Moog wordt onderdeel van InMusic

Moog wordt onderdeel van InMusic (o.a. AKAI, Alesis, AIR). Statement op de website van Moog:


"Aan onze vrienden, artiesten, partners, medewerkers en gemeenschap:

Het is mij een genoegen en een voorrecht om u het opwindende nieuws te brengen dat Moog Music is toegetreden tot de inMusic-familie.

Met zijn gevarieerde selectie van innovatieve bedrijven in de muziektechnologieruimte, staat inMusic bekend om zijn toewijding aan het ontwikkelen van hoogwaardige uitvoerings- en productie-instrumenten voor muzikanten over de hele wereld. We zijn verheugd om deel uit te maken van deze groep getalenteerde, gelijkgestemde mensen die onze missie ondersteunen terwijl we doorgaan met het ontwerpen en bouwen van 's werelds best klinkende elektronische muziekinstrumenten.

Toegewijd aan het handhaven van de geluids-, kwaliteits- en productiefilosofie waar Moog bekend om staat, kan inMusic oplossingen bieden ter ondersteuning van de gebieden die voortdurende uitdagingen zijn geweest voor ons bedrijf als klein productiebedrijf. Deze nieuwe samenwerking geeft ons toegang tot het efficiënte wereldwijde distributie- en supply chain-netwerk van inMusic, terwijl we inMusic en de aan haar gelieerde merken een diepgaande expertise op het gebied van analoge synthese bieden.

Met de productontwikkeling die nog steeds wordt geleid door Steve Dunnington, een oude Moog-ingenieur en voormalig student van Bob Moog, zijn we er trots op dat we het ontwerpen, ontwerpen en bouwen van instrumenten in onze geboorteplaats Asheville, North Carolina, VS, kunnen houden.

Onze nieuwe partners bij inMusic, gevestigd in Cumberland, Rhode Island, zullen een buitengewone schat aan kennis en ervaring meebrengen om onze inspanningen te ondersteunen en voort te bouwen op onze 70-jarige erfenis.

De recente gesprekken die ik heb gehad met de CEO van inMusic, Jack O'Donnell, waren op zijn zachtst gezegd inspirerend. Jack deelde met mij de verhalen van zijn eerste synthesizer, een Moog modulair systeem, en de impact van dit instrument en Bob's visie op zijn carrière. We hadden onlangs de gelegenheid om Jack in de Moog-fabriek te ontvangen en met hem de passie en toewijding te delen die ons kleine team dagelijks in ons werk brengt.

We zijn verheugd om u kennis te laten maken met de vele innovatieve hardware- en software-instrumenten die ons team aan de horizon heeft. Deze samenwerking met inMusic stelt ons in staat om nieuwe gemeenschappen te bereiken en de grenzen van muziektechnologie te blijven verleggen. Het vinden van een partner die onze waarden, missie en nalatenschap eerbiedigt, is een grote zegen voor ons bedrijf en onze gemeenschap.

De toekomst ziet er rooskleurig uit voor Moog en de ongelooflijke gemeenschap die onze instrumenten en alles waar we voor staan heeft omarmd. We zijn dankbaar voor uw loyaliteit en steun onderweg, en we kunnen niet wachten tot u alles ziet (en hoort) wat u te wachten staat."

1686665148537.png
 
Yep, we leven in één van de mooiste, rijkste, eerlijkste en minst corupte land ter wereld.
Dat komt mede door onze productiviteit en efficientie die keiharde en kapitalistiche kantjes heeft. Enkel zo kan de sociale zekerheid ondersteund worden en kan ik veilig en gezond verder mag ik hopen.
Het kan beter, maar niet veel, we zijn al bij de besten.
Ons leven is zo mooi, staar je niet blind op die kleine inperfecties.

On-topic:
Moog zal mogelijks goed gesnoeid en efficienter gemaakt moeten worden of er is morgen geen Moog meer.
Hopelijk krijgen ze dat voor elkaar.
Zo niet gaan ze eruit en komt er wel weer iets anders en beters door jonge inoverende mensen.
Survival of the fittest.

I rest my case
:biertje:
 
Veel overnames mislukken. "X fuseert met Y om u als klant nog beter van dienst te kunnen zijn, voorlopig blijft alles voor u bij het oude en u hoeft niets te doen." Jaja... Verder doodt harde kapitalistische efficiëntie de creativiteit. U vraagt en wij draaien leidt tot geestdodende massacultuur. Het sprookje dat de markt alles beter kan hebben we nu wel weer lang genoeg gehoord. Ik houd dan ook mijn hart vast wat er met Moog gaat gebeuren.
 
Heb nog 1 moogje onder garantie, daarna zal het me een worst wezen.

Hoop dat de schematics wel vrijkomen op termijn.
 
