Trappist in de koelkast?

Nederlandse pils noemen we hier afwaswater. Of het terecht is laat ik in t midden, maar als je zulke zaken hier zegt hardop dan kan je zo n carrière beginnen als stand up comedy, gegarandeerd succes, ze eten zo uit je hand met lachen
De grap is dat Hertog Jan, Dommelsch en Jupiler uit dezelfde brouwerij komen. Alle drie zeer matige pilsners door de toevoeging van mais wat je er in terug proeft. ;)
 
Dezelfde brouwerij kan verschillende recepten hebben. Is het niet een fabriek in Wallonie waar 75% van die buikflesbiertjes vandaan komen (Kasteel, Draak, en Jean Rotonde, en zo)?
 
Ach, ik drink momenteel 0,5l uit blik van piedbeuf of zoiets, wat we normaal gebruiken om slakken te lokken. Ik denk 4 a 5% en ik noem het 'slakkenbier'
Het is vooral lekker koel en liefst van al bleef ik er nuchter van en dook ik nog even in de studio maar dat kan ik nu vast wel vergeten nu 't open is, ik word zo meteen lui en dan ga ik vast shoppen online. Heel dom dus.
 
De grap is dat Hertog Jan, Dommelsch en Jupiler uit dezelfde brouwerij komen. Alle drie zeer matige pilsners door de toevoeging van mais wat je er in terug proeft. ;)
Ik ken al de stoere café praat niet want daar ben ik nooit maar ik denk dat 't vooral Heiniken is dat we viseren als afwaswater, of pis bier.
 
Trappist in de koelkast? Ik haal 'm het liefst uit de koelkast en of dat wel of niet "hoort" door al die deskundigen hier boeit me niet. Als ik het maar te zuipen vind en lauw bier vind ik ronduit niet te doen. Proost 🍻
 
Ik ken al de stoere café praat niet want daar ben ik nooit maar ik denk dat 't vooral Heiniken is dat we viseren als afwaswater, of pis bier.
Ben evenmin een kroegtype maar dat maakt het niet minder waar dat Hertog Jan en Jupiler van dezelfde brouwerij afkomstig zijn.
 
Trappist in de koelkast? Ik haal 'm het liefst uit de koelkast en of dat wel of niet "hoort" door al die deskundigen hier boeit me niet. Als ik het maar te zuipen vind en lauw bier vind ik ronduit niet te doen. Proost 🍻
Uit de koelkast uit de fles. Proost.
 
Ben evenmin een kroegtype maar dat maakt het niet minder waar dat Hertog Jan en Jupiler van dezelfde brouwerij afkomstig zijn.
Ik drink persoonlijk 't liefst Maes als t dan toch pils uit eigen land moet zijn. Dat is dan enkel op n festival, en dan nog in tverleden want ik drink nooit meer bij t uitgaan. Ik drink vooral water om t zo lang fris mogelijk uit te houden op de dansvloer en de dag erna ook zo fris mogelijk ben. Kater is zo'n ellendig tijdsverlies, daar pas ik voor. Ik drink enkel nog alleen thuis (want ik heb geen zin in politie controle en nog minder zin in ruzie omdat ik wat te mondig ben na een glas drank, thuis) . Maar dat van Maes mag je hier hardop niet zeggen in sommige middens want die zweren bij jupiler. Ik denk dat dat komt door voetbal(reclame) (waar ik helemaal niks van ken en ook lekker zo ga houden haha)
 
Maar dat van Maes mag je hier hardop niet zeggen in sommige middens want die zweren bij jupiler. Ik denk dat dat komt door voetbal(reclame) (waar ik helemaal niks van ken en ook lekker zo ga houden haha)
Maes heb ik vaak gedronken in het verleden. Dat werd hier verkocht in Nederland als alternatief voor Jupiler toen Jupiler nog niet verkrijgbaar was. Had eens Jupiler gedronken in Oudenaarde en was aanvankelijk verkocht. Vond Maes ook een erg fijne pils alleen de 25cl flesjes wat te klein. Nu is er hier geen Maes meer helaas.
 
 
Online nog nooit bier besteld, maar goed om te weten dat er nog Maes te krijgen is!
 
Zojuist deze gedronken. Lekkere zachte triple, van een biologische boerderij uit Kamerik.

20240816_210312.jpg
 
Heb net weer eens een Westmalle Trappist Tripel gedronken. Behoort voor mij nog steeds tot de absolute top. Wat maakt jouw Westmalle Trappist Extra extra?
 
AB_oaked.png

Afgelopen weekend had ik deze, beviel goed. Zacht van smaak, de alcohol proef je niet heel sterk en dan is 10% best wel verraderlijk... Neem ik vast en zeker 'ns vaker mee. :biertje:
 
Extra weinig alcohol (4.8%). Ik vond ‘m niet zo bijzonder, proefde hef Westmalle karakter niet. Ben benieuwd naar hun Supreme (0.0). De Nillis van de concurrent is best te doen.
Ik vond hem ook niet zo. Beetje waterig. Extra weinig smaak idd.
 
Back
Top