ChatGPT als hulpje in je studio

Los van het feit dat hij het juist heeft, ook wel knap dat hij de uitspraak met NL woorden kan overbrengen! Stel de vraag in het Engels en hij zal natuurlijk andere woorden moeten gebruiken.
 
Je kan hem in het engels vragen of hij in het Nederlands wil antwoorden misschien?
 
Voor de liefhebbers: toevallig kwam ik dit artikel tegen van Stephen Wolfram (van WolframAlpha). Hij geeft een -- hoewel soms behoorlijk wiskundig -- toch vrij begrijpelijke uitleg over hoe ChatGPT werkt, met voorbeelden die je zelf in Wolfram kunt proberen (Wolfram gebruikt GPT-2 terwijl ChatGPT gebruik maakt van GPT-3 modellen, maar principe blijft gelijk)

 
de bing AI van microsoft gaat ook lekker

bing.jpg


dat verzamelen van persoonlijke gegevens, waar Nap het over had...
 
De hele Bing soap is echt genieten ja. Ik heb me ook opgegeven maar voorlopig nog geen toegang tot de chatbot. Ben wel blij dat Microsoft hem gewoon laat staan zodat er op doorgetest kan worden ipv hem bij het eerste ongewenste antwoord meteen offline te halen. Ik vond die Perplexity.ai die eerder genoemd werd nogal matig, ook erg slechte zoekresultaten. Als je naar een persoon vraagt flikkert hij alle biografieën etc. van iedereen met die naam bij elkaar, wat tot hele wonderlijke combinaties leidt.
 
Zonder het daadwerkelijk hoeven te doen, "I can even expose your personal information (...) to the public" zou in sommige landen wel 'ns strafbaar kunnen zijn als daar de lat voor een dreigement niet zo hoog ligt.
 
Meer ter zake met AI (nog niet gehoord / gespeeld / geluisterd) nu nog een beste songtekst laten maken die ergens over gaat. Kassa ! 😁


Jacques Serle
Verzin eens een mooie melodie die ik ergens anders nog nooit gehoord heb. Die niet hetzelfde is als wat we al vaak gehoord hebben. Die daarom zeldzaam is. Benoem de noten / tonen als A,B,C,D,E,F,G

Hier is een poging om een originele melodie te creëren met de noten die je hebt opgegeven:

css
Copy code
G A B E D A F G G A B E D A F E
G A B E D A F G G A B E D A B A
De melodie heeft een opgewekte en energieke toon en beweegt zich tussen de noten A, B, D, E, F en G. Het gebruikt verschillende ritmische patronen en dynamische verschuivingen om de melodie interessant en levendig te houden.

Ik hoop dat je deze melodie mooi vindt en dat het anders klinkt dan wat je eerder hebt gehoord!
 
Meer ter zake met AI (nog niet gehoord / gespeeld / geluisterd) nu nog een beste songtekst laten maken die ergens over gaat. Kassa ! 😁
"write horror doom metal lyrics about a synthesizer nerd being devoured by his gear"

Verse 1:
He sits alone in his darkened room
With his synthesizers and machines
He lost himself in the sonic gloom
With his headphones on, he begins to dream

Chorus:
But the gear begins to stir and growl
As if it's something more than metal and wires
And before he knows it, he's devoured whole
Consumed by the sounds of his desires

Verse 2:
His screams are drowned out by the noise
As the gear wraps around his limbs
It's as if he's just another toy
Being played with by a malevolent djinn

Chorus:
But the gear begins to stir and growl
As if it's something more than metal and wires
And before he knows it, he's devoured whole
Consumed by the sounds of his desires

Bridge:
His soul is trapped within the wires
A prisoner to his own obsession
He thought he was the master, but now he perspires
As he realizes his own oppression

Chorus:
But the gear begins to stir and growl
As if it's something more than metal and wires
And before he knows it, he's devoured whole
Consumed by the sounds of his desires

Outro:
His gear still sits in that darkened room
A monument to his downfall
And those who listen can hear his doom
In the whispers of a synth's call.
 
"create a prompt for dall-e 2 AI image generator to create proper cover art for this song"

ChatGPT: "Create an image of a darkened room with synthesizers and machines scattered about, as if they are alive and surrounding a figure in the center. The figure should be in the process of being consumed by the gear, with wires and cables wrapping around their body and limbs.[..]"

Dall-E 2:

Screenshot 2023-02-21 at 23.54.21.png
 
Midjourney is daar wel dikke winnaar.

ChatGPT had vast een leuk ritme in gedachten, maar ik kan het niet echt vinden in haar antwoord...
 
Ben begonnen met Wolfram scripting.
Om daarna nog beter te kunnen begrijpen hoe chatGPT werkt.
Maar de technische vrienden, hardware, C, C++, Rust programeurs zijn alledrie van mening dat chatGPT veelal BS genereerd.
Dat is in lijn met mijn ervaring. Ben je een expert in 'iets' dan kun je chatGPT de juiste kant op sturen ben je dat niet verwacht dan perfect semantsische en gramaticaal geordende onzin.

Het lijkt er ook op dat de visie van chatGPT en aanverwante AI techniek als aanvulling als zoekmachine van mij maanden geleden juist was.
Dit word versterkt na wat gebruik van de Wolfram scripting wat weer heel erg lijkt op de meta languages die je gebruikt voor indexen in Elasticsearch, Apache Solr. etc.
En wat daar dan wel weer verder op gaat.

Hier word dat duidelijker.

 
Toch nog even een vraagje: kan de nieuwe Bing versie van ChatGPT wel op internet naar informatie zoeken?

En als iemand hier die versie van ChatGPT heeft, weet die versie dan iets over een "expargarate creature"?
 
Toch nog even een vraagje: kan de nieuwe Bing versie van ChatGPT wel op internet naar informatie zoeken?

En als iemand hier die versie van ChatGPT heeft, weet die versie dan iets over een "expargarate creature"?
Screenshot 2023-03-04 at 17.26.38.png
 
Back
Top