Akai MPC firmware update ( X / Live / Force / One / Keys )

Ik heb zelf een MPC One en werk met een SD card, en daar zijn de expansions zichtbaar in de MPC als je ze in de root van de SD card in een mapje Expansions zet. Misschien werkt dat op de X ook zo
Deze leverancier heeft het weer eens moeilijk gemaakt. In plaats dat je de zip kan uitpakken en dat er ook een folder wordt gemaakt die je rechtstreeks op je SD-kaart kan kopiëren.

Ik dacht dus .exe files installeren en dan de bestanden die in de folder zitten te kopiëren naar de SD-kaart. Afkijken van de F9 Expansion, die ik bij aankoop van de MPC One heb gekregen, hoe het moet.
Echter werkt het niet goed. In de MPC bij Expansions verschijnt niet de juiste icon/plaatje en soms verschijnt er een foutmelding als ik een bestand wil luisteren.

Deze moest ik eerst installeren en dan via mpc beats exporteren naar sd...nu werkt het 👍

Meerdere keren, verschillende browsers, op de Akai site aangevraagd zodat er een link wordt gestuurd. Ik krijg niks, ook niet in de spam map. Terwijl wel de melding verschijnt “Request Submitted! .........”

Als ik inlog met mijn inmusicbrands account, daar heb ik mijn MPC ONE geregistreerd om software te downloaden, kan ik nergens MPC Beats vinden. Hier snap ik niks van, het is toch gratis.

Weet iemand hoe ik op een andere manier aan de MPC Beats software kan komen?
Misschien heb je onlangs wel de link ontvangen en zou je mij deze via een PB willen sturen?

Voordat je vragen gaat stellen, bijvoorbeeld waarom ik geen MPC 2.0 software installeer lees verder.
Aan de MPC 2.0 software heb ik niks omdat mijn DAW computer geen internet verbinding heeft. Op mijn internet computer draait Linux. Er is een Win/Mac pc nodig omdat de Akai MPC 2.0 software is beveiligd met iLok. En deze iLok software, from hell, is dus alleen te installeren op Win of Mac computer. Ik heb hier nog een iLok USB key te waarde van 49 euro liggen om mij eraan te herinneren nooit meer software te kopen die met iLok is beveiligd.
 
Laatst gewijzigd:
Beats is gewoon gratis te downloaden, dat zit niet in je AKAI account.

En in het slechste geval deze nemen: AKAI.Professional.MPC.v2.13.0-R2R dan heb je geen ilok en full version, je bent tenslotte toch eigenaar van de software ;)
 
Laatst gewijzigd:
Is dat niet vooral Hip hop en Trap?

Beetje late reactie.
Bij The Vault ook andere zoals DubStep, RnB, Vintage, Acoustic, mooie gitaar, Urban, EDM, Trap. Totaal 2048 samples, die kan je gebruiken zoals je zelf wilt.

Beats is gewoon gratis te downloaden, dat zit niet in je AKAI account.

En in het slechste geval deze nemen: AKAI.Professional.MPC.v2.13.0-R2R dan heb je geen ilok en full version, je bent tenslotte toch eigenaar van de software ;)

Bedankt voor de link. Hiermee kreeg ik wel een e-mail zodat ik kon downloaden.
Door middel van exporteren met MPC Beats verschijnen de Expansions wel correct.
 
Ik heb iets raars met mn mpc...ik maak een midi sequence.... daarvan wil ik een note weghalen...druk dus op die pad...en dan is ineens alles weg ?.....als ik dit bij een drum program doe...dan gaat het wel goed...hoe kan da ???
 

Attachments

  • VID_20240813_204153.mp4
    8,1 MB
Duurt wel weer superlang voor die beta firmware...
 
Ik heb iets raars met mn mpc...ik maak een midi sequence.... daarvan wil ik een note weghalen...druk dus op die pad...en dan is ineens alles weg ?.....als ik dit bij een drum program doe...dan gaat het wel goed...hoe kan da ???
In piano rol mode kun je een enkele noot verwijderen door het gum icoon te selecteren en vervolgens de noot die je wilt verwijderen te selecteren.
 
