Trappist in de koelkast?

Er zijn er nog 2 die ik nooit heb geproefd:

Oostenrijk: Stift Engelszell
Engeland: Tynt Meadow
Tynt Meadow vind ik niet bijzonder.

Ik zit nu aan de Gregorius van Engelszell. Een mooi en heerlijk honing bier. Mijn vrouw zit aan een Spaanse trappist die nog geen officieel Trappist merk mag dragen. Een Quadrupel van het Spaanse Cardena. Deze wordt nu nog in Madrid gebrouwen, maar zodra dit bier binnen de kloostermuren wordt gebrouwen krijgen ze de Trappisten status. Die kun je dus ook vast op je lijstje zetten!
 

Attachments

  • IMG_20240804_160845.jpg
    IMG_20240804_160845.jpg
    127,2 KB · Bekeken: 20
  • IMG_20240804_160904.jpg
    IMG_20240804_160904.jpg
    129,2 KB · Bekeken: 20
interessant! waar is deze te koop in NL?
Ik heb 'm zelf in België gekocht bij DeCaigny. Verder zie ik deze bieren vooral nog online te koop. Vaak hebben ze dan geen voorraad zoals hier: Cardena
Je kunt altijd je lokale slijter vragen of hij eraan kan komen. Doe ik ook vaak. Belgische webwinkels hebben meestal wel voorraad en die leveren ook gewoon in Nederland. Deze bijvoorbeeld: Belgian Beer Heaven

En kijk dan ook naar deze, die ook op de nominatie staat op het merk Trappist te mogen dragen: Internationale Vereniging Trappist - Mont des Cats
Mont des Cats wordt vooralsnog ook niet binnen de 'eigen' kloostermuren gebrouwen, maar het komt uit de ketels van Abdij de Notre-Dame de Scourmont. Daar komt Chimay vandaan

Dit boek van Jef van den Steen wordt meestal om de paar jaar bijgewerkt met de laatste 'weetjes' over Trappisten: Trappisten en abdijbieren, Jef van den Steen | 9789401420587 | Boeken | bol

2e hands een beetje duur, maar er zijn er vast nog wel voor normale prijzen te vinden.
 
Nou - dat was maar net op tijd! Ik zie dat die nu nog duurder is...
Bij Bol kun je altijd op aanbieder selecteren. Als aanbieder 1 is uitverkocht komt automatisch de volgende aanbieder in beeld. Op Amazon staat 'ie voor 111 euro 2e hands :-) Ik zie dat er verder nog geen nieuwe heruitgave is verschenen sinds 2018. Zijn boek over Geuze en kriek kun je meestal nog wel goedkoop vinden.

Soms kun je op boekenmarkten ook nog redelijk scoren of via MP. Maar je hebt een mooi boek gekocht! Sowieso zijn boeken van uitgeverij Lannoo altijd van hogere kwaliteit dan gemiddeld.
 
Ik heb ook wel elders gezocht maar de meest recente uitgave zag ik alleen bij Bol. Bij Amazon koop ik niet.
 
Jopen.jpg


Deze al een tijdje staan. Het is vrij sterk, zoet, de smaak is niet slecht. Maar met bier heeft het niks te maken. Het doet me wat denken aan de smaak van Stroh-rum. Maar dan kun je beter dat nemen en wat verdunnen met cola. Als je de 80% versie hebt.
 
Bekijk bijlage 3851269

Deze al een tijdje staan. Het is vrij sterk, zoet, de smaak is niet slecht. Maar met bier heeft het niks te maken. Het doet me wat denken aan de smaak van Stroh-rum. Maar dan kun je beter dat nemen en wat verdunnen met cola. Als je de 80% versie hebt.
Ik heb de 2020, 2021, 2022, 2023 en 2024. Nog geen van alle geprobeerd. Misschien die 2020 maar eens gaan proberen. Jopen over het algemeen is wel goed, de stouts zijn zeker goed. Dus ik verwacht wel dat ze goed van smaak zullen zijn. Valt voor mij wel onder de noemer van toetjesbieren. Alcohol percentage om mee af te kunnen sluiten
 
Studieliteratuur is binnen:

boek.jpg


Het is een flinke pil, dat had ik niet gedacht. Wel vreemd dat de omslag lager is dan het boek. Hoort dat zo?
 
Het geknakte lijntje hieronder is ook op mijn omslag (nagenoeg) helemaal te zien. Dus dat zou maar een miniem stukje van de omslag kunnen schelen...

biertje.png
 
Zie de foto van mijn boek (berichtje #1235), daar zie je dat de omslag ook vrijwel heel het strookje bevat dat op jouw foto onder de rode streep valt.

Overigens heb ik net gezien dat mijn boek nog in nieuwstaat is, dus ik denk dat het al bij de drukkerij met die omslag is misgegaan en dat het boek van een partij is die de winkels nooit heeft gehaald.
 
Back
Top