Trappist in de koelkast?

Belangrijkste is dat het boek zelf heel mooi is, ook al is de omslag dan iets te klein.

Overigens heb ik nog niet de helft van de beschreven biertjes ooit zelf geproefd...
 
bescheidenheid-siert-de-mens.png
 
Overigens heb ik net gezien dat mijn boek nog in nieuwstaat is, dus ik denk dat het al bij de drukkerij met die omslag is misgegaan en dat het boek van een partij is die de winkels nooit heeft gehaald.
Dat zal het zijn. De link van Bol verwees naar een 2e hands exemplaar (volgens mij via Boekenbalie?) Meestal staat er dan in de omschrijving of er bijzonderheden zijn. Bijvoorbeeld een kleinere kaft, een vouw in bladzijden et cetera. In je Bol account kun je het misschien nog zien onder 'bestellingen'. Maar als 'ie gewoon in nieuwstaat is ... Dan kun je nu lekker de andere helft van de beschreven biertjes gaan proeven!
 
Ik ga er verder niet moeilijk over doen, je zou het boek in principe nog kunnen retourneren maar dan heb ik niks. Dus ik hou 'm lekker.
 
Beetje off topic. Op het ogenblik is uw bierporter ter plekke de Duitse, Poolse, en Slowaakse bieren aan het afschuimen. Heerlijke pilsen, mooie porters, gewoon in de (zeer) lokale supermarkt. Waarom accepteren zovelen die hollandse varkenpis toch?
 
Volgens kennissen van mij, die beiden een eigen kleine bierbrouwerij hebben, is pils het moeilijkst te brouwen in vergelijking met de vele speciaalbieren.
Toen er nog geen koelkasten bestonden was het alleen in de koude maanden verkrijgbaar. Vandaar lager genoemd, het zegt in principe niks over de kwaliteit.
 
IMG_7331.jpeg
De keuze is weer reuze, wordt hard werken vanavond met al die halve liters. Ik kijk vooral uit naar de O.K. Beer, die vast alleen de naam mee.
 
Gaan gewoon euro stekkers in hoor, beetje hippe vorm. De meeste linkse is ruim een kilo varkensvlees, omdat kilo het enige woord Pools is dat ik ken (kilo).
 
Ja, daarom hebben de meeste dikke euro stekkers ook een gat, intersekueel correct. Allemaal de schuld van die hypercorrecte EU ambtenaren. ( :D zeg ik er maar voor alle zekerheid bij).
 
Pils blijft bier van lage gisting en zo slecht zijn die Hollandse niet.
Weinig mis met de Hollandsche pils inderdaad. In veel landen treffen ze het een stuk slechter. Daarnaast mag je ook blij zijn met de enorme hoeveelheden speciaalbier die hier makkelijk te krijgen zijn, zelfs in de supermarkt. Dat is ook lang niet overal zo.
 
Nederlandse pils noemen we hier afwaswater. Of het terecht is laat ik in t midden, maar als je zulke zaken hier zegt hardop dan kan je zo n carrière beginnen als stand up comedy, gegarandeerd succes, ze eten zo uit je hand met lachen
 
Nou, ik heb zeer veel respect voor de Belgisce speciaalbieren, maar over pils kunnen ze beter zwijgen :D
 
Back
Top