Moog wordt onderdeel van InMusic

Moog wordt onderdeel van InMusic (o.a. AKAI, Alesis, AIR). Statement op de website van Moog:


"Aan onze vrienden, artiesten, partners, medewerkers en gemeenschap:

Het is mij een genoegen en een voorrecht om u het opwindende nieuws te brengen dat Moog Music is toegetreden tot de inMusic-familie.

Met zijn gevarieerde selectie van innovatieve bedrijven in de muziektechnologieruimte, staat inMusic bekend om zijn toewijding aan het ontwikkelen van hoogwaardige uitvoerings- en productie-instrumenten voor muzikanten over de hele wereld. We zijn verheugd om deel uit te maken van deze groep getalenteerde, gelijkgestemde mensen die onze missie ondersteunen terwijl we doorgaan met het ontwerpen en bouwen van 's werelds best klinkende elektronische muziekinstrumenten.

Toegewijd aan het handhaven van de geluids-, kwaliteits- en productiefilosofie waar Moog bekend om staat, kan inMusic oplossingen bieden ter ondersteuning van de gebieden die voortdurende uitdagingen zijn geweest voor ons bedrijf als klein productiebedrijf. Deze nieuwe samenwerking geeft ons toegang tot het efficiënte wereldwijde distributie- en supply chain-netwerk van inMusic, terwijl we inMusic en de aan haar gelieerde merken een diepgaande expertise op het gebied van analoge synthese bieden.

Met de productontwikkeling die nog steeds wordt geleid door Steve Dunnington, een oude Moog-ingenieur en voormalig student van Bob Moog, zijn we er trots op dat we het ontwerpen, ontwerpen en bouwen van instrumenten in onze geboorteplaats Asheville, North Carolina, VS, kunnen houden.

Onze nieuwe partners bij inMusic, gevestigd in Cumberland, Rhode Island, zullen een buitengewone schat aan kennis en ervaring meebrengen om onze inspanningen te ondersteunen en voort te bouwen op onze 70-jarige erfenis.

De recente gesprekken die ik heb gehad met de CEO van inMusic, Jack O'Donnell, waren op zijn zachtst gezegd inspirerend. Jack deelde met mij de verhalen van zijn eerste synthesizer, een Moog modulair systeem, en de impact van dit instrument en Bob's visie op zijn carrière. We hadden onlangs de gelegenheid om Jack in de Moog-fabriek te ontvangen en met hem de passie en toewijding te delen die ons kleine team dagelijks in ons werk brengt.

We zijn verheugd om u kennis te laten maken met de vele innovatieve hardware- en software-instrumenten die ons team aan de horizon heeft. Deze samenwerking met inMusic stelt ons in staat om nieuwe gemeenschappen te bereiken en de grenzen van muziektechnologie te blijven verleggen. Het vinden van een partner die onze waarden, missie en nalatenschap eerbiedigt, is een grote zegen voor ons bedrijf en onze gemeenschap.

De toekomst ziet er rooskleurig uit voor Moog en de ongelooflijke gemeenschap die onze instrumenten en alles waar we voor staan heeft omarmd. We zijn dankbaar voor uw loyaliteit en steun onderweg, en we kunnen niet wachten tot u alles ziet (en hoort) wat u te wachten staat."

1686665148537.png
 
ik vernam tijd terug van een dealer dat ie minimoog reissues aankocht voor weinig, omdat moog ze niet meer aan de straatstenen kwijt kreeg. Ik ben de prijs vergeten, maar ik denk dat ie ze kon aanbieden voor 3 a 3.5k incl.
ik heb mijn d te koop staan gehad en t heeft toch wel even geduurd voor ik m kwijt was. De dealers wilden me 4 a 5 k geven, mailden ze me. We weten nu allen dat ze daar spijt van hebben, want toen kwam die verse rere.
 
Ik had een kwartiertje stuk te gooien, dus ik dacht dan toch maar eens dat hele filmpje van Benn Jordan te bekijken.
Het wordt al snel puur een anti Behringer pamflet dan iets anders.
Toen na krap 10 minuten de anti-semitisme kaart weer eens werd getrokken was ik er wel klaar mee.
(ik blijf toch enigszins verwonderlijk vinden hoe dat blijkbaar toch is blijven beklijven aan die Peter Kirn rel)

Ik blij bij wat ik eerder zei: "Kapitalisme is prima, maar niet als het zich tegen je keert" is toch een beetje het gevoel wat ik bij zijn betoog krijg.
Ben Jordan is ook niet de meest onafhankelijke/onpartijdige Youtuber.
Je kunt hem zien als een populist die hard op roept wat zijn (Amerikaanse) volgers graag horen. Zo verdien je geld namelijk op YT.
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind de meeste Youtubers met een mening sowieso verschrikkelijk, beperk je liever tot de feiten en de producten zelf. Maar ja, conflict en controverse verkoopt en leidt tot clicks en zo komen de Jordans en BoBeats en Carrs vanzelf bovendrijven. Al die kletsmajoors die hun uren vollullen met wat zij vinden van dingen heb ik al uit mijn suggesties gefilterd.

En nee, de ironie dat ik mijn eigen mening hier ook graag ventileer gaat niet aan mij voorbij. :D
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind de meeste Youtubers met een mening sowieso verschrikkelijk, beperk je liever tot de feiten en de producten zelf. Al die kletsmajoors die hun uren vollullen met wat zij vinden van dingen heb ik al uit mijn suggesties gefilterd.

