Akai MPC firmware update ( X / Live / Force / One / Keys )

Onlangs mijn oog laten vallen op een MPC Key 37.
Deze is nu € 839.
Wat is prijstechnisch een goed moment om tot koop over te gaan?
Blijven de prijzen van AKAI redelijk stabiel?
Heb er €899 voor betaald, maar dat was de dag dat ze voor het eerst te koop waren.
Als je hem ook voor €779 kan krijgen, zou ik het gelijk doen
Ik zie ze online al voor 500,- voorbijkomen
Voor €500 kan ik ze echt niet vinden, zou ook wel raar zijn, dan zijn ze 150 euro goedkoper dan een Mpc one.
Alleen op marktplaats inderdaad, en volgens mij was de advertentie verwijderd.
Maar het ging toch om een nieuwe?
 
Die zag ik ook, alleen vertrouw ik die persoon niet. Pas op marktplaats en slechte beschrijving.
Als je ophaalt dan kom je er snel genoeg achter of iemand een oplichter is. Die willen dat meestal niet, als ze dat weigeren en alleen willen opsturen dan weet je genoeg
 
En hij is binnen! Ook gratis plugin erbij --> Jura maar gekozen.
Het is wel veel werk op de PC eerst om alles te installeren en alle expansions over te zetten.
Jammer dat dat niet zonder PC kan eigenlijk, maar ja!
Nice! Ben erg benieuwd naar je ervaringen. Kon je ook Fabric kiezen voor die voucher? Dat zou voor mij het overwegen waard zijn (is met korting 149,-, terwijl Jura met korting goedkoper te krijgen is)
 
Kon je ook Fabric kiezen voor die voucher?

Volgens mij niet.
Ik ben wel geïnteresseerd in deze plugin, hoewel ik begrijp dat je in Fabric niet je eigen samples kunt gebruiken.
Dat laatste vind ik wel jammer, maar vind het evengoed een goed klinkende plugin.
 
Heb dus wel net bij Thomann , 6 uitbreidingssets gekocht., kosten €3,30 p.s in sets van 3. In totaal 20 euro, deze actie loopt tot 31 juli
Bij Akai gewoon rond de €40 per pakket !
Voorlopig weer genoeg materiaal om door te spitten.
 
Vooralsnog een beta programma, maar het lijkt wel een kwalitatieve stap voorwaarts.
Dat ziet er wel 'next level' uit wat mij betreft.

Scherm­afbeelding 2024-07-25 om 16.37.30.png
 
Ff een vraagje heb sinds een week de mpc x...zon aanbieding gekocht voor 3 expansion bundel...op usb gezet...maar de mpc ziet ze niet...hoe krijg ik dit in de mpc ?
 
Ff een vraagje heb sinds een week de mpc x...zon aanbieding gekocht voor 3 expansion bundel...op usb gezet...maar de mpc ziet ze niet...hoe krijg ik dit in de mpc ?
Ik heb zelf een MPC One en werk met een SD card, en daar zijn de expansions zichtbaar in de MPC als je ze in de root van de SD card in een mapje Expansions zet. Misschien werkt dat op de X ook zo
 
Ik maakte eigenlijk veelal gebruik van NEXT SEQ.. maar je songs zullen dus anders klinken aangezien mutes ineens globaal lijken en niet meer per pattern.

 
Laatst gewijzigd:
Back
Top