Akai MPC firmware update ( X / Live / Force / One / Keys )

De MPC-2500 heeft ten opzichte van de One (en andere die dezelfde firmware gebruiken) nog steeds waarde. Dat bewijst Kebu, die hem op het podium gebruikt. Ook is de 2500 veel beter in ontvangst van Midi Time Code (MTC) en kan je binnen een sequens tempowisselingen opnemen en afspelen. Verder kan hij system exclusive opnemen en afspelen, maar ik ben waarschijnlijk een van de weinigen die dat nog belangrijk vinden. De spdif-aansluitingen zijn ook een pluspunt. Bewerking van events gaat veel beter op de 2500. Mijn advies: niet wegdoen, maar houden naast de One.
Idd die gaat ook geen kant op hoor, ook voor live-sets is t t hart van mijn opstelling, en ik ben hem gewend qua bediening. T is een fijne en degelijke bak, ik wou wel gaan experimenteren met de mpc-one en hoe deze zich in een live opstelling laat bedienen, eerst check ik of ik eruit kom met de akai-software anders gooi ik hem om , om eens de “hakai” software te proberen voor live sets, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Zie zelf om eerlijk te zijn niet heel veel extra voordelen ofzo van die software tov een laptop met ableton en triggeren van scenes, maar beetje pielen en testen kan altijd.
 
Ik heb een Emagic Unitor 8 aan mijn MPC One hangen, 8 midi in en outs er bij naast de devices die via USB midi werken. Het is wel een kast erbij natuurlijk.

Ja voor mij persoonlijk is 't geen groot issue, omdat ik vrij weinig midiapparatuur meer gebruik met die ingebouwde instrumenten.

Maar mocht je dat wel hebben is zoiets ideaal ja.
 
Maakt het nog uit waar je je plugins koopt?
Ik zie bij sommigen een niet onaardig prijsverschil tussen de MPC store en Air store.
 
Back
Top