Wie doet er mee, 909 day challenge voor 9 september 2024

Heeft iemand misschien een sampler pack download van de 909? Als ik namelijk de kick inlaad in Cubase word deze 12 semitones naar boven gepitcht. Breng ik deze terug, dan klinkt ie nergens meer naar. Mis ook toms in m’n eigen pack.
 
Heeft iemand misschien een sampler pack download van de 909? Als ik namelijk de kick inlaad in Cubase word deze 12 semitones naar boven gepitcht. Breng ik deze terug, dan klinkt ie nergens meer naar. Mis ook toms in m’n eigen pack.
Ik heb die van Drumkito gedownload. Daar zitten 100+ samples in.
 
Ff ode aan Grace jones - pull up to My bumper baby….


-BUMP-
 
Ik twijfel maar denk dat ik mijne ga posten want toch geen tijd meer om er aan te werken voor de deadline
 


Hier is ie. Een jam van 2 weken geleden met n SF maatje en daar dan wat variaties in en samples uit n yt filmpje met Louis de Funès (Ik hoor ze in NL al denken "Wie?" )

Ik heb 't domweg gesampled en dan niet in de grid gezet in ABleton (kan ik me niet voor motiveren) zodat 't dus totaal niet in tempo zit en vervolgens tot vervelens toe knippen plakken en op t gehoor verslepen tot je t beu bent. Zwijgen we natuurlijk over volume verschillen enz.
Het is dus niet af en kan nog meer gelikt maar ik haal mijn deadline toch niet want mijn vrije dagen zijn voorbij.

Ik vond 't wel geinig dat er een stem in zit die lijkt alsof ie helemaal wild is van een 909 en tot n eargasm lijkt te komen :D



*** ik heb nog geen inzendingen geluisterd - hopelijk morgen ***

Alvast blij met de deelnemers :okdan:
 
Nou, Hier een óllander wie Louis de Funés weldegelijk kent. Vond z'n films altijd erg leuk, en hem altijd erg grappig, klein kaal , beetje aggressief ventje, dat in mijn beleving vrijwel altijd een politieman speelde in films waarbij van alles misging. In werkelijkheid denk ik dat ik 2 a 3 films van m heb gezien :)
Wist niet dat ie zo'n geil hijgstemmetje had, alhoewel t me niets verbaast, want zo'n beetje alle franse mensen zijn toch een beetje zweterige geilneven.

Leuk plaatje hoor Klink! Lekker bunkergehalte!
 
Ik had maar een half uurtje vanochtend wegens een overvolle agenda, dus ik heb snel wat bij elkaar geïmproviseerd om toch aan deze harde deadline te kunnen voldoen. 😅

AirBase99 als "909"
CMU-810 voor de arp
SH-101 voor het baslijntje

Direct de master out opgenomen, dus schiet me niet af qua mix. Meedoen is belangrijker dan niet meedoen!
 

Attachments

  • 909-Day-2024-Synthforum.mp3
    3 MB
Aangezien 9 september reeds is begonnen op Nieuw-Zeeland hierbij mijn track voor 909 day.



Hierin gebruikt:
- 909 kick, 3 layers --> main, top en rumble
- 909 snare
- 909 clap
- 909 closed hi-hat
- 909 crash cymbal
- 909 ride cymbal
- 909 lo-mid-hi toms
- 909 open hi-hat: door effecten bijna niet te herkennen
- 909 rim shot: twee verschillende, door effecten bijna niet te herkennen
- 909 rim shot: gesampled, zodat ik er verschillende noten mee kan spelen. Het eerste "deuntje".
- Arturia DX 7 Electric Piano voor het tweede "deuntje"
- Synapse Audio Dune 2 noise
- Shaker sample
- Loops: twee
- AIR The Riser voor het puntje op de i
 
Aangezien 9 september reeds is begonnen op Nieuw-Zeeland hierbij mijn track voor 909 day.



Hierin gebruikt:
- 909 kick, 3 layers --> main, top en rumble
- 909 snare
- 909 clap
- 909 closed hi-hat
- 909 crash cymbal
- 909 ride cymbal
- 909 lo-mid-hi toms
- 909 open hi-hat: door effecten bijna niet te herkennen
- 909 rim shot: twee verschillende, door effecten bijna niet te herkennen
- 909 rim shot: gesampled, zodat ik er verschillende noten mee kan spelen. Het eerste "deuntje".
- Arturia DX 7 Electric Piano voor het tweede "deuntje"
- Synapse Audio Dune 2 noise
- Shaker sample
- Loops: twee
- AIR The Riser voor het puntje op de i

Ik waan me weer in Berlijn, lopend naast een beukende truck, vragend aan 1.3 miljoen mensen of ze willen kappen met dat klotefluitje ;)

Lekker!
 
Laatst gewijzigd:
Aangezien 9 september reeds is begonnen op Nieuw-Zeeland hierbij mijn track voor 909 day.



Hierin gebruikt:
- 909 kick, 3 layers --> main, top en rumble
- 909 snare
- 909 clap
- 909 closed hi-hat
- 909 crash cymbal
- 909 ride cymbal
- 909 lo-mid-hi toms
- 909 open hi-hat: door effecten bijna niet te herkennen
- 909 rim shot: twee verschillende, door effecten bijna niet te herkennen
- 909 rim shot: gesampled, zodat ik er verschillende noten mee kan spelen. Het eerste "deuntje".
- Arturia DX 7 Electric Piano voor het tweede "deuntje"
- Synapse Audio Dune 2 noise
- Shaker sample
- Loops: twee
- AIR The Riser voor het puntje op de i

Vind je clap er lekker klinken, en die bass drum ook wil eigenlijk! Al je percussie klinkt wel goed. Afwisselingen mogen hier en daar wat sneller plaatsvinden, maar beukt er lekker op los. Komt een beetje over als jaren 90 freestyle house met een lekker randje.
 
Back
Top