Moog Muse

De Prologue heeft geen aftertouch, onbegrijpelijk. Net als bij de Nord Lead 4. Toedeledokie dan :doei:
Dat vind ik zelf ook jammer, maar niet onoverkomelijk (en het verklaart ook geen grote prijsverschillen). Mijn Juno60 en legio andere vintage synths hebben noch aftertouch noch velocity en die zijn geliefd tot en met.
 
Mja, die Korg Prologue is ook niet echt een topding verder toch. Weet dat er liefhebbers zijn, maar ik heb het nooit een interessante bak gevonden qua klank of features. Niet echt vergelijkbaar.
 
Die MiniMonoProLogues doen het wel goed op het podium, ik zie ze vaak (net als de MicroKorgs en de rode Clavias)
 
Ja, ze zijn licht, compact en betaalbaar. Das wel fijn voor gigs. Overigens zie ik ze niet vaak in het wild, meestal een Nord Stage, Prophet-6 of OB-6 en de Moog Sub(sequent) 37
 
Op het eerste gezicht is het een mooi ogende synth. Lijkt wat op een Roland Jupiter 8. Qua prijs zal het rond de 4.500 euro zijn, verwacht ik. Een Sequential Prophet 10 zweeft ook rond die prijs. Hopelijk komt er ook een desktop module variant. Moog kennende, zal de klank wel in orde zijn. De recentere synths zijn eigenlijk best OK: Matriarch, Minitaur/Sirin, Mother-32, Subharmonicon, Subsequent.

Ik heb zelf recent een Prophet 10 desktop module aangeschaft, dus ben niet direct in de markt voor weer een analoge polyfone synth. Vooral niet iets waar weer een toetsensetje aan vastkleeft. De Prophet 10 heeft een iets andere sound dan een Moog met ladder stijl filter, maar is wel eentje met een en al “sweet spot” gebied. Als ik dan perse iets zou willen kopen wat ongeveer klinkt als een Moog, zou ik eerder kiezen voor een Trigon 6 module.
 
Op het eerste gezicht is het een mooi ogende synth. Lijkt wat op een Roland Jupiter 8. Qua prijs zal het rond de 4.500 euro zijn, verwacht ik. Een Sequential Prophet 10 zweeft ook rond die prijs. Hopelijk komt er ook een desktop module variant. Moog kennende, zal de klank wel in orde zijn. De recentere synths zijn eigenlijk best OK: Matriarch, Minitaur/Sirin, Mother-32, Subharmonicon, Subsequent.

Ik heb zelf recent een Prophet 10 desktop module aangeschaft, dus ben niet direct in de markt voor weer een analoge polyfone synth. Vooral niet iets waar weer een toetsensetje aan vastkleeft. De Prophet 10 heeft een iets andere sound dan een Moog met ladder stijl filter, maar is wel eentje met een en al “sweet spot” gebied. Als ik dan perse iets zou willen kopen wat ongeveer klinkt als een Moog, zou ik eerder kiezen voor een Trigon 6 module.
Ik ben wel benieuwd naar een vergelijking tussen de Muse en Trigon, vind de Trigon erg aangenaam klinken.
 
Zou mij niet verbazen gezien de recente overname dat de prijs vele malen lager ligt dan 4500 die genoemd word.
 
Zou best leuk zijn aan 1450 euro, maar is meer van het analoge zelfde.
 
Het is helemaal mijn ding. Echter echt wel overbodig hier. Ben nu al 150% moog verzadigd.
Ik zie nog wel 1 in mn studio belanden in een verre toekomst, als ze voor de helft op de 2dehands markt stromen of als ik een defecte kan scoren voor weinig.
Eerst UDO gemini 8D Niet omat die beter is maar omdat die heeel anders is en toevoegd aan mn sound pallette.
 
Ik zit ook wel goed in de Moogs (en analoge poly's sowieso), maar ik vind het wel een mooi ding. Niet direct uitslaande gas, maar we zullen zien wat de toekomst brengt.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Inderdaad mooie prijs. Is er al ergens een goeie review te vinden?
 
€1.000 minder dan ik had verwacht, en ik dacht dat ik al optimistisch had ingezet. Met deze prijs en specs is het een serieuze concurrent voor eigenlijk zo'n beetje iedere analoge/hybrid polysynth in het midden- en hoge segment. Ben benieuwd naar de sound demo's! Als deze echt goed zijn, zou Moog hier zomaar wel eens heel van kunnen gaan verkopen.
 
Back
Top