Moog wordt onderdeel van InMusic

Moog wordt onderdeel van InMusic (o.a. AKAI, Alesis, AIR). Statement op de website van Moog:


"Aan onze vrienden, artiesten, partners, medewerkers en gemeenschap:

Het is mij een genoegen en een voorrecht om u het opwindende nieuws te brengen dat Moog Music is toegetreden tot de inMusic-familie.

Met zijn gevarieerde selectie van innovatieve bedrijven in de muziektechnologieruimte, staat inMusic bekend om zijn toewijding aan het ontwikkelen van hoogwaardige uitvoerings- en productie-instrumenten voor muzikanten over de hele wereld. We zijn verheugd om deel uit te maken van deze groep getalenteerde, gelijkgestemde mensen die onze missie ondersteunen terwijl we doorgaan met het ontwerpen en bouwen van 's werelds best klinkende elektronische muziekinstrumenten.

Toegewijd aan het handhaven van de geluids-, kwaliteits- en productiefilosofie waar Moog bekend om staat, kan inMusic oplossingen bieden ter ondersteuning van de gebieden die voortdurende uitdagingen zijn geweest voor ons bedrijf als klein productiebedrijf. Deze nieuwe samenwerking geeft ons toegang tot het efficiënte wereldwijde distributie- en supply chain-netwerk van inMusic, terwijl we inMusic en de aan haar gelieerde merken een diepgaande expertise op het gebied van analoge synthese bieden.

Met de productontwikkeling die nog steeds wordt geleid door Steve Dunnington, een oude Moog-ingenieur en voormalig student van Bob Moog, zijn we er trots op dat we het ontwerpen, ontwerpen en bouwen van instrumenten in onze geboorteplaats Asheville, North Carolina, VS, kunnen houden.

Onze nieuwe partners bij inMusic, gevestigd in Cumberland, Rhode Island, zullen een buitengewone schat aan kennis en ervaring meebrengen om onze inspanningen te ondersteunen en voort te bouwen op onze 70-jarige erfenis.

De recente gesprekken die ik heb gehad met de CEO van inMusic, Jack O'Donnell, waren op zijn zachtst gezegd inspirerend. Jack deelde met mij de verhalen van zijn eerste synthesizer, een Moog modulair systeem, en de impact van dit instrument en Bob's visie op zijn carrière. We hadden onlangs de gelegenheid om Jack in de Moog-fabriek te ontvangen en met hem de passie en toewijding te delen die ons kleine team dagelijks in ons werk brengt.

We zijn verheugd om u kennis te laten maken met de vele innovatieve hardware- en software-instrumenten die ons team aan de horizon heeft. Deze samenwerking met inMusic stelt ons in staat om nieuwe gemeenschappen te bereiken en de grenzen van muziektechnologie te blijven verleggen. Het vinden van een partner die onze waarden, missie en nalatenschap eerbiedigt, is een grote zegen voor ons bedrijf en onze gemeenschap.

De toekomst ziet er rooskleurig uit voor Moog en de ongelooflijke gemeenschap die onze instrumenten en alles waar we voor staan heeft omarmd. We zijn dankbaar voor uw loyaliteit en steun onderweg, en we kunnen niet wachten tot u alles ziet (en hoort) wat u te wachten staat."

1686665148537.png
 
Ik hoop dat Moog zal blijven voortbestaan en kan blijven werken zoals ze dat willen, maar daar kun je natuurlijk je vraagtekens bij plaatsen - zoals hierboven door velen al werd verwoord. Helaas dringt zich telkens de vergelijking aan me op met toen begin jaren 80 Norlin Moog overnam. Ja ik weet dat dat wel anders was dan dit, maar toch... ik weet niet. :erm: Vorige week pakte ik mijn nieuwe Mavis uit en zag op de doos nog vol trots vermeld staan "an employee-owned company". Echt jammer hoor.
 
ik zou graag willen weten waar ik in hemelsnaam een nieuwe pot kan laten fixen op mn sub37
amptec servicet niet meer, ik moest berlijn contacten, die zegt eoa andere gast, maar mailen levert niks op.
verder boeien hoe die lui de zakken met centen schuiven
 
Het blijft lastig om als echt zelfstandig bedrijf te acteren in een markt die steeds kapitaal intensiever wordt. En producten als de Moog One zijn gewoon duur in R&D eer dat dat qua verkoop loopt moet je een hoop Mother 32's verkocht hebben. Als het een beetje slim gedaan is behoud Moog als merk een zelfstandige focus maar krijgen ze meer slagkracht door de grotere financiele pot in de groep. Mits die groep goed draait natuurlijk.

