Nieuws van Behringer

Jammer van die micro-usb voor power op die Behringer Volca's.... is te kwetsbaar...
 
Serieus al die kleine prutsdingen… design gewijs speelgoed , iets tussenin had kunnen zijn iets groter , meer schuivers en draaiknoppen en een aanklikbaar keyboard, (niet zoals Roland) iets innovatiever had wel gemogen , maar ja we spreken hier over behringer 🤦‍♂️
 
Behringer-Bi-Phase--770x425.jpg

één woord heb ik hiervoor ................. "Whoehoe !!!"
;)
 
één woord heb ik hiervoor ................. "Whoehoe !!!"
Goh dat ze die Mu-Tron nou klonen, er waren al sf leden die nog maar kort geleden zeiden dat Behringer deze moest klonen en dan komt ie dan toch op de markt.
Echt wel wat voor gitaristen dit ding, heel eigen sound, ik had alweer een tijdje geleden 'ns een track van Steely Dan gepost Green Earrings (aan het eind hoor je 'm echt top) waarin ik me al jaren lang afvroeg welk pedaal ze in deze track gebruikten, @flyweight had toen het goede antwoord.
 
Laatst gewijzigd:
Behringer-Bi-Phase--770x425.jpg

één woord heb ik hiervoor ................. "Whoehoe !!!"
;)
Dit en die Oberheim kloon zijn de echte dingen die interessant zijn. Geen enkele van die frutseldingen interesseert me verder, als ik een Moog wil koop ik de Model D kloon, als ik een MonoTribe met twee oscillatoren wil koop ik een van de vele cheap ass poly's van Korg. En ergens vind ik het ook wel een beetje bizar hoe hard Behringer de aanval op met name Korg opent, juist die ene synthfabrikant die nog het meeste innoveert. Kijk Roland heeft gewoon een andere weg ingeslagen met die VA bakkies, gewoon hun eigen keuzen, vind het niet erg dat de x0xjes gekloond worden door Behringer want het bijt Roland niet direct.

Wordt de originele reproductie van Oberheim nog gemaakt eigenlijk? Eigenlijk dé reden dat ik bijvoorbeeld wel de Pro~One heb gekocht en de Model D niet. Dat was een directe aanval door een design te jatten, daar heb ik het wel moeilijk mee.
 
Eigenlijk dé reden dat ik bijvoorbeeld wel de Pro~One heb gekocht en de Model D niet. Dat was een directe aanval door een design te jatten, daar heb ik het wel moeilijk mee.

Nobel, maar uiteindelijk beloon je wel hetzelfde bedrijf die deze clone fratsen uithaalt.. je geld komt gewoon bij Behringer terecht... ;)
 
De Mu-Tron Bi-Phase... Iets van 42 jaar geleden, toen ik nog bijna niks van synthesizers en aanverwante spullen afwist, :beard: las ik er al over in het boek van Drukker/Goddijn en sindsdien is het voor mij een mystieke machine gebleven. Kortom als ze die voor een zachte prijs aanbieden zou het best kunnen dat ik 'm aanschaf.
 
Ik ben de tel kwijt zo ondertussen als ik zie wat hij allemaal in het nieuws brengt.
Hij gaat echt op de volca tour.
 
Hoog tijd dat we nu 'ns een demo te horen en te zien krijgen wat al dat kleine spul van B. doet.
 
Ik zag dit ding gisteren ook gepost worden. Als ze die mini dingen idd midi en voeding ineen kunnen voorzien zou dat top zijn. Dat is waar het heel vaak misgaat.
Ik heb op een Roland Mx1 voeding, signaal en midi clock via 1 USB kabel. Het kan dus wel. Maar al deze dingen zijn allemaal nog in 'n design stadia. Wel een uitdaging voor Behringer. Als je echt 4 synthjes kan aansluiten zonder rare buzz geluiden zou het top verkopen.. Er zijn echt legio gasten die toffe dingen maken op alleen een paar Volcas.
 
Sexy hoor! al moet ik wel lachen dat je er 16 aan elkaar kan hangen voor polyfonie. Ze weten dondersgoed waar ze mee bezig zijn, want reken maar dat er mensen een wand gaan bouwen met model 15's.
 
T wordt onderhand wel tijd dat ze met fatsoenlijke polysynths gaan komen. En dan speciaal voor mij (en andere liefhebbers van 19" racks) ook in 3u rackvorm please 😁
 
Back
Top