In piano rol mode kun je een enkele noot verwijderen door het gum icoon te selecteren en vervolgens de noot die je wilt verwijderen te selecteren.
ja dat weet ik...maar wou ff de hele rits noten eruit gooien...en vind het zo raar dat dat met een drumprogram wel lukt en in een midi program niet
 
Wachten in een rij in de supermarkt vind ik vele malen erger. :)
Maar daar staan de aanbiedingen toch ook maar een week voordien in de folder? En dat aanschuiven duurt toch geen weken?

Maar we hebben genoeg speelgoed, dus je hebt wel een punt ;)
 
ja dat weet ik...maar wou ff de hele rits noten eruit gooien...en vind het zo raar dat dat met een drumprogram wel lukt en in een midi program niet
Met enige tegenzin heb ik mijn mpc x se aangezet om
dit vreemde gedrag te onderzoeken.
Ik heb ontdekt dat als je vanuit piano rol mode naar de
wis mode gaat, dat er dan een verschuiving van de banken plaats vind.
Als je in de wis mode de juiste pad maar dan één bank hoger selecteert werkt het bij mij wel goed.
Wat er in jouw geval gebeurt is dat je een noot één octaaf lager selecteert, (bank is verschoven)
en doordat je de optie except note kiest zullen dan alle noten verwijderd worden.
Denk dat het dus een bug in de firmware is.
Maar nu je dit weet heb je een workaround voor deze bug.
Mijn mpc firmware is 2.14.
Zet hem nu weer uit, ik wacht wel op firmware versie 3. :beard:
 
Laatst gewijzigd:
Met enige tegenzin heb ik mijn mpc x se aangezet om
dit vreemde gedrag te onderzoeken.
Ik heb ontdekt dat als je vanuit piano rol mode naar de
wis mode gaat, dat er dan een verschuiving van de banken plaats vind.
Als je in de wis mode de juiste pad maar dan één bank hoger selecteert werkt het bij mij wel goed.
Wat er in jouw geval gebeurt is dat je een noot één octaaf lager selecteert, (bank is verschoven)
en doordat je de optie except note kiest zullen dan alle noten verwijderd worden.
Denk dat het dus een bug in de firmware is.
Maar nu je dit weet heb je een workaround voor deze bug.
Mijn mpc firmware is 2.14.
Zet hem nu weer uit, ik wacht wel op firmware versie 3. :beard:
Aaah okee...dat ga ik ff proberen!
Dankjewel voor het onderzoeken 🙃
 
Met enige tegenzin heb ik mijn mpc x se aangezet om
dit vreemde gedrag te onderzoeken.
Ik heb ontdekt dat als je vanuit piano rol mode naar de
wis mode gaat, dat er dan een verschuiving van de banken plaats vind.
Als je in de wis mode de juiste pad maar dan één bank hoger selecteert werkt het bij mij wel goed.
Wat er in jouw geval gebeurt is dat je een noot één octaaf lager selecteert, (bank is verschoven)
en doordat je de optie except note kiest zullen dan alle noten verwijderd worden.
Denk dat het dus een bug in de firmware is.
Maar nu je dit weet heb je een workaround voor deze bug.
Mijn mpc firmware is 2.14.
Ja die bug zit er al zo lang in, dat ze die nog steeds niet gefixed hebben is niet te snappen...

 
Laatst gewijzigd:
Ja ik begrijp dat het verwarrend kan zijn. :)
Ondanks dat het een prachtig apparaat is kan ik nog steeds niet
wennen aan de manier van muziek maken met dit ding.
Originele handleiding is wat mij betreft k.t en ik kan er niets tot weinig mee.
Gelukkig staan er veel goede voorbeelden op YT.
En daardoor kan ik nu nog steeds 'beperkt' werken met dit ding.
Dus je zult nu hopelijk begrijpen waar de tegenzin vandaan komt.
Ik werd door de OP van het probleem bedankt voor het feit dat
ik zijn probleem heb willen onderzoeken, vandaar >geen dank graag gedaan<
 
Laatst gewijzigd:
Zit er in de 2.15 update eigenlijk ook nog iets anders dan die stems toevoeging? Kon er online weinig tot niks over vinden.
 
De public beta release MPC 3 firmware is uitgesteld.
Er zijn problemen met het aansturen van externe midi devices.

 
Bolo helpt je opgang met de nieuwe
beta MPC 3 standalone software
die vandaag is vrijgegeven door Akai.

 
Back
Top