Maar met Akai gaat het volgens mij best lekker, de One is een mooi ding, zeker voor het geld en ook moog maakt voor ieder wat wils. Niet wanhopen zou ik zeggen, de toekomst gaat het leren.
 
Hoe dan? Volgens mij zijn Akai met hun controllers en MPC line nog nooit zo populair geweest. Ken zelfs mensen die hun DAN helemaal geweldig vinden.
Vinden we hun DAN niet allemaal geweldig...Geen andere productdemoër heeft op korte tijd zo'n naam voor zichzelf weten te maken. Zeg ervan wat je wil, maar qua bereik is hij niet te overtreffen.
 
Inmusic….nooit van gehoord .
 
De markt voor hoogwaardige muziekinstrumenten was nooit heel groot en daarmee extra gevoelig voor economische verwikkelingen ( covid, oorlog, recessies, geen chips etc )

Als dan ook nog de padre familiaris overlijd , tja dan kan het de verkeerde kant uitvallen helaas.

De introductie van het topinstrument / moog one was een gedurfde beslissing van de moog familie , tel daarbij dat de sneller winstopleverende goedkopere producten ( inclusief de model-d) volledig uit de markt geprijst werden door onze vriend “clowncat “, tja dan is de uitkomst snel gemaakt

( my five cents)
 
Bob Moog was nooit een zakelijk wonder, dus of ze met of zonder bob zakelijk beter af waren is de vraag. Het huidige bedrijf gaat alweer een tijd mee, dus zo rampzalig zal de situatie niet zijn geweest. Al kan het hard gaan.

uiteindelijk is het afwachten wat deze overname gaat brengen. Het lijkt mij niet dat ze het kind met het badwater weggooien
 
uiteindelijk is het afwachten wat deze overname gaat brengen. Het lijkt mij niet dat ze het kind met het badwater weggooien
Gezien de ervaringen met de eerdere overname van alesis en het meteen totaal verdwijnen van productie en ontwikkeling van alle hoogwaardige alesis producten ( oa de A6 ) toen, zou ik mijn geld er niet onder verwedden. Ik acht de kans zeer groot dat er misschien een klein afmaak batchje m-ones komt ( max 100 afhankelijk van de voorraad onderdelen) maar verder misschien wat goedkope moogfoogers, molta’s , de kleinere euroracks combinaties en een paar grote moog stickers overal op .

Een nieuwe OS voor de one al zeker niet, groot deel van het team , inclusief amos, is al enkele maanden geleden vertrokken of recent uitgekocht .

Denk dat eerste zorg voor eigenaren wordt het zeker stellen en uitwisselen van de service manuals .( dat is ons met de a6 toen ook gelukkig viavia gelukt en heeft zeker bijgedragen het merendeel van de geproduceerde synths in leven te kunnen houden )

maar we zullen het zien
 
Ik hoop dat het beter uitpakt dan toen Gibson Oberheim overnam en dood liet bloeden.
 
De introductie van het topinstrument / moog one was een gedurfde beslissing van de moog familie , tel daarbij dat de sneller winstopleverende goedkopere producten ( inclusief de model-d) volledig uit de markt geprijst werden door onze vriend “clowncat “, tja dan is de uitkomst snel gemaakt

Ik vermoed wel dat het (ook) wel hiermee iets te maken hebben. Moog had kennelijk niet de juridische slagkracht om Behringer iets te maken, in een grotere samenstelling misschien wel. Daarnaast is het ook wel enigsinds triest dat het een ander lukt een kopie voor 1/3 van de prijs aan te bieden.
Zelfde vind ik ook wel gelden voor de foogers overigens, pedalen voor synths zijn populairder dan ooit maar de fabrikant die zo'n beetje de beste heeft gemaakt maakt ze niet meer.
 
