Expressive E Osmose: Augmented Keyboard

Het begin van het keyboard: expressive e's osmosos



Getipt door een forumlid. Polyphonic aftertouch. Extreem nauwkeurig. Net als een echt analoog instrument?

Hmmmm zAl ik hem preorderen???

1615128969924.png
 
En er is weer corona vastgesteld in Sanghai.Maar ja er leven daar wel een bevolking Nederland en België samen.
Fabriekje weer toe?
Stilletjes aan een straatje zonder eind aan het worden.Of toch eentje met veel bochten in.
Ander synth merken hebben toch zo geen grote problemen met leveringen?
Of heeft die osmose zoveel problemen dat het niet uitgevoerd meer kan worden?
Enfin,volgende mail zal wellicht weer eentje met een volgende probleem zijn....;
 
Laatst gewijzigd:
Wie zal het zeggen ... Ze hobbelen wel van het ene excuus naar het andere. Zometeen zal het gebrek aan houtvezels wel voor vertraging zorgen omdat ze geen dozen hebben om ze in te stoppen ofzo. Inmiddels is het alweer een jaar geleden dat ik mijn preorder annuleerde, en toen was ik bang misschien spijt te krijgen als ze alsnog binnen een maand of 2 geleverd zouden worden ... nou ja, niet dus. Hoop wel dat het ding er uiteindelijk komt, want het ziet er toch wel goed uit allemaal. Maar laat de early birds maar de kinderziektes en bugs eruit halen, want die fase krijgen we zometeen natuurlijk óók nog - zeker na deze development hell kan dat haast niet anders. En Expressive-E is nu niet bepaald een topontwikkelaar als ik de kwaliteit van de meegeleverde software van de Touché zie, dus ik vind het wel prima niet vooraan in de rij te staan voorlopig.
 
Wie zal het zeggen ... Ze hobbelen wel van het ene excuus naar het andere. Zometeen zal het gebrek aan houtvezels wel voor vertraging zorgen omdat ze geen dozen hebben om ze in te stoppen ofzo. Inmiddels is het alweer een jaar geleden dat ik mijn preorder annuleerde, en toen was ik bang misschien spijt te krijgen als ze alsnog binnen een maand of 2 geleverd zouden worden ... nou ja, niet dus. Hoop wel dat het ding er uiteindelijk komt, want het ziet er toch wel goed uit allemaal. Maar laat de early birds maar de kinderziektes en bugs eruit halen, want die fase krijgen we zometeen natuurlijk óók nog - zeker na deze development hell kan dat haast niet anders. En Expressive-E is nu niet bepaald een topontwikkelaar als ik de kwaliteit van de meegeleverde software van de Touché zie, dus ik vind het wel prima niet vooraan in de rij te staan voorlopig.
Tsja, het zal wel weer langer duren. En oorspronkelijk zou hij geloof ik augustus 2020 geleverd gaan worden. Ik zie nog geen reden om mijn (first batch dus 40% korting) pre order te annuleren. Ik wil nog steeds dat droomtoetsenbord met die gerse eaganmatrix, mét gebruikersvriendelijker ui, mpe portamento, mpe arpeggiator en een sloot extra presets.
Ze hebben nauwelijks software hoeven ontwikkelen. De eaganmatrix kon dit alles al. Ze hebben er macro's en midi effects aan toegevoegd. Kan nog steeds iets mee mis gaan, maar ze hebben wel heul veul extra Dev tijd gehad.

Hoop dat covid zelf nu ook wel eens een keer moe gaat zijn...
 
De demo's zijn zo te horen en te zien overtuigend of toch hoopvol.De demo players worden natuurlijk betaald voor hun verdienste,maw zoals overal spelen die de lyrische tekst vanbuiten.
 
Tsja, het zal wel weer langer duren. En oorspronkelijk zou hij geloof ik augustus 2020 geleverd gaan worden. Ik zie nog geen reden om mijn (first batch dus 40% korting) pre order te annuleren. Ik wil nog steeds dat droomtoetsenbord met die gerse eaganmatrix, mét gebruikersvriendelijker ui, mpe portamento, mpe arpeggiator en een sloot extra presets.
Ze hebben nauwelijks software hoeven ontwikkelen. De eaganmatrix kon dit alles al. Ze hebben er macro's en midi effects aan toegevoegd. Kan nog steeds iets mee mis gaan, maar ze hebben wel heul veul extra Dev tijd gehad.

Hoop dat covid zelf nu ook wel eens een keer moe gaat zijn...
Misschien gaat het daar onopgelost mis mee.Veronderstel van niet.
 
Ze hebben nauwelijks software hoeven ontwikkelen. De eaganmatrix kon dit alles al. Ze hebben er macro's en midi effects aan toegevoegd. Kan nog steeds iets mee mis gaan, maar ze hebben wel heul veul extra Dev tijd gehad.
Ik bedoel vooral eigenlijk als je ándere instrumenten (synths, VSTs) met de Osmose wilt bedienen en hoe je de parameters toewijst etc. Dat EaganMatrix als synth heb ik wel vertrouwen in, maar ik vind dat Lié waar je Touché mapt aan externe VSTs en synths redelijk waardeloos eigenlijk - zodanig dat ik er vaker een M4L script voor gebruik dan de officiële software zelf. Weet niet in hoeverre dit door EaganMatrix wordt ondervangen (MIDI I/O, parameter mapping op externe devices) of dat dit echt nieuwe software van Expressive E is. We zullen het beleven. Mocht het alsnog de shit zijn neem ik er wel eentje over van iemand die toch niet blijkt te kunnen spelen als J3PO binnen 2 dagen na ontvangst van het instrument :D
 
Een eerste pallet met Osmoses is naar Frankrijk gevlogen en wordt daar nu uitgebreid getest. Op dit moment is de eerste batch in China in productie en gaat dan per container naar.. Europa (?) Deze batch is voor early-birds en anderen uit de pre-orderlijst.

Weer een stapje verder :)
 
Gek genoeg had ik zo lang getwijfeld dat ik de 1e early birds heb gemist. Zit denk ik bij de 2e golf.
 
Gek genoeg had ik zo lang getwijfeld dat ik de 1e early birds heb gemist. Zit denk ik bij de 2e golf.
Toen ik het zag, was ik meteen verkocht. Ik was altijd al jaloers op de horizontal touch van yamaha orgels en de touch keys opplak touchstrips. Zeker voor 40% korting en de Haken engine, hoefde ik geen twee seconden na te denken. Ik ben al twee jaar bezig een plekje ervoor te maken, met instrumenten "eromheen".
Nu hoop ik hem binnenkort in handen te hebben. W00t1!
 
Shanghai is nog niet corona vrij volledig.Laat ons hopen dat het onder controle is, één uitbraak en alles gaat weer dicht.
 
Nieuw nieuws: ik had ze gemaild, want ze hebben al twee nieuwsbrief momenten gemist. Volgende week komt er een nieuwe nieuwsbrief, met nieuwe video. En dan geven ze ook de nieuwe leverdatum aan: december. Dus hopelijk nog dit jaar een osmose in huis!
 
ben beniewd. ik heb mijn order al in 1950 opgezegt.
maar een vriend van mij niet en kan die wellicht overnemen.
 
Moet dat vrachtschip niet passeren langst Oekraïne?Het ligt daar vol zeemijnen.😙
 
Back
Top