Nieuws van Behringer

Inderdaad, gaat hard! Ik post hem alsnog even met info en foto's.

Screenshot_20220305_121954_com.facebook.lite_edit_124360165225814.jpg
Screenshot_20220305_121959_com.facebook.lite_edit_124378299389353.jpg
1646479205148.jpg
1646479209759.jpg
1646479212380.jpg
 
Qua 'Hirotube': ik snap dat keyboard niet. Er zitten "bijzondere" koperen geweven patroontjes op de zwarte toetsen. Zou er een soort after-touch ofzo op zitten? En gezien de portability: kan 'ie op batterijen of moet ik in de bus/trein een kabeltje naar een USB batterij aansluiten? Dat laatste is natuurlijk onwerkbaar.

Het doet denken aan de Hyve Touch synth:

hyve.jpg


Dat werkt erg simpel, je vingers geleiden en leggen een contact. Door wat harder of zachter te drukken zal de weerstand van je vinger iets veranderen, zo kun je wat harder of zachter spelen. Het patroon zal waarschijnlijk zijn om wat meer contactoppervlakte te creëren. Weet niet of dit ook zo werkt bij de Behringer, je zou het dan verwachten bij alle toetsen.

Ja, batterijen zijn voor de Behringer inderdaad een must.
 
Ik heb eerder deze week van Behringer begrepen dat er binnenkort een nieuwe, analoge -No Clone- synthesizer wordt aangekondigd. (Een Deepermind XXL/Mega/Turbo/Ultra ? :D)
Ik hou 't ondertussen niet meer bij maar dat zou samen met die Proton en de 15 wel het beste nieuws zijn van de afgelopen tijd, nu de chips nog en dan maar hopen dat het een beetje pikante synths worden?
Over de 15 gesproken; jammer dat het wel een basic arp/sequencer is geworden, het had leuk geweest als er onderaan een 16 step sequencer had gezeten met op elke step een instelbare gate en velocity en verschillende richtingen, dat had 'm veel leuker gemaakt.
 
Laatst gewijzigd:
Nou ja... ze clonen zichzelf weer.. :D😜

Ik heb al gevraagd wanneer die Yamaha CS versie komt.. nog geen antwoord maar hopelijk één dezer dagen een presentatie van het ontwerp.. :)

 
Ik ben compleet overladen inmiddels. Weer eentje! De Model D Soul.

275300160_10159928330903914_1679428901148004789_n.jpg



 
Laatst gewijzigd:
OK, dus deze reeks kleine bakjes geïnspireerd/geleend/etc van synths & formats van andere merken gaat de 'Soul'-reeks heten? 8o) Really? :D

(Nog afgezien van de m.i. wat kleffe naam en 't kazige font) schuurt dat wel een beetje...

'r Zal 'r hier niet snel eentje binnenkomen, maar hoe groot zouden de overplakstickertjes moeten zijn? ;)
 
(timelimit verlopen, daarom apart bericht)

Excuus voor het bovenstaande commentaar, maar dit merk heeft de potentie om te verbazen zonder dat er her&der werkbrauwen omhoog gaan.
Waarom lopen ze dan toch steeds het 'geleend-van'-straatje in?
 
(timelimit verlopen, daarom apart bericht)

Excuus voor het bovenstaande commentaar, maar dit merk heeft de potentie om te verbazen zonder dat er her&der werkbrauwen omhoog gaan.
Waarom lopen ze dan toch steeds het 'geleend-van'-straatje in?
Omdat ze niets van je horen op FB, Gearspace.. etc...?? :)

Ze vragen iig continue wat ze moeten maken onder de mensen.. daar zijn al die clones het gevolg van.. daar kun je om treuren maar ook mee leren leven en misschien laten horen wat je wel wilt.
Ik heb na jaren nu eindelijk een X32 producer gekocht (na een X18 en Midas MR18) en het is zo'n geweldig apparaat!! Daarbij ook een Deepmind uit de synthstal. Eigenlijk nog géén clone.. al had ik bijna de CAT gekocht als ie niet van die korte faders had. Maar je moet gewoon zeuren op FB dus.. .. (zie dat je daar ook rondhangt..)

1646569380640.png
 
Laatst gewijzigd:
Omdat ze niets van je horen op FB, Gearspace.. etc...?? :)

Ze vragen iig continue wat ze moeten maken onder de mensen.. daar zijn al die clones het gevolg van.. daar kun je om treuren maar ook mee leren leven en misschien laten horen wat je wel wilt.
Ik heb na jaren nu eindelijk een X32 producer gekocht (na een X18 en Midas MR18) en het is zo'n geweldig apparaat!! Daarbij ook een Deepmind uit de synthstal. Eigenlijk nog géén clone.. al had ik bijna de CAT gekocht als ie niet van die korte faders had. Maar je moet gewoon zeuren op FB dus.. .. (zie dat je daar ook rondhangt..)