Ik vermoed wel dat het (ook) wel hiermee iets te maken hebben. Moog had kennelijk niet de juridische slagkracht om Behringer iets te maken, in een grotere samenstelling misschien wel. Daarnaast is het ook wel enigsinds triest dat het een ander lukt een kopie voor 1/3 van de prijs aan te bieden.
Zelfde vind ik ook wel gelden voor de foogers overigens, pedalen voor synths zijn populairder dan ooit maar de fabrikant die zo'n beetje de beste heeft gemaakt maakt ze niet meer.

5% van de prijs... Boog 300eu, Moog 6000eu.

Al betwijfel ik of dat veel invloed heeft gehad. Iemand die een Minimoog wil, koopt een Minimoog. Iemand die een Mercedes wilt, koopt ook geen Dacia.
 
Na de wereldwijde afname van de bijenpopulatie* en de daarbij horende problemen ligt er dus nu ook een dip in de beschikbaarheid van Theremins in het verschiet... :(

( ... ik ben voorzien, maar wellicht een trigger voor Behringer om hun Behremin dan uiteindelijk toch eens in productie te gaan nemen)


*: ik voorzie een flauw grapje, synth-ish, ga 'm zelf niet maken, maar wellicht kan iemand anders deze even... ;)
 
Hi end synths zijn vaak ontwikkelings platformen die dan dienen als know how bron om slim-down goedkopere versies te maken. Bij korg bv altijd heel duidelijk.
Moog wel met de voyager gedaan maar niets met het moog-one platform.
Waar is de slim, mini, micro en 6voice versie ?
 
Bericht door een moderator:
Draadje wat opgeschoond, de discussie graag beschaafd houden.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Moog Taurus IV kan ik ook wel vergeten =(

Niet dat er iemand wakker ligt van bass pedal synths.

Gelukkig heb ik de Taurus III, beste moog product in de laatste 20 jaar :bekdicht:
 
Vorig jaar in Asheville geweest, helaas was de fabriek gesloten i.v.m. covid (nog relatief laat maar goed). Gedurende het praatje van de “rondleiding” kwamen de leveringsproblemen nog ter sprake, dit blijkt op meerdere fronten erg problematisch te zijn geweest. Over Bob Moog uiteraard alleen maar lof, in het Moogseum idem. Van wat ik door de jaren heen heb gezien en gelezen was het een gepassioneerde en lieve man die een bepaald ideaal nastreef voor zijn bedrijf/nalatenschap.

Of het aan het gevoerde beleid ligt of andere factoren zoals simpelweg praktisch niet realistisch: Gezien de discussie binnen het bedrijf zelf denk ik dat we wel moogen concluderen dat het lastig is om deze idealen na te streven. De pandemie, de kopieën van Behringer en concurrentie van andere bouwers zorgen m.i. voor een zeer zware cocktail waar je een behoorlijke kater van kunt krijgen.

Dat gezegd hebbende hoop ik dat Moog na deze overname door InMusic toch een bepaalde autonomie en identiteit kan en mag behouden. Kortom, de voordelen van de supply chain en het (distributie)netwerk van InMusic. Secundair hieraan zou het opheffen van het “Employee owned company” ook rust kunnen brengen op de vloer mochten er spanningen zijn. Want hoe mooi en idealistisch het ook is, misschien is het in deze tijd ook een tikkeltje naïef om dat na te streven. Dan kan de focus gelegd worden op service en ontwikkeling en kunnen we hopelijk nog veel moois verwachten.

Zelf ben ik nog tevreden met mijn Grandmother en Sound Studio 3 die allemaal nog met de mooie “Employee owned company” dozen komen. Wie weet of het nog iets oplevert. Als ik zie voor hoeveel een Juno-106 word verkocht en waar ik de mijne voor weg heb gedaan…..zolang het niet in de weg staat, lekker laten staan.
 
Back
Top