Akai MPC firmware update ( X / Live / Force / One / Keys )

Is dat niet vooral Hip hop en Trap?
Daar is het wel op gebaseerd..maar er zitten een paar duizend samples in, die je natuurlijk overal voor kan inzetten..( en te gebruiken voor keygroups)
Maar goed. Bij Akai zijn ze gewoon €40. P.s.
Ik had er nog geen één dus 6 paketten voor 20 euro kon ik niet laten liggen.
 
Ik heb een vraag over de mpc stems. Hoe werkt dit op tracks die niet alleen uit drums, gitaren en zang bestaan. Bijvoorbeeld een edm track.

Werkt het dan ook om de zang te scheiden van de rest van de track?
 
Ik heb een vraag over de mpc stems. Hoe werkt dit op tracks die niet alleen uit drums, gitaren en zang bestaan. Bijvoorbeeld een edm track.

Werkt het dan ook om de zang te scheiden van de rest van de track?
Dat werkt zeker. Maar als dat is wat je zoekt, dan zou je ook eens kunnen kijken naar vocalremover.org (gratis), fadr.com (gratis) of lalal.ai (betaald) om acapellas te genereren. De resultaten verschillen wel nogal
 
Dat werkt zeker. Maar als dat is wat je zoekt, dan zou je ook eens kunnen kijken naar vocalremover.org (gratis), fadr.com (gratis) of lalal.ai (betaald) om acapellas te genereren. De resultaten verschillen wel nogal
Thanks daar ga ik eens naar kijken
 
Er is overigens een groot verschil tussen de kwaliteit van de Stem separation tussen MPC software op de PC en op de devices.



De software voor op de PC klinkt een stuk beter dan ik gewend was van FL Studio, dus voor $ 9.99 ga ik wel even experimenteren :)

Dat verschil heeft natuurlijk met de processing power te maken op de standalone MPC
 
Ik wou de mpc stems software kopen voor op de computer, maar bij afrekenen zie ik dit staan:

"Stems requires MPC version 2.14 or later for Desktop and MPC 2.15 for Standalone"

Ik was in de veronderstelling dat het standalone software was voor op pc/mac. Ik heb geen hardware mpc en dus ook geen desktop mpc software voor pc/mac.

Ik heb alleen een akai force.

De stems software voor desktop is een plugin voor de mpc software?
 
FL studio heeft ook zoiets ingebouwd. Helaas klinkt het nooit zo goed dat je het in een nummer kan gebruiken. Geen idee hoe het bij de MPC's klinkt. Misschien ben ik te pietje precies. Hoor graag voorbeelden van anderen waarbij het goed klinkt.
Kijk maar op mijn soundcloud kanaal.
Daar heb ik de muziek gescheiden en ingezongen.
Luister naar Let MeFall van Andres op #SoundCloud Let MeFall

Groeten van andreos.
 
Dan toch de update waar ik eerder op al aangaf dat een restyle, meer in lijn met de Akai Force, de MPC een stuk interessanter zou maken. De update ziet er goed uit, Ook de video's die ik heb gezien. Een maand geleden toch mijn MPC verkocht, omdat ik gewoon niet aan die manier van werken kon wennen. De overstap naar de MC-707 bevalt goed, ook qua sampling (redelijk ok, kan hier en daar nog wat verbeterd).
Nu deze Akai MPC 3.0 er aan komt... hmmm.. misschien toch weer? Hoe dan ook, props aan Akai. Ze blijven goed doorwerken aan het platform!
 
Net vers, er is er eentje geweest die een ram upgrade in de force heeft geplaatst. Werkend ook nog. Misschien biedt t met de tijd ook oplossingen voor de eerste lichting mpc’s die nog op 2gb draaien (disk streaming zit er nog aan te komen natuurlijk)

 
Net vers, er is er eentje geweest die een ram upgrade in de force heeft geplaatst. Werkend ook nog. Misschien biedt t met de tijd ook oplossingen voor de eerste lichting mpc’s die nog op 2gb draaien (disk streaming zit er nog aan te komen natuurlijk)


Ik zag em ook op FB voorbij komen in de Force usergroup.. wel een behoorlijke operatie.. hij was zelf wel blij dat het gelukt was geloof ik.. SMD solderen is een behoorlijke specialiteit.. don't try this at home.. 8D
 
Net vers, er is er eentje geweest die een ram upgrade in de force heeft geplaatst. Werkend ook nog. Misschien biedt t met de tijd ook oplossingen voor de eerste lichting mpc’s die nog op 2gb draaien (disk streaming zit er nog aan te komen natuurlijk)
Mijn god, moet er niet aan denken...zou een dramatische manier van kapitaalvernietiging worden als ik aan zoiets begon. Ik hou van experimenteren maar dit is echt een brug te ver.
 
Ik houdt zelf wel van dit soort dingen, vond t ergens nog lang duren voordat er es eentje was die t probeerde 😄
 
Ik zag em ook op FB voorbij komen in de Force usergroup.. wel een behoorlijke operatie.. hij was zelf wel blij dat het gelukt was geloof ik.. SMD solderen is een behoorlijke specialiteit.. don't try this at home.. 8D
ik heb een eurorack vol met DIY spul...daarbij zit ook veel smd bij met fine pitch ic's wat ik allemaal zelf soldeer....maar toch heb ik mega respect voor dit soort gasten :halleluja....echt geweldig !
 
Back
Top