslijstje analoog heb verkocht. En daar ga ik de EX gewoon de schuld van geven want zo hoort dat. Twee jaar terug een niet-EX gekocht voor 200 euro, die kan nu tegen m'n Wavestate aanzeiken ; - )
 
Fucking Corona onder t gezin mezelf incl. Dus kan deze week alle kanten uit... Van niks tot elke dag...
 
Mja, ik ben nog wat zuur over m'n..ehm EX. Ik heb de Wavestation nieuw gekocht ooit, bij Servaas in Den Haag. 3600 gulden, mijn vader stond garant voor de lening. Later de EX erin laten zetten, 900 gulden geloof ik. Maar niet voordat ik eerder mijn waslijstje analoog heb verkocht. En daar ga ik de EX gewoon de schuld van geven want zo hoort dat. Twee jaar terug een niet-EX gekocht voor 200 euro, die kan nu tegen m'n Wavestate aanzeiken ; - )
Heb gelijkaardige dingen gedaan, maar dan aantal jaren ervoor dan met Yamaha FM spullen.
Ik beklaag me nooit de dingen die ik gedaan heb, dat was toen op dat moment de beste beslissing en ik had geen glazen bol.
Beklaag me wel dingen die ik niet gedaan heb.
Geniet van je wavestation spullen, het is wat het is en je was er als eerste bij.
 
Gister beginnetje gemaakt aan een nieuw Oldskool-stijl trance liedje, alleen de productie methode is beetje uit mijn comfortzone.

Zo heb ik Reapers Reapack geïnstalleerd en ben ik gaan spelen met o.a. de ingebouwde synthesizers die bij het pakketje zitten.

Nog niet eerder heb ik een mengelmoes van Reaper + freeware plugins en hardware gebruikt op deze manier: Midi sequences gemaakt in Reaper stuurt de drumcomputer aan (Roland Verselab MV1) En de melodics worden verzorgd door verschillende instanties van de basale plugin (Js Wavesynth) verzopen in effecten.

Verder wil ik nog de drums en percussie verder uitbouwen en meer melodieën introduceren en andere hardware erbij betrekken. Maar alles op z'n tijd :koffie:
 

Attachments

  • L3N - Trance Snippet.mp3
    1,6 MB
Dank

Vandaag de Cirklon voorzien van n verse batterij en firmware update. Dan de kenton pro 2000 instellen zodat de ms 10’s luisteren en de Dx sync met de cirklon. Toen had ik koud en nu ben ik ellendig. Covid 🥲
 
aan het experimenteren geweest met de destroyer pad mode op de empress, gitaar veranderd in een soort screeuwende robot pad
 
Ga vanavond aan mijn nieuwe project beginnen, Seasons. Over de equinoxen en solstitiums, dus de seizoenstartpunten.
 
Vanmorgen alle hens aan dek met die kutregen want de kelder alarmen gingen af, de pompen deden hun werk. En Klinkske de smos.

Vanavond een YT Ludowic inspired setup, nog niet getest of geprogrammed, enkel klaarzetten en al wat aansluiten. Hopelijk morgen wat jammen.

2 MS10's; DX voor drums, 2 tape delays, kenton 2000 voor clock en midi - => gate naar de MS jes en de rest woont daar in dat rek, we zien wel wat er nog bij komt en of t ergens heen gaat. Ik moet alles nog instellen en proggen. Leerzaam :)
De attente kijker ziet een monotron delay met mods.

Dikke setup zo, nog wat uit gekomen? En hoe bevalt de Cirklon? Inmiddels beetje vrienden mee?

Acid House natuurlijk

Bekijk bijlage 3850666
Vette shit :)
 
Dikke setup zo, nog wat uit gekomen? En hoe bevalt de Cirklon? Inmiddels beetje vrienden mee?


Vette shit :)
Heb corona dus lig momenteel in de zetel te niksen. Al gans de week zowat. Ivm de cirklon: hij kreeg een nieuwe batterij en een verse firmware deze week en heb m aangesloten en ingesteld zodat de korgs luisteren en de dx sync start. Dat was t dan. Ik wil elke dag verder doen maar wie weet vanavond morgen of dit weekend eindelijk wat energie.

Laatste keer de cirklon aanstond was december 2023 aan de save te zien. Dat zegt vast wel wat. Ik wil er wel terug induiken. Als de leercurve me niet teveel ontmoedigt: die lege accu was al n valse start, dat kan ik je wel vertellen. Filmpjes zoeken vd batt swap, firmw update en dan de data terugzetten was halve corona dag werk en toen was ik frisser dan nu.

Vandaag gedaan: fotos vd tb3 genomen en op reverb gemikt voor n hoge prijs want bad gear heeft duidelijk ergens wat hoofden gek gemaakt en ik sell on the high. Lelijk Pokkeding 😂
 
Laatst gewijzigd:
Beetje hiphopbeats geprogrammeerd op de MC-505 met dat warme weer. Binnen 2 weken is de 2de terug van reparatie:

1721334070577.jpeg
 
Back
Top