Moog wordt onderdeel van InMusic

Moog wordt onderdeel van InMusic (o.a. AKAI, Alesis, AIR). Statement op de website van Moog:


"Aan onze vrienden, artiesten, partners, medewerkers en gemeenschap:

Het is mij een genoegen en een voorrecht om u het opwindende nieuws te brengen dat Moog Music is toegetreden tot de inMusic-familie.

Met zijn gevarieerde selectie van innovatieve bedrijven in de muziektechnologieruimte, staat inMusic bekend om zijn toewijding aan het ontwikkelen van hoogwaardige uitvoerings- en productie-instrumenten voor muzikanten over de hele wereld. We zijn verheugd om deel uit te maken van deze groep getalenteerde, gelijkgestemde mensen die onze missie ondersteunen terwijl we doorgaan met het ontwerpen en bouwen van 's werelds best klinkende elektronische muziekinstrumenten.

Toegewijd aan het handhaven van de geluids-, kwaliteits- en productiefilosofie waar Moog bekend om staat, kan inMusic oplossingen bieden ter ondersteuning van de gebieden die voortdurende uitdagingen zijn geweest voor ons bedrijf als klein productiebedrijf. Deze nieuwe samenwerking geeft ons toegang tot het efficiënte wereldwijde distributie- en supply chain-netwerk van inMusic, terwijl we inMusic en de aan haar gelieerde merken een diepgaande expertise op het gebied van analoge synthese bieden.

Met de productontwikkeling die nog steeds wordt geleid door Steve Dunnington, een oude Moog-ingenieur en voormalig student van Bob Moog, zijn we er trots op dat we het ontwerpen, ontwerpen en bouwen van instrumenten in onze geboorteplaats Asheville, North Carolina, VS, kunnen houden.

Onze nieuwe partners bij inMusic, gevestigd in Cumberland, Rhode Island, zullen een buitengewone schat aan kennis en ervaring meebrengen om onze inspanningen te ondersteunen en voort te bouwen op onze 70-jarige erfenis.

De recente gesprekken die ik heb gehad met de CEO van inMusic, Jack O'Donnell, waren op zijn zachtst gezegd inspirerend. Jack deelde met mij de verhalen van zijn eerste synthesizer, een Moog modulair systeem, en de impact van dit instrument en Bob's visie op zijn carrière. We hadden onlangs de gelegenheid om Jack in de Moog-fabriek te ontvangen en met hem de passie en toewijding te delen die ons kleine team dagelijks in ons werk brengt.

We zijn verheugd om u kennis te laten maken met de vele innovatieve hardware- en software-instrumenten die ons team aan de horizon heeft. Deze samenwerking met inMusic stelt ons in staat om nieuwe gemeenschappen te bereiken en de grenzen van muziektechnologie te blijven verleggen. Het vinden van een partner die onze waarden, missie en nalatenschap eerbiedigt, is een grote zegen voor ons bedrijf en onze gemeenschap.

De toekomst ziet er rooskleurig uit voor Moog en de ongelooflijke gemeenschap die onze instrumenten en alles waar we voor staan heeft omarmd. We zijn dankbaar voor uw loyaliteit en steun onderweg, en we kunnen niet wachten tot u alles ziet (en hoort) wat u te wachten staat."

1686665148537.png
 
Vond het wel een vermakelijke video over china moog

Denk niet dat er in china plaats is voor kleine aantallen kwaliteits( muziek)instrumenten . Op z’n best komen er wat goedkope massaproducties van populaire pedaaltjes en zo uit, synths lijkt me onwaarschijnlijk. De huidige eigenaar is bekend met een bepaalde stijl vanuit z’n verleden .( bij die keuze gemaakt door “de 51% van moog”heeft het grote geld bepaald mogelijk)

Moog als producent en ontwikkelaar van iets speciaals is waarschijnlijk voorbij, en dat heeft de meneer van synthpunk dan weer wel goed begrepen denk ik .
 
Laatst gewijzigd:
Vond het wel een vermakelijke video over china moog

Denk niet dat er in china plaats is voor kleine aantallen kwaliteits( muziek)instrumenten . Op z’n best komen er wat goedkope massaproducties van populaire pedaaltjes en zo uit, synths lijkt me onwaarschijnlijk. De huidige eigenaar is bekend met een bepaalde stijl vanuit z’n verleden .( bij die keuze gemaakt door “de 51% van moog”heeft het grote geld bepaald mogelijk)

Moog als producent en ontwikkelaar van iets speciaals is waarschijnlijk voorbij, en dat heeft de meneer van synthpunk dan weer wel goed begrepen denk ik .
Mijn ssl fusion is volgens mij ook in China geproduceerd. Valt niet onder goedkope massaproductie denk ik.
 
Mijn ssl fusion is volgens mij ook in China geproduceerd. Valt niet onder goedkope massaproductie denk ik.
Hebben die dezelfde eigenaar ?
 
Het gaat over innovatie, nieuwe producten ontwikkelen, kwaliteit, service en de eerdere ervaringen met deze meneer. Niet over waar de schroefjes erin gedraaid worden .
 