Veel overnames mislukken. "X fuseert met Y om u als klant nog beter van dienst te kunnen zijn, voorlopig blijft alles voor u bij het oude en u hoeft niets te doen." Jaja... Verder doodt harde kapitalistische efficiëntie de creativiteit. U vraagt en wij draaien leidt tot geestdodende massacultuur. Het sprookje dat de markt alles beter kan hebben we nu wel weer lang genoeg gehoord. Ik houd dan ook mijn hart vast wat er met Moog gaat gebeuren.
Ja, daarom zien we ook zoveel prachtige producten en werken komen uit landen en culturen waar geen kapitalisme heerst, zoals euh...
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Ervan uitgaande dat Moog volledig autonoom is en ieder personeelslid een (naar verhouding) gelijk aandeel heeft in het bedrijf. Wat zorgt er dan voor dat Moog geen kapitalistisch bedrijf is? In hoeverre dragen zij dan bij aan de maatschappij? Denk hierbij aan duurzaamheid en (lokale)maatschappelijke betrokkenheid.

Begrijp me niet verkeerd, bij mij is Moog lekker en Behringer jakkie bah. Ik ben oprecht op zoek naar het wezenlijke verschil want in mijn optiek is het zo dat wanneer je een bedrijf hebt, je automatisch kapitalistisch bezig bent (daar ontkom je niet aan).
Binnen dat kader ben je uiteraard vrij om je idealen na te streven, het wil echter niet zeggen dat dit altijd kan, mogelijk of verstandig is.

Ik weet wel dat ik in Asheville een aardig contrast heb gezien. Als je ergens melk uit kunt persen of wat super voor je is dan kan je het in het hippie-achtige Asheville krijgen. Met Moog en MakeNoise is Asheville ook goed voorzien in synthesizers. Aan de andere kant ook veel thuislozen met een flinke concentratie onder het viaduct pal tegenover de Moog fabriek. Dus noem het cynisch kapitalisme, dat andere waar een deel van de mensheid nu in lijkt te geloven heeft zijn vruchten ook niet echt afgeworpen toch?
 
Dus noem het cynisch kapitalisme, dat andere waar een deel van de mensheid nu in lijkt te geloven heeft zijn vruchten ook niet echt afgeworpen toch?

Wat je noemt gaat wel specifiek over de situatie in de Verenigde Staten. Landen verschillen. Canada lijkt in veel opzichten op de VS, maar er zijn dingen die daar echt anders gaan, in vergelijking. Zijn beide wel kapitalistisch. Hier in Europa is Groot-Brittannië weer anders dan bijvoorbeeld Nederland. De Scandinavische landen zijn in vergelijking weer anders. Zelfs China kunnen we in de praktijk voor een groot deel kapitalistisch noemen, daar gaan de dingen weer op andere manier. Een onderliggend economisch systeem is niet de enige oorzaak van de goede of slechte dingen in een land, bedoel ik maar.
 
Hoe komt 'synthpunk' met wel 400 subscribers aan deze 'scoop'? Of is het gewoon 20 minuten speculatie?
 
Geen idee, maar de kans dat hij het bij het rechte eind heeft is erg aannemelijk en het aantal subscribers veel of weinig speelt daarbij geen rol.
Ik zou geen geld verwedden op het tegendeel in elk geval. Maar we gaan het wel zien de aankomende tijd.
 
Op het feit dat Moog is overgenomen door InMusic bijvoorbeeld.
En de al jaren slechte verhoudingen tussen Moog CEO en haar personeel als het gaat om salaris met zelfs stakingen tot gevolg.
Met dit in het achterhoofd is de verplaatsing naar China zeer reëel.
Overigens legt Synthpunk dit ook prima uit in zijn video.
 
Laatst gewijzigd:
Maakt het sowieso uit of ze in China gaan produceren? De eindgebruiker wil kwaliteit voor een goede prijs, kennelijk wisten ze met lokale productie niet goed aan die voorwaarden te voldoen (in ieder geval tov de concurrentie).

Het hele ideologische mbt (anti-)kapitalisme is allemaal leuk maar juist de kosten voor bedrijven zitten in de overhead en niet-technische functies. Zonder goede marketing en verder efficiente bedrijfsvoering red je het tegenwoordig gewoon niet meer.
Het ironische is dat juist Behringer in ieder geval de indruk wekt dat hun engineers veel creatieve vrijheid hebben om dingen te doen, en dan hebben ze ook nog de middelen om dat daadwerkelijk te uit te voeren.
 
Nah, geloof er helemaal niets van en het nodige materiaal zal reeds afkomstig zijn van landen met laten we zeggen “andere arbeidsvoorwaarden”. Om eerlijk te zijn denk ik dat de hele overname van InMusic met een sisser af gaat lopen. Weet je wat het mooiste van alles Is? We hoeven er niets voor of aan te doen, want wat ”ze” eventueel van plan zijn gaat toch wel gebeuren.
 
Ik kon het filmpje niet uitkijken, wat een ongeloofelijk dwaze idioot.

Er is al lang niets goedkoop meer aan china en de lonen stijgen daar aan record tempo.
China is compleet passé, Bearish, game over. Niemand met gezond verstand plant daar nog een nieuwe productie faciliteit. Zeker geen USA bedrijven.

Er zijn wel een 10tal landen die reeds goedkoper en betrouwbaarder zijn.

Een groot deel van al onze synth onderdelen (alle merken) komt nog uit china, maar dat gaat niet lang meer duren.
Ik vermoed dat India tijdelijk de fabriek van de wereld wordt.
 
Back
Top