Waar zijn alle cd's en LP's gebleven?

Als Zwolle niet te ver weg is kun je zondag ook naar de XXXL platenbeurs

Leuk hoor. Vroeger weleens naar de grootste platenbeurs van Europa in Utrecht geweest. Was altijd leuk en gezellig.
Leuk dat ze dat nu dichtbij organiseren :D

Al die platenbakken zijn leuk voor de hoezen en als je een open mind hebt om iets te vinden om te samplen en je te laten verrassen. Er is zooo veel muziek gemaakt die zoooo veel beter is dan jij ooooit zal maken. En al die muziek staat in die bakken die jij geen oor waardig gunt.
Lachu.

Bij de kringloop zoek ik vooral obscure wereldmuziek om te samplen idd. Gemiddeld is de vondst ongeveer 1 per 200 Jan Smit, Onaangenaam Klassiek of Marco Borsato albums.

Bij een platenbeurs is het inderdaad pure overkill. Daar zie ik tientallen zo niet honderden platen die ik graag zou willen hebben. Wat te kiezen? Allemaal is onbetaalbaar. Bovendien ben ik het na een paar uur door platen bladeren wel zat. De keren dat ik er geweest ben heb ik uiteindelijk maar niets gekocht. Ik wist door de overvloed niet meer wat te kiezen. Welbeschouwd is het veel leuker om zo nu en dan iets te vinden bij een Kringloop of speciaalzaak.

ik rip gewoon alles van youtube, platenspeler al 30 jaar weg hier.
Die hi fidelity waanzin laat ik aan me voorbij gaan...(fukking irritant elke 15min opstaan, geen skipfunctie, krassen/tippen etc)
Ieder ze meug, maar dat platenbeurs gedoe vind ik een hoog treintjesverzameling gehalte hebben.
Zullen wel een aantal niet leuk vinden, maar ik hou van de pluriformiteit van meningen en de andere kant belichten, sorry.

Ik ga liever naar een treintjesbeurs. CDs die ik koop rip ik direct naar MP3. Ik heb al jaren geen losse CD (of platen) speler meer.

Laatst gewijzigd:
ik rip gewoon alles van youtube, platenspeler al 30 jaar weg hier.
Die hi fidelity waanzin laat ik aan me voorbij gaan...(fukking irritant elke 15min opstaan, geen skipfunctie, krassen/tippen etc)
Ieder ze meug, maar dat platenbeurs gedoe vind ik een hoog treintjesverzameling gehalte hebben.
Zullen wel een aantal niet leuk vinden, maar ik hou van de pluriformiteit van meningen en de andere kant belichten, sorry.

ach, het is een tijdsverdrijf en voor velen gewoon een hobby. Het 'diggen' heeft ook iets zens vind ik wel. Maar zo'n grote beurs heb ik nooit getrokken, veelste druk.

Sinds ik een DAC heb voor mijn werk/vst computer ben ik wel meer lossless gaan waarderen, dus ik probeer de pareltjes nu wel te verzamelen in Flac of DTS zelfs.

Deze keer ga ik niet, maar als dan hanteer ik de volgende strategie:

- arriveer rond lunch tijd. Dan is de grote meute al weer weg en zijn de verkopers relaxed. Vaak heb ik veel ruimte om rustig te kijken waar ik wil.

- spreek vooraf met jezelf een Max bedrag af dat uitgegeven kan worden en neem dit cash mee. Op = op

- sla alle bakken met generieke prijzen (alles €5; alles €10 etc) over. Dan kun je al ongeveer de helft links laten liggen en bespaar je HEEL VEEL tijd

- fixeer op genres (in mijn geval postpunk, experimental, industrial, new wave) of op bakken met spul van specifieke artiesten

- fixeer op format: als ik vinyl wil, laat ik alles dat cd, dvd, T-shirt etc is links liggen. Scheelt ook al een boel

- indien iets leuks gevonden, check Discogs of de vraagprijs redelijk is (of goedkoper). Probeer een beetje af te dingen maar hou het leuk

- neem spul mee dat je kunt inzetten als ruilmateriaal (maar niet teveel want je moet er wel mee sjouwen)

- bemerk ik overkill dan vertrek ik ook als ik nog niet alles heb gezien.

en 10 euro voor parking en 10 voor de inkom , drank uit een plastiek beker 3 euro ,1 euro voor de wc . JAWADDE

Ik ben er te oud voor: te druk aan mijn hoofd en te veel om uit te kiezen. Maar wie gaat wens ik veel plezier. Een dagje uit en wat gezelligheid is ook wat waard.

ja hier in Belgie verdwijnt de gezelligheid ook overal helaas
vroeger met de grote amerikaanse auto naar platenbeurs ,bier in glas .optreden van Carl Perkins en super gezellig om maar iets te noemen

Goedkoper dan een voetbalwedstrijd, veel leuker, en je komt met iets onverwachts thuis dat geen blauw oog of traumatiserende ervaring is
Verkeerde ervaring?

Ik heb meer dan 20 jaar een seizoenskaart van een club en heb dat nooit meegemaakt...

Ik kan morgen helaas niet.. anders had ik er wel over nagedacht om naar de platenbeurs in Zwolle te gaan.

Back