Trappist in de koelkast?

Geïnspireerd door @Disharmonic

De Lupulus Organicus. Een 2e soort 'Ardenne Triple' uit hun collectie. Zacht, mooi hoppige bitterheid, maar niet te bitter. Beetje kruidig. 8,5%

1000001923.jpg
 
1721152810839.png


Ik had deze nog liggen. Een samenwerkingsbier van diverse brouwerijen uit de provincie Utrecht (Brouwerij Hommeles, Huttenkloas Brouwerij, Gallivant en De Smokkelaar). Een zware jongen van 10%, zo zwart als de nacht. Voor mij toetjesbier.

Het bevorderd hoe dan ook de creativiteit deze avond.
 
Niet uit de koelkast deze, maar uit de achterbak van onze auto. Dit is ook een erg lekker biertje. Of het een trappist is weet ik niet. Wel 7.5% en een lekkere zoet frisse smaak.

20240720_184943.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Niet uit de koelkast deze, maar uit de achterbak van onze auto. Dit is ook een erg lekker biertje. Of het een trappist is weet ik niet. Wel 7.5% en een lekkere zoet frisse smaak.

Bekijk bijlage 3850794
Ha, leuk, biere de garde Van Duyck. Toevallig zit ik daar in september 45 minuten rijden vandaan. Ik zet 'm meteen op mijn lijstje om te bezoeken. Nee, is geen trappist. Geniet ervan.
 
Absoluut een lekker biertje idd, ik heb hem gekocht in Bretagne, had hem ook nog nooit eerder gezien.

Wel goeie deal gemaakt hier, 12 stuks voor 9 euro bij de Lidl. :D
 
Wij hebben een bierbrasserie in het dorp met o.a. 10 bieren van de tap. Omdat ik Texels Skuumkoppe zo lekker vind, maar populaire horecabieren daar niet worden geschonken, raadden zij mij Fourchette Tripel van de tap aan. Heerlijk! Fourchette Tripel - Vlaamsche Reus
 
@Jason31

Hoe beviel de eucalyptus? Ik vind 'm lekker!
De Tre Fontane bedoel je neem ik aan? Dat er eucalyptus in zit heb ik eigenlijk niet eens gemerkt of niet op gelet ook. Ik vond hem wel lekker maar van de trappiste biertjes toch wel 1 van de minste, ik denk vanwege een redelijk laag alcohol gehalte, en misschien is Italie ook niet echt een bierland zoals Belgie. Mijn favo Trappisten biertjes zijn tot nu toe de Westmalle Tripel, Rochefort 10 en de Westvleteren 12.
er zijn er nog 2 die ik nooit heb geproefd:

Oostenrijk: Stift Engelszell
Engeland: Tynt Meadow

Weet iemand waar deze te koop zijn in NL?
 
Deze misschien?:


Heb dat pakket zelf niet geprobeerd...
 
Deze misschien?:


Heb dat pakket zelf niet geprobeerd...
Dat is een mooi pakket! Volgende keer even kijken of ze die bij onze lokale mitra hebben.
 
Back
Top