Vond het wel een vermakelijke video over china moog

Denk niet dat er in china plaats is voor kleine aantallen kwaliteits( muziek)instrumenten . Op z’n best komen er wat goedkope massaproducties van populaire pedaaltjes en zo uit, synths lijkt me onwaarschijnlijk. De huidige eigenaar is bekend met een bepaalde stijl vanuit z’n verleden .( bij die keuze gemaakt door “de 51% van moog”heeft het grote geld bepaald mogelijk)

Moog als producent en ontwikkelaar van iets speciaals is waarschijnlijk voorbij, en dat heeft de meneer van synthpunk dan weer wel goed begrepen denk ik .

Op zich vond ik de DFAM en Subharmonicon wel speciaal, verder niet heel bijzonder technisch complexe bakjes lijkt me dus prima in semi-massa productie te maken. Ook de prijs leent zich daarvoor. Dus in die zin zie ik niet in waarom productie in een ander land ze zou tegenhouden om leuke nieuwe producten te ontwikkelen. Ik denk meer dat het probleem nu is dat er een soort richtingenstrijd binnen het bedrijf zelf is, ze zich ZICHZELF als speciaal (wat ook wel een beetje zo is) en willen dat exclusieve karakter behouden.
 
Denk niet dat er in china plaats is voor kleine aantallen kwaliteits( muziek)instrumenten .
Maar als je dezelfde kwaliteit kan laten maken in China dan concurreer je wel beter op prijs met goedkope merken.
In China kan je dezelfde kwaliteit als Moog laten maken als je maar zorgt dat de onderdelen van dezelfde kwaltiteit zijn en dan is het assembleren een stuk goedkoper.
Misschien kunnen ze dan een Mother 32 voor 450 euro in de markt zetten, dan staat er Moog op en concurreer je beter dan nu.
Moog zou er dan voor kunnen kiezen om synths zoals de Moog One in de VS te blijven bouwen, zo zou je een top of the line serie in de VS kunnen blijven bouwen zodat mensen die het geld hebben dan iets exclusiefs kunnen kopen.
 
Moog heeft niets meer te kiezen .

Ik denk dat de grote uitloop van medewerkers bij moog al bezig is .

Mensen die oa de moog one etc creeerden , die jarenlang met bob samen muziekinstrumenten bouwden en ontwikkelden gaan niet naar china , daar wordt geen nieuwe productielijn voor complexe handwerk instrumenten opgezet en de software meneren zijn vzb al enige maanden geleden (inclusief hun kennis en ervaring) al vertrokken. De nieuwe eigenaar koopt de naam en de bestaande schema’s en z’n niche is goedkopere massa geproduceerden producten dus verwacht daar ook geen grote revolutie en of aanpassingen in .
Als je een moog one wilt : grijp je kans nu eventueel ,idem voor de andere moog synths en verwacht niet teveel verdere upgrades en/of service dan kan het alleen maar meevallen .
 
Tragisch! En het is maar de vraag of dit een oplossing is. Als je bijna alle mensen eruit trapt en het bedrijf naar de andere kant van de wereld verplaatst verniel je ook heel de bedrijfscultuur, kennis en ervaring. Dat zal zijn weerslag hebben op de toekomstige producten, en ook de reputatie van het merk Moog geen goed doen.
 
Ja, het doek lijkt wel gevallen voor het 'oude Moog' als deze berichtgeving klopt. Misschien een skeleton crew die in de oude fabriek doorgaat met Minimoogs maken voor zolang het duurt en verder Aziatische brol zoals de andere massamerken.
 
Ja, het doek lijkt wel gevallen voor het 'oude Moog' als deze berichtgeving klopt. Misschien een skeleton crew die in de oude fabriek doorgaat met Minimoogs maken voor zolang het duurt en verder Aziatische brol zoals de andere massamerken.
Of nu een Behringer quality `Moog One+` met Akai drumpads in het vooruitzicht?
 
Ik vraag me af of de Moog One het probleem was. Binnen 2 jaar zijn er meer dan 3.000 van geproduceerd en verkocht, dus een flop was het zeker niet. Misschien dat de 'supply chain issues' er voor gezorgd hebben dat ze er de afgelopen 2-3 jaar veel minder hebben kunnen maken dan gepland en begroot, en dat dit zorgde voor slechte resultaten op de balans. Ze zijn in elk geval al geruime tijd heel erg slecht leverbaar en fors duurder geworden (de 16 voice moet nu zo'n 11.000eu kosten geloof ik). Maar ik vermoed dat het probleem dieper zit dan een mislukt megaproject, zeker 5 jaar na dato (Moog One introductie was oktober 2018 ).

Bericht uit september 2020 - in de 3 jaar erna zullen er vast nog wel meer gemaakt zijn:
 
Laatst gewijzigd:
was het niet zo dat de medewerkers tesamen eigenaar waren van Moog Inc?

Dan hebben ze het toch ook zelf verkocht of zie ik dat verkeerd.
 
Back
Top