Wie doet er mee? 909 day

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
10.251
Locatie
Streek rond Herentals - België
Hoi

vermits ik wat vrij ben en totaal niet te motiveren ben om wat te doen, dacht ik, even een challenge beginnen op zoek naar motivatie.
Doe je mee? Wat klaarstomen voor 909 day?
Alles is toegelaten dat lijkt op de TR909. Moet opgeladen zijn op 9/9/2022 zodat we 9 of ten laatste de ochtend 10 september kunnen luisteren.

go go go

Als je de 909 beu bent is dit niet t draadje om dat in te ventileren, laat ons 't gezellig houden

Schermafbeelding 2022-09-04 om 13.01.52.png
 
Cool te horen dat je meedoet. Ben gisterenavond een beetje bezig geweest en had pret. Dat was alvast genoeg reden om t nog n keer te proberen. Gewoon lol hebben. Hopelijk komt er ook iets opneem- en deelwaardig uit hier.
 
Goed idee om eens die RD-9 aan te slingeren. Heb 'm toch wel 5 x aangehad. Ben er nog niet soepel op.

Moet het kale 909 zijn of mag er ook een sausje dirt op¿
 
Wat is precies de uitdaging, een volledige track maken met de 909 als drums? Of een snippet met de 909 als hoofdrol zonder al te veel andere synths etc?
 
Verras me. De uitdaging is, doe iets wat je tof vindt. Het is je eigen 909 dag.
is t een korte 909 only track, prima. Is t een totaal nummer met 909 en partners in crime sounds, prima.
gebruik je de sound puur, prima. Overgiet je ze onherkenbaar (mega uitdaging?) met saus, prima

in mijn droom krijg ik uptempo, downtempo, distorted, rauw, 4 to the floor en net totaal geen 4 2 the floor reacties. Mocht je er een live video van maken, extra kudos.
 
Beetje 909 inspiratie nodig voor je patterns?



Beloof me om nu niet allemaal eurodance te maken :)
 
Moet het een echte 909, die heb ik niet meer, of mag het iets zijn wat erop lijkt?
was dat deze met die mods die eruit bengelden?

ik denk dat deze bij mij staat :engel:
hij klinkt (en werkt) nog steeds top :)
gaat nooit weg

De uitdaging is, doe iets wat je tof vindt.
iets doen wat een ander ook tof vindt is misschien een grotere uitdaging ;)
 
Gewoon lol hebben is ding 1. Als een ander t ook tof vindt is dat meegenomen.
 
was dat deze met die mods die eruit bengelden?

ik denk dat deze bij mij staat :engel:
hij klinkt (en werkt) nog steeds top :)
gaat nooit weg
Ja.

Ik ben wel blij dat ie in hele goede handen is. Je hebt toen meteen die mods erg mooi gemaakt. En ik had ze zo gemaakt dat ie weer origineel kon worden.
Noooit meer weg doen.



Als een ander t ook tof vindt is dat meegenomen.
Dat zullen we nog wel zien...:dubbel:
Tering herrie die ik maak.
 
Ik ben wel blij dat ie in hele goede handen is. Je hebt toen meteen die mods erg mooi gemaakt. En ik had ze zo gemaakt dat ie weer origineel kon worden.
Noooit meer weg doen.
aha super, heb ik dat toch goed onthouden :okdan:
die kick is en blijft lekker (menig 909 kenner jaloers mee gemaakt doorheen de jaren), helemaal perfect voor mij en behoorlijk prominent aanwezig in producties van de afgelopen jaren dat ik voorlopig nog voor mezelf houd :) Ik herinner en begrijp ook volledig dat je hem voornamelijk weg gedaan had omdat je enkel de kick gebruikte, wat je destijds toen door modular vervangen had.

ik moet hem eens terug open doen om bypass switches toe te voegen, vooral op de hihat tuning, want deze heeft soms een eigen willetje
 
Hmm interessant. Mijn 909 heeft 2 mods op de kick. Moet zeggen dat ik vandaag niks toegevoegd kreeg op de kick dat meerwaarde had, op n bepaald moment. Heb geen idee wat de mods doen. Ik denk tuning en sustain, maar dan hele grote range. Wat hilarisch was: als ik de decay terug draaide kreeg ik een feedback geluid van een send die ik kon spelen als n synth techno geluid. Crazy. Je raadt t al, niet opgenomen en nu weg.
 
Van mijn steda rythtm 909 heb ik momenteel crash en hihat geluid, in kompleet random patterns. Misschien probeer ik er tegen de 9e iets mee te doen. Hem helemaal afwerken zal hopelijk tegen 909 2023 lukken 😐
 
Beetje voorspel... Mocht ik geen beter resultaat hebben, morgen nogal veel afspraken. Wie weet deze nacht nog wat.
Dit is enkel de 909, en wat fx en feedback op de sends. Ik heb nog nooit techno gedaan, dus vergeef me al wat niet deugd want ik deed maar wat.

 
Dit is enkel de 909, en wat fx en feedback op de sends. Ik heb nog nooit techno gedaan, dus vergeef me al wat niet deugd want ik deed maar wat.


klinkt vet dit...
 
Back
Top