Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Voor het eerste Multi Patch in elkaar gedraaid op de Yamaha Motif ES Rack voor multitimbraal gebruik tbv nieuwe track. Wat een machine! Scherm is eigenlijk net te klein, maar navigeren door de pagina's blijft vrij eenvoudig. Gaan we nog veel plezier aan beleven!
 
Ik heb een yamaha mixer met spring aan n lyra 8 gehangen die zijn audio naar de metal fetishist gaat en die krijgt wat kabels vd sq1 en de audio wordt dan naar de boss dm101 gestuurd waarna ie in dtukken wordt geknipt door de drawmer gate. 3 uur geknoei. Maar heel zelden interessant. Drums erbij van de korg die ik altijd zijn naam vergeet. En dan op de mixer mic kiezen ipv het juisye zodat alles lekker fucked up klinkt. Maar niet echt dus :)
als je er niks van snapt, zijn we met 2 😉 Ben kapot
 
Proefrit met de malevolent. Thomann was perfect op tijd met de tiptop patchkabels
 
Met de OB-X8 en nieuwe firmware aan het klooien. Dankzij de nieuwe update werkt aftertouch amount voor polyphonic aftertouch over MIDI nu ook eindelijk goed. Dat maakt weer een hoop nieuwe dingen mogelijk!
 
Patches gemaakt voor 'Are Friends Electric' en 'Tainted Love'.
Waarbij ik tegen het enige minpuntje tot nog toe aanliep van de UB-Xa.
De keyboard tracking staat uit of aan (net als bij het origineel). Maar het zou mooi zijn als daar via het menu een level aan toegekend kan worden. Dat maakt wat subtieler verloop mogelijk.

Verder bijzonder tevreden over het resultaat van de patches die ik tot nu toe op deze synth heb gemaakt.
 
Proefrit met de malevolent. Thomann was perfect op tijd met de tiptop patchkabels
image.jpg
Ik heb ze ook op vooraad ;) stuk goedkoper.

Is de Malevolent een aanrader?
 
ik had m vandaag mee naar een vriend in combi met de metal fetishist body synth. Vriend zei dat de synth wat oud roland achtig klinkt als je de filter mee trackt (dat is n patch) en zonder wat ms20 achtig. Ik vind m handzaam en goed gebouwd. Hij kan je oren van je kop blazen als je je laat gaan. Hij gaat zeker nog wat blijven. Lijkt me een bak die geen aandacht krijgt omdat iedereen in kamp B ligt te shoppen.
Ik ga nog wat filmpjes zien en ook nog eens de mantis kijken (maar die is vermoedelijk overkill hier)
Ik hou nogal van gestoorde bakken, de Malevolent is alles wat de minibrute had moeten zijn maar zeker niet was, die klonk slecht bah, 1e bak die ik (ver)kocht.

haha op voorraad, ja nu snap ik je, tja ik heb er 10 gekocht of zo en heb die nergens anders nodig denk ik, ik begin niet aan euro rack - beetje jammer dat ik t nu pas weet.
 
Vandaag begonnen aan de MPC bible..gaat wel ff duren denk ik .. 800 pagina's

Het valt mij nog mee eigenlijk.
Ik ben er vrijdag aan begonnen en zat al vrij snel op 70 pagina's.

Ik ben ook vandaag wel weer lekker bezig geweest met de MPC.
Met de hulp van die bible heb ik een werkzame basis aan kennis inmiddels, maar er valt nog ontzettend veel te leren en uit te zoeken.
Dat vind ik op deze bak wel heel erg leuk trouwens!
 
Als die MPC niet zo zwaar en groot zou zijn, had ik hem zeker gekocht. Lijkt me een leuk ding om lekker mee op de bank te pielen.
Zwaar is de MPC One zeker niet, en een beetje groter als mijn tablet en veel hoger natuurlijk maar groot is relatief (zwaar natuurlijk ook, maar goed :) )
 
Ik leef vanuit een rugzak (geen huis, maar tussen Airbnb’s en veel vliegtuigen). Dan speelt ruimte en gewicht wel een rol. Maar zie in de toekomst, als er wat meer vastigheid is, zo’n ding wel op m’n schoot. Super ideaal van ok zijn die ingebouwde speakers. Kan je lekker in het park klooien.
 
Ik leef vanuit een rugzak (geen huis, maar tussen Airbnb’s en veel vliegtuigen). Dan speelt ruimte en gewicht wel een rol. Maar zie in de toekomst, als er wat meer vastigheid is, zo’n ding wel op m’n schoot. Super ideaal van ok zijn die ingebouwde speakers. Kan je lekker in het park klooien.
Ah dan bedoel je waarschijnlijk die live mpc, die is wat groter, dan spaar je meer plaats met een One en zo een extern speakerboxje, maar daarvoor heeft die Live dan weer een interne accu. Aan de One kan je een externe hangen maar als het dan over plaats gaat, gaat het op het einde allemaal niet veel verschil meer maken.
 
Van het weekend Kilohearts Ultimate overgekocht via Knobcloud. Dat is een plugin ecosysteem dat heel makkelijk en intuïtief werkt. Precies wat ik zocht, want ik wil het allemaal simpeler maken.

Vanuit deze gedachte ook meteen een nieuwe track afgemaakt, de tweede in 14 dagen. Nu laat ik hem een weekje liggen en daarna mix ik hem met frisse oren zo snel mogelijk af. Keep it simple, stupid! 😁
 
Back
Top