Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Net even met de Steinberg X-Stream spectral synthesizer zitten klooien (voor Halion (Sonic)).
Mooi speelgoed zeg. Deze heeft wat kenmerken van de spectral oscillator in Padshop, maar dan kun je meer doen met timestretchen.
Erg interessant voor ambient en drone muziek. En gratis!!
 
Vandaag even bijkomen. Nu nog niets gedaan (alleen tracks (live-takes) van gisteren teruggehoord), maar spul Ableton/interface staat al klaar.
Gisteren veelzijdig dagje.
Een aantal grooveboxen (Korg EM-1, Yamaha RS7000 en Roland MC808 door een bevriende DJ laten uitproberen hier thuis ‘s middags.
‘s Ochtends eerst gespeeld (‘conditietrainen’) op de NordDrum3P, begeleiden van de MC808, later tussen de ritmische kronkels door van Ormanent-8, Pulsar23 en Landscape Noon accenten gelegd met hetzelfde rode beestje.
Dáárvoor een oude liveset twee keer overgedubd: met de Soma Enner en de NordDrum 3P. Deze track onder contacten verspreid.
Na het unboxen van mijn Soma ROAT ‘s middags, deze aangesloten (cv) als clock voor Ornament-8 (audio via Pulsar23).
Daarna de ROAT via SomaCosmos-sessie.
De avondsessie met een bevriende bassist / effecten-bediener ging niet door, dus ik heb mijn vrouw geholpen op de Soma Terra in WaveLab en Cubase voor een demo vanwege een liveoptreden in september.
Tot 01.20 uur nog een betoverende sessie met Meng Qi’s WingPinger en een reverb.
Nagedacht over een voorstel voor danssessies waarvoor ik de muziek mag verzorgen komend najaar.
 
herrie zitten schoppen op mijn gitaar en em als een robot laten krijsen.. ofzo.. not sure :D (pas op volume begint laag dus gooi je volume niet vol open:D)
 

Attachments

  • guitar robot screams.mp3
    2,4 MB
Net een probleem opgelost op de Waldorf Q waar ik al eerder tegen aanliep. In multimode kon ik aleen maar monophonisch spelen ipv polyphonisch. Aangezien het mijn masterkeyboard is, lukte dat dus ook niet op ander synths. Het bleek uiteindelijk een rij instellingen in de receive en transmit status van de midiafdeling. Kostte me een paar uur maar het werkt al ben ik er nog niet van overtuigd dat het duidelijk in de manual beschreven staat.
 
Opgetreden in een locale Bistro in Frankrijk waar ik met mijn broer bij vrienden ben. Hij gitaar en ik seaboard met een ipad met SWAM plugins. Heel veel mensen hebben nog nooit een seaboard gezien, is altijd wel leuk om de verrassing te zien.
 
Vanmorgen alle hens aan dek met die kutregen want de kelder alarmen gingen af, de pompen deden hun werk. En Klinkske de smos.

Vanavond een YT Ludowic inspired setup, nog niet getest of geprogrammed, enkel klaarzetten en al wat aansluiten. Hopelijk morgen wat jammen.

2 MS10's; DX voor drums, 2 tape delays, kenton 2000 voor clock en midi - => gate naar de MS jes en de rest woont daar in dat rek, we zien wel wat er nog bij komt en of t ergens heen gaat. Ik moet alles nog instellen en proggen. Leerzaam :)
De attente kijker ziet een monotron delay met mods.

IMG_1548.jpeg
 
die dynacord drs78, das een tof soundje wat daarin zit.
 
Hij is net hersteld. Hij moet zijn 1e test nog krijgen. Was een ruisbak met kapotte caps
 
Heb m’n Soma Utilities uit elkaar gehaald. En met 2 houten kleerhangers als 2tier frame de onderplaat als prototyping board proberen in te zetten. Tbc
 
Vorige week echt een paar hele saaie, tenenkrommende Alpha Juno hoovers gehoord op Awakenings. Moest stoer klinken denk ik, maar het valt dan echt tegen, waarom kan ik niet precies zeggen, klinkt niet authentiek en niet complex genoeg of zo

Gistereren mijn mks-50 en mpg-50 aangesloten om zelf wat op te nemen . .

Klinkt na een avondje pitch envelopes programmeren en noten schuiven toch wel indrukwekkend, maar je moet er ook wel ff voor gaan zitten natuurlijk, dat kan allemaal niet in vijf minuten.

Nou ja dat :) was leuk
 
The Art Of Voice afgemised gisterenavond en de eerste cd gebrand voor een kennis bij het verzorgingshuis waar ik vrijwilliger ben. Zal binnenkort een excerpt ervan op synthforum zetten, het nummer uit zeven parts bestaande is 72 minuten lang geworden.
 
Electronisch geknutsel gelukt om er geluid uit te krijgen klikbaar hier.
Dit is nu analoog gemaakt met flip-flop wissel en VCA maar het kan ook digitaal wel zonder hoorbare aliasing-stap-trapjes.
Maar dan zou ik alle onderdelen het liefst appart zien. En nu is het ook zo dat als men een onderdeel voor een moduul koopt er meerdere dingen bij elkaar zitten Dat maakt het nodeloos ingewikkeld bij reparatie.
 
M'n net tweedehands gekochte Wavestate leren programmeren, die komt trots tegenover m'n OG Wavestation te staan.
 
Electronisch geknutsel gelukt om er geluid uit te krijgen klikbaar hier.
Dit is nu analoog gemaakt met flip-flop wissel en VCA maar het kan ook digitaal wel zonder hoorbare aliasing-stap-trapjes.
Maar dan zou ik alle onderdelen het liefst appart zien. En nu is het ook zo dat als men een onderdeel voor een moduul koopt er meerdere dingen bij elkaar zitten Dat maakt het nodeloos ingewikkeld bij reparatie.
Tenzij ik de functionaliteit van jouw setup niet helemaal snap, kan dit volgens mij ook met 2 VCA's, een LFO of andere CV bron en een inverter.
 
Back
Top