Waar zijn alle cd's en LP's gebleven?

Het heeft misschien ook met wijze van consumeren te maken. Gaan zitten om bewust muziek te luisteren doe ik eigenlijk maar heel zelden. Vroeger deed ik dat vaker, maar dat is echt al heel erg lang geleden. Ik heb voornamelijk muziek aanstaan als audiobehang terwijl ik met andere dingen bezig ben. Dus voor mij zegt het hele ritueel van een LP of CD uitzoeken, het op/in de speler leggen en afspelen me niet zoveel. Voel die behoefte ook niet meer, maar misschien komt dat ooit nog eens terug.
Profetische woorden. Na het aanschaffen van een draaitafel "voor de sampler" heb ik inmiddels een stuk of 60 LPs gekocht, en intussen is mijn eerste collector's item vinyl van €160 onderweg. :D

Seeds

Profetische woorden. Na het aanschaffen van een draaitafel "voor de sampler" heb ik inmiddels een stuk of 60 LPs gekocht, en intussen is mijn eerste collector's item vinyl van €160 onderweg. :D
Tears For Fears Seeds of Love Picture Disc?

Tears For Fears Seeds of Love Picture Disc?
Nee, een 'mint' (nooit gespeeld) exemplaar van Elemental. Dit album kwam uit in 1993 toen geen mens in het Rijke Westen nog platen kocht, dus alleen in wat knoflooklanden op vinyl uitgebracht. Ik heb een exemplaar uit Griekenland onderweg nu. Maar wel TFF dus, je zat in de buurt :D

Ik zit al jaren in de verleiding om weer een platenspeler aan te schaffen, maar het lukt me nog steeds om die te weerstaan. Ik weet dat ik hier ook Napiaanse toestanden ga krijgen, in de zin van: je kunt jezelf van alles wijsmaken, maaar uiteindelijk zit je toch weer met kasten vol LP's.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Ik zit al jaren in de verleiding om weer een platenspeler aan te schaffen, maar het lukt me nog steeds om die te weerstaan. Ik weet dat ik hier ook Napiaanse toestanden ga krijgen, in de zin van: je kunt jezelf van alles wijsmaken, maaar uiteindelijk zit je toch weer met kasten vol LP's.
Dat klinkt alsof je vakantiegeld nog geen bestemming heeft. :D

Als geld en ruimte geen probleem zijn.....lekker doen. Anders koop je toch weer teveel synths 😀

Hah, toevallig deze week eens in Toby Driver projecten gedoken (lang geleden!), en kwam deze tegen. Ook fan van kayo Dot & Maudlin of the Well?
Ik kwam Toby Driver voor het eerst tegen op Roadburn en had er nog nooit van gehoord. Alora Crucible en zijn solowerk vielen goed in de smaak. Toevallig zat ik afgelopen week met hem te chatten op Instagram over hammered dulcimers en vertelde hij dat 'ie in september naar Nederland komt met Kayo Dot (Eindhoven en Haarlem), dus dan ga ik daar ook eens naar luisteren. Heb wel paar dingetjes gehoord inmiddels maar nog niet genoeg voor een Oordeel. Maudlin of the Well nog helemaal niets van gehoord, maar zal ik ook eens checken.

Oeh de vondst van de dag ...deze zocht ik al een tijd en was echt nergens te vinden (alleen op Discogs voor de dikke vette hoofdprijs). Vandaag een nieuw, verzegeld exemplaar uit een bak in Breda getrokken :)

1755783531930.png

(Future Sound of London - Lifeforms)

Laatst gewijzigd:
Vette plaat idd!
Is een paar jaar geleden (7 zie ik nu) opnieuw uitgebracht.
Ook gewoon op discogs te koop voor rond de 35, dat zal niet ver liggen van de prijs die jij hebt betaald.
Maar de plaat zelf in het wild tegenkomen is natuurlijke vele malen leuker dan bestellen via discogs!

Ook gewoon op discogs te koop voor rond de 35, dat zal niet ver liggen van de prijs die jij hebt betaald.
Binnen EU in M/M staat incl verzzending kreeg ik niet gevonden voor 35eu. Maar hem idd onverwacht uit de bak vissen is het leukste.

Vandaag nog een Beatles lp gevonden voor een rommelmarktprijsje (bij de handelaars betaal je je krom aan Beatles), een Elvis dubbel LP ook el cheapo, en RHCP Mother's Milk lp ietsje duurder. En 40 80s-90 singles waaronder wat new beat en house.

Back