En nee, de ironie dat ik mijn eigen mening hier ook graag ventileer gaat niet aan mij voorbij. :D
alles voor de duimpjes :D
 
Maar dit is toch puur arrogantie? Het is niet zo dat ze de kennis niet in huis hadden om MIDI in te bouwen. En het hoeft ook niet opeens €100,- meer te kosten.
Helemaal mee eens de software ondersteuning van de sub37 is voor mij juist een van de reden om dat ding te houden.
 
Ik vind de meeste Youtubers met een mening sowieso verschrikkelijk, beperk je liever tot de feiten en de producten zelf. Maar ja, conflict en controverse verkoopt en leidt tot clicks en zo komen de Jordans en BoBeats en Carrs vanzelf bovendrijven. Al die kletsmajoors die hun uren vollullen met wat zij vinden van dingen heb ik al uit mijn suggesties gefilterd.

En nee, de ironie dat ik mijn eigen mening hier ook graag ventileer gaat niet aan mij voorbij. :D
Misschien moet je hier ook advertenties overwegen, of een deel van de pot
 
Misschien moet je hier ook advertenties overwegen, of een deel van de pot
Ik ben er al eens van beschuldigd een guerilla-marketeer van Roland te zijn. Helaas heeft zich dat nog niet vertaald in gratis gear.
 
... als ik voor hetzelfde geld een OB-X8 kan kopen met 8 voices, stereo en de hele rambam en dan nog genoeg geld terugkrijg om een weekend helemaal los te gaan in een tophotel met dure escorts, premium champagne en illegale psychoactieve substanties?

Ik laat de hele discussie graag aan me voorbij gaan, ik wil alleen even weten waar je je OB-X8 vandaan haalt... en je escorts.

:okdan:
 
ik wil alleen even weten waar je je OB-X8 vandaan haalt... en je escorts.

:okdan:

Volgens mij zijn die al even vintage as Tom Oberheim zelf, inclusief lekkende caps en brakke pots…
 
Wel spijtig om te vernemen dat het Moog zo moet vergaan.
Altijd jammer gevonden dat ze nooit losse modules van hun modular hebben verkocht.Kon je je eigen Moog system maken naar eigen budget.
Want zeg nu zelf, wie heeft er zomaar eventjes 12000 euro liggen voor een koffertje.
Of 150000USD voor de Emerson editie.
 
Volgens mij zijn die al even vintage as Tom Oberheim zelf, inclusief lekkende caps en brakke pots…
De OB-X8 kopen we gewoon vlamnuut bij de muziekhandel.


Hier heb ik de mijne vandaan, heb €100 meer betaald bij release.
 
Dat is altijd een keuze die je moet maken... Ga je voor kwaliteit en luxe met een grotere marge of kwantiteit met een kleinere marge...

Maar als je failliet gaat met een winstmarge van 70% (2000EUR investeren, 1400EUR winst)... (Zou ik graag zelf in investeren)
Als je een winkel een marge gunt van meer dan 2250EUR om een doos te verschuiven waardoor je er minder verkoopt...
Als een concurent zijn maakkost 20x lager ligt...

... tja dan ben je misschien niet zo heel goed bezig en is het makkelijk het op de concurrent of op de klant to stoten.

Maar als de maakkost nu al wat lager zou liggen bvb 1000EUR (dus nog altijd 10x hoger dan de concurent).
En je tevreden zou zijn met een winstmarge van pakweg 20-30% en retailers ook nog een 20-30% gunt (dus ergens tussen de 1499-1699EUR),
zoals destijds de Moog Sub37 (zie niet in waarom de 50 jaar oude Model D duurder zou moeten zijn) dan was het een heel ander verhaal geweest...

Ik zou desnoods overwegen om ze zelf te verkopen zoals bvb Ableton doet met Push...
Heb je geen groot/kleinhandel die het grootste deel van je marge opvreten...

Of beter onderhandelen... Als de groten je onder druk zetten verkoop je via de kleintjes...
Bax verkoopt ook geen Behringer meer omdat ze niet genoeg marge mochten nemen.
En wie echt een Moog wil, wil dat gerust rechtstreeks of via een kleinere winkel kopen.

En met een marge van 20-30% tegen een hogere prijs ipv 15% tegen een lagere prijs, zullen ze toch 2x nadenken.
maar is wat er overblijft pure winst? Zijn de maakkosten ook alle personeelskosten, r&d etc verrekend? Bedrijf heeft meer kosten dan enkel materiaal en personeel dat synth in elkaar zet natuurlijk.
 
De OB-X8 kopen we gewoon vlamnuut bij de muziekhandel.
Had het over je escorts… niet je veel te dure clone/re-issue
 
Laatst gewijzigd:
Verantwoordelijkheid nemen voor z’n eigen keuzes is ook niet uli’s sterkste kant kennelijk. Wie de schoen past trekke hem aan 😊.

Lijkt wel een potje :
 

Attachments

  • 17913E2D-8AE7-47CF-B92E-9A72E496D491.jpeg
    17913E2D-8AE7-47CF-B92E-9A72E496D491.jpeg
    31,8 KB · Bekeken: 63
Back
Top