8)

Ha ja, dat open podium daar idd een slimme aanpak van ze.
('k Geloof dat ik daar ooit wel eens gepost heb dat die Behremin nu wel eens mag doorkomen, ..)

Je zou een overeenkomst kunnen zien met publiek bij liveconcerten: een deel zit niet te wachten op nieuw materiaal, maar hoort het liefst bekende nummers van bekende artiesten.

Behringer als een soort coverbandje 8o) (met een groooote fabriek).
 
Last edited by a moderator:
8)

Ha ja, dat open podium daar idd een slimme aanpak van ze.
('k Geloof dat ik daar ooit wel eens gepost heb dat die Behremin nu wel eens mag doorkomen, maar in deze tijd mag die misschien beter maar on hold (for obvious reasons)).

Je zou een overeenkomst kunnen zien met publiek bij liveconcerten: een deel zit niet te wachten op nieuw materiaal, maar hoort het liefst bekende nummers van bekende artiesten.

Behringer als een soort coverbandje 8o) (met een groooote fabriek).
Mainstream synths? :D Ach.. iedereen heeft weleens gekwijld bij een minimoog.. en werd daarom te duur.. Ik wilde er ooit één en ben voor een Moog Source gegaan. De Model D even bij getwijfeld maar geen midi CC mogelijkheid. Dat is in dat mini ding wel geïmplementeerd.
Eigenlijk de enige clone die ik ooit heb gekocht was van Korg de Odyssey.. in de jaren ervoor heel graag een Arp willen kopen maar kwamen amper voorbij of waren te duur. Die Korg verstond trouwens alleen maar note nr. on/off en pitch bend. Modulation deed het niet eens via midi.. maar er zat igg midi op.

Je kunt gaan zitten moeilijk doen en die clones veroordelen maar in principe is de architekture op al die synths al decennia lang hetzelfde. Paar VCO's door een VCF en VCA, welke gemoduleerd door LFO en Envelope.. De ene synth klinkt net weer anders dan de andere. Eerlijk gezegd hoor ik bij mijn vintage OB8 en P5 niet eens zo heel veel verschil buiten de 3 stemmen extra.. en klopt ook wel want zaten dezelfde CEMS in.. en zelfs Roland gebruikte in de Jupiter 6 dezelfde CEMS voor de VCO's..
 
Je kunt gaan zitten moeilijk doen en die clones veroordelen maar in principe is de architekture op al die synths al decennia lang hetzelfde.

Yep, ja, clones/inspired-by etc zal er altijd zijn, is OK en ikzelf ben ook geen 100%-koopt-alleen-het-origineel type.

't Moet dat klefkazige 'Soul' labeltje zijn geweest waardoor er wat jeuk opdook waardoor het tot typen kwam ;)
 
Ik interpreteer het een beetje als de ziel van de Model D.. maar ik verwacht er niet teveel van dan kan het alleen maar meevallen als ik positief verrast wordt door de klank. Het rare design en compacte formaat heb ik geen probleem mee.. Het heeft wel wat weg van 'n EP eigenlijk en daar ben ik heel erg liefhebber van. :)
 
Model 15 is onderweg... en nummer 8 van de nieuwe synths in aankondiging... het is zoveel nieuws dat het geen nieuws meer is..
Deze unit (of zo'n mini ding) in een 1-stemmige CS80 versie (of een paar stemmen).. die ga ik zeker kopen. :)



Lijkt verdacht veel op Bob Moog's grootmoeder.
 
Als je al die aankondigingen zo eens bekijkt wordt het al een aardige lijst.
Hopelijk kunnen muziekwinkels het straks aan met hun ruimte.
 
tis allemaal voor de liefhebbers, niets voor mij =(.

Synths met full size keys aub, en niets mini

Krijg de krul van al dat mini micro :r
 
Je moet gewoon keuzes maken want met die prijzen staat anders zo je studio vol, dus kijk wat je nodig en/of te gek vindt.
Het leuke is wel dat je met die Behringers een keertje je op je GAS kan uitleven, bevalt zo'n bakkie niet of uiteindelijk overbodig dan verkoop je 'm zonder veel verlies.
 
tis allemaal voor de liefhebbers, niets voor mij =(.
Gezien al de reacties op FB en andere synth forums gaan ze er weer genoeg van verkopen, dus ik denk niet dat Uli daar wakker van ligt. :D
 
Back
Top