Nieuws van Behringer

Wat Behringer doet is wel goed en zo maar uiteindelijk is en blijft het maar een "waan idee". Het zullen in ieder geval nooit de klassiekers worden. Denk dat Roland, Korg, etc,... zelfs met hun reïssues meer "de tand des tijds" zullen doorstaan. Namaak producten hebben meestal geen waardevol lang leven beschoren.
 
Laatst gewijzigd:
Veel van die reissues zijn simulaties, software.

Clonen zijn vaak hardware.

Het zou kunnen dat hardware de tand des tijds beter doorstaat dan we nu vermoeden.
Over 20 jaar is Behringer 1 van de grote classiekers.

Hardware zal nog honderden jaren gekloond worden door veel merken, piano's en violen hadden ooit ook 1 uitvinder en 1 merk/maker.
 
Als er een nieuwe synth beschikbaar komt, is het eerste wat ik lees "Cool! Hier ga ik een jaartje voor sparen!". En als een synth een jaar voordat hij beschikbaar komt aangekondigd wordt, is het een probleem? Dan houden ze een keer rekening met onze perpetuum klaploper status, weer niet goed...
 
Over 20 jaar is Behringer 1 van de grote classiekers.
Heel onwaarschijnlijk,waarom ?,tegen die tijd zijn er allerhande mankementen.

En niemand wil ze dan nog,en als er vraag is worden ze terug hermaakt of varianten,het blijft verloren geld in dat opzicht.
 
Voor de prijs wat die nieuwe aangekondigde bakjes kosten is dat wel een leuk experiment. Eentje kopen, in de doos laten, na 20 jaar 'ns kijken wat een mint conditie Behringertje nog doet. Qua verkoopwaarde... en in technisch opzicht. :D
 
Het zullen in ieder geval nooit de klassiekers worden.
Ik denk ook niet dat dat het doel is van Behringer. Dat zou wel een héél slecht bedrijfsplan zijn.

Net zoals een willekeurig automerk, smartphone producent of koffiemachinemaker willen ze op de HUIDIGE markt inspringen en NU verkopen. Ze verdienen er namelijk geen reet aan wanneer hun auto/smartphone/synth over twintig jaar aan de 4e gebruiker wordt verkocht voor 4 keer de aankoopprijs omdat het dan een "Klassieker" is.
 
Screenshot_20220315_122848_com.facebook.lite_edit_382172908511996.jpg
1647343731721.jpg
 
Ik snap dat nooit van die zogenaamde puristen, alles zien ze als investering in plaats van gebruiksvoorwerp en instrument. Alles moet altijd maar weer meer opleveren. Durf je je spullen wel te gebruiken of ben je zo bang voor waardeverlies dat alle pots altijd dezelfde kant op wijzen en als je ze al aanraakt alleen met de toppen van je vinger?
 
Ik snap dat nooit van die zogenaamde puristen, alles zien ze als investering in plaats van gebruiksvoorwerp en instrument. Alles moet altijd maar weer meer opleveren.

Ik zie er weinig 'puurs' aan. Dat noemen we toch gewoon kapitalistisch? :eureka:
 
Durf je je spullen wel te gebruiken of ben je zo bang voor waardeverlies dat alle pots altijd dezelfde kant op wijzen en als je ze al aanraakt alleen met de toppen van je vinger?
Tegenwoordig zie je zelfs plugins te koop die altijd in een rookvrije studio zijn gebruikt, dan blijven de toetsen van je keyboard vst ook mooi wit, dat scheelt toch in de verkoopwaarde.:D
 
Leuk setje de LMDrum en de Pro-16 kan niet wachten.
 
